kaatje-kim Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Inderdaad, wat Mireille zegt; til de huid in de nek even omhoog, als deze niet meteen terug zakt moet er vocht toegediend worden (uitdroging). (fysiologisch zout, onder de huid, dat moet de dierenarts doen). Anders zal het konijntje het zeker niet gaan overleven.
Laura82 Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Geplaatst: 17 februari 2009 Ze is de afgelopen 3 dagen dagelijks bij de dierenarts geweest, heeft dagelijks een infuusje gehad. Als je de rest van het verhaal leest kan je zien dat het helaas idd een doodziek konijntje is. De foto is even vlug genomen, wilde toch een aandenken van haar hebben.En even aan jullie laten zie over wie ik het had. Hoop dat ze de nacht door komt maar haar buik is nu zo bol.Ze drinkt soms zelf en als ze het niet doet geef ik een pipetje met 2 ml.
Mireille Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 hoeveel dwangvoer geef je haar op een dag en hoeveel heeft de da je aangeraden te geven?
Laura82 Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Geplaatst: 17 februari 2009 4 x 1 ml daarnaast eet ze soms wat wat hooi en ruccola.4 x 1 ml laxeermiddelen inmiddels 1x 0,75 ml toltrazuril voor de coccidiose dit zijn de hoeveelheden die door da zijn voorgeschreven.
Laura82 Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Geplaatst: 17 februari 2009 Kalua heeft het helaas niet gered. Ze is er net tussenuit geknepen.Het is het beste zo, haar buikje was net een ballon. Heb er in ieder geval alles aan gedaan. Bedankt voor jullie hulp, tips en steun. Groetjes Laura en Bailey
Karina Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Je hebt er echt alles aan gedaan wat in je macht lag. Heel veel sterkte voor jullie allebei en ook beterschap voor Bailey.
_Danielle Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Ah wat sneu... Ik zat het topic steeds te volgen.. Sterkte..
Mireille Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 we vreesden hier allemaal het ergste, helaas is dat waarheid geworden Some animals come into our livesand quickly go.They only stay a whileand leave footprints in our hearts.And we are never,ever the same.
YvonneH Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Wat jammer, sterkte! Je hebt in ieder geval echt je best gedaan.
heidi-77 Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Ow wat erg!Je hebt inderdaad echt alles gedaan waje kon doen.Heel veel sterkte en ik hoop dat Bailey en Kalua snel opgeknapt zijn.
ZaZa Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Laura, wat ongelofelijk triest dat ze het niet gered heeft ondanks al je inspanningen....Ze heeft alle kans gekregen van je, je hebt iedere strohalm aangegrepen om haar die kansen te geven.. Sterkte..... Echt héél sneu voor je.
Laura82 Geplaatst: 18 februari 2009 Auteur Geplaatst: 18 februari 2009 Ben blij dat ik er zoveel aan gedaan heb kan mezelf iig niets verwijten.Maar wat ga je je hechten zeg aan zo'n klein dotje. Was zo'n goedig ding.Bailey was er ook fan van, voorzichtig haar oortjes likken enzo.Zat geen kwaad bij, hij is er ook niet op gaan rijden ofzo. Nou over een paar weekjes maar eens kijken of ik hem kan koppelen aan een wat oudere dame uit de opvang of iets dergleijks. Hoe lang kan ik het beste wachten met opnieuw koppelen? Eerst uiteraard afwachten of hij nu echt coccidiose heeft of niet. De dierenarts had namelijk het poep van beiden gemengd. Alleen zei hij net dat hij het gevoel had dat vooral Kalua vol zat.Bailey heeft verder ook geen zachte poep of zo. eet en drinkt prima en is erg levendig. Hij is waarschijnlijk anderhalf (gevonden konijn), zou ik hem moeten koppelen met een dametje van 1.5 bij moeten doen of kan eentje van 4 tot 6 maanden ook? Maar denk dat ik mijn vragen het beste in een nieuw topic kan stellen.
ZaZa Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Zal ik het maar even hier doen ?Dan heb je meteen wat antwoorden... Als nu Bailey's poep ook wordt onderzocht kan je inderdaad het best even wachten op de uitslag en de raad van de dierenarts...Daarna kan je in principe een voedstertje uit de opvang halen.Wel belangrijk dat ze inderdaad niet jonger is dan 4 maanden én dat je een goede opvang hebt waar je Bailey mee naar toe kan nemen om een voedster 'uit te zoeken' ... Over koppelen kan je hier lezen: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/koppelen-van-konijnen.html Je bent ook wel héél intensief met Kalua bezig geweest. Dat schept onherroepelijk een band die je niet zo maar uit kan wissen.....
Aanbevolen berichten