mibebe71 Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Mijn nijnen zijn nu ruim een jaar oud.Ze krijgen steeds hetzelfde te eten.(gemengd voer iedere dag,afwisseling van groenvoer en de hele dag de beschikking over gras -nu in de wintertijd wat minder-en wortelen).Vanmorgen vond ik hele rode urine in het weeceetje.Nog nooit gezien,wel over gelezen dat konijnen rode urine kunnen hebben.Maar kan het zomaar ineens,zonder verandering in hun eetgewoontes?
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Ik heb net gehoord dat ze van wortelen dik worden en dat je dat niet dagelijks mag geven?!
Sabbie Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Volgens mij kan de urine allerlei kleuren aannemen. Waaronder rood. Waarom dat zo is, weet ik eigenlijk niet! Maar er zijn vast mensen die het wel weten.
mibebe71 Geplaatst: 20 februari 2009 Auteur Geplaatst: 20 februari 2009 Ze krijgen al ruim een jaar minstens 4 dagen in de week wortel en ze zijn echt niet te dik.(ze hebben wel veel speel-en renruimte!)
wendy66 Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 bij mij hebben ze alleen rode urine als ze aan de takken van een kersenboom geknaagd hebben (vinden ze trouwens heerlijk). Was de eerste keer wel even schrikken, ik dacht gelijk aan bloed, maar was gewoon van de kleur in de takken.
Gast Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 Wortels kunnen zorgen voor een oranje/rode kleur urine. Zolang je zeker weet dat het geen bloed is hoef je je geen zorgen te maken. Wel wil ik je adviseren niet dagelijks wortels te geven, ze bevatten veel suikers en dat is een echte dikmaker voor konijnen. Hetzelfde geld voor gemengd voer, konijnen pikken daar de lekkere dingen uit en laten de gezonde voedingstoffen (die in de groen/bruine staafjes zitten) liggen. Misschien kan je overstappen op biks?
LauraVing Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 ongeveer 1.20 per kilo (bij de winkels bij mij in de buurt)
Aanbevolen berichten