Fluffy&Floortje Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 Mijn Fluffytje heeft sinds een paar dagen een rare vorm van keutels. Normaal zijn het mooie ronde bolletjes, maar nu lijken ze meer op een druppel en ze zijn ook plakkeriger dan normaal. Heb haar niets anders dan anders te eten gegeven (groenten, hooi en biks). Wat kan dit zijn?
lianne Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 De omschrijving lijkt op blindedarmkeutels. Normaal hoort je konijn deze gewoon weer op te eten, er zitten namelijk nog veel belangrijke voedingsstoffen in. Wat voor groenten krijg je konijn nu, en hoeveel biks per dag? Het kan namelijk zijn dat ze wat te veel te eten krijgt waardoor ze de keutels laat liggen.
Knuffeltje Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 Mischien geef je haar teveel groente en krijgt ze teveel vocht binnen ?
Loesah Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 nee ik snap wat ze bedoeld, geen blinde darm keutels.Maar inderdaad de normale harde keutels in de vorm van een druppel. Ik weet ook niet hoe dit kan, heb het ook wel eens gezien bij mijn konijnen
Caroline Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 Vaak is dit in de verharing. De haren vervormen de keutels. Zorg dat je konijn voldoende vezels en vocht eet nu!
Loesah Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 ik geef ze dus prozyme en nu had cira er een paar iets kleinere keuteltjes tussen zitten die er weer normaler uitzagen De keutels met een beetje druppelvorming waren ook iets groter..Maargoed dat ik dat spul besteld had tijdje terug
Fluffy&Floortje Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Geplaatst: 17 februari 2009 Nee, het zijn zeker geen blindedarmkeutels, maar het is ondertussen al voorbij. Keutels zijn terug normaal Weet ook niet aan wat het gelegen heeft.. Ze krijgt elke dag een goeie portie van verschillende groenten(wortel, radijs, peterselie, rucola,...), hooi en 's morgens en 's avonds een handje biks.
Aanbevolen berichten