Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Owwwwwwwwwwww ik kan wel huilen.

Gisteren ben ik Wiebel verloren aan diaree. Hij stonk echt heel erg.. Hij heeft de afgelopen week losgelopen met mijn nieuwste konijntje.. En nu heeft gijsje ook diaree en stink zooooooooooo erg!!

Ik ga nu naar de spoed DA op de hoop dat hij te redden valt.

Ik hoop niet op een besmettelijk virus, maar het kan bijna niet anders.

Wiebel kwam van de groothandel maar gijsje van een fokker en die heb ik pas net:(

Geplaatst:

Ik ben net terug.

Het is coccidiose. Het was heel duidelijk te zien onder de microscoop. Het was in grote mate aanwezig.

Nu heb ik Bactrimell, drops voor het maag darms stelsel en science recovery..

Duim voor me dat gijsje het gaat redden..

Geplaatst:

Hopelijk knapt hij snel op. Omdat hij aan de diarree is (door de coccidiose) moet je in de gaten houden dat hij niet uitdroogt. Dit kun je testen door de huid in de nek op te tillen, als die blijft staan, dan moet hij vocht toegediend krijgen. Die huidplooi hoort namelijk meteen weer terug te vallen.

Geplaatst:

Heb je geen Baycox of totltrazuril drops gekregen?

Bactrimel alleen is nl niet genoeg om coccidiose te bestrijden (naar mijn weten). Bactrimel word wel vaak naast Baycox of Toltrazuril drops gegeven.

Ik zou het zeker nog even navragen!

Succes!

Geplaatst:

Nu heb ik Bactrimell, drops voor het maag darms stelsel en science recovery..

Duim voor me dat gijsje het gaat redden..

Heb je geen Baycox of totltrazuril drops gekregen?

Kunnen dat die drops zijn??

Geplaatst:

Ik weet het niet hoor, want ben niet thuis in de konijnmedische wereld! Maar dacht, misschien weet jij het? (ik weet nl niet of baycox en toltrazuril drops darmstimulerend zijn)

Geplaatst:

Tegen coccidiose moet je een middel hebben met een sulfapreparaat.

Ik dacht eerst ook dat bactrimel die niet had, maar op internet gekeken en dat zit er wel in. Ik heb op school ook geleerd baycox, maar bactrimel werkt als het goed is ook.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .