Guinea Palace Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Owwwwwwwwwwww ik kan wel huilen.Gisteren ben ik Wiebel verloren aan diaree. Hij stonk echt heel erg.. Hij heeft de afgelopen week losgelopen met mijn nieuwste konijntje.. En nu heeft gijsje ook diaree en stink zooooooooooo erg!! Ik ga nu naar de spoed DA op de hoop dat hij te redden valt. Ik hoop niet op een besmettelijk virus, maar het kan bijna niet anders. Wiebel kwam van de groothandel maar gijsje van een fokker en die heb ik pas net:(
Karina Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Heel veel sterkte en beterschap! Ik ben er niet bekend mee, maar ik hoop dat je gijsje nog kunt redden. Houd ons op de hoogte!
Sascha Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Waarschijnlijk coccidiose.. Das besmettelijk ( verbeter me als ik het fout heb ). Succes bij de DA!
ZaZa Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Dat zou heel goed kunnen..nu hopen dat ze een goede dierenarts heeft...
Guinea Palace Geplaatst: 12 februari 2009 Auteur Geplaatst: 12 februari 2009 mijn eigen Da heeft geen dienst dus ik ga nu naar een vervangende hopelijk kunnen ze me helpen..
brigit Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 goh wat een toestand.dit is verdriet op verdriet.Horen we de afloop van de DA bezoek nog?
sharon(L)rabbits Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 wat erg..ik hoop dat ze Gijsje nog kunnen redden..ben je al bij de DA geweest?
kaatje-kim Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Nee toch! Ik denk ook aan coccidiose, dit is heel makkelijk te onderzoeken door middel van ontlasting onderzoek. Dit zou ik dus zeker laten doen bij de dierenarts.
Guinea Palace Geplaatst: 12 februari 2009 Auteur Geplaatst: 12 februari 2009 Ik ben net terug.Het is coccidiose. Het was heel duidelijk te zien onder de microscoop. Het was in grote mate aanwezig.Nu heb ik Bactrimell, drops voor het maag darms stelsel en science recovery.. Duim voor me dat gijsje het gaat redden..
kaatje-kim Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Hopelijk knapt hij snel op. Omdat hij aan de diarree is (door de coccidiose) moet je in de gaten houden dat hij niet uitdroogt. Dit kun je testen door de huid in de nek op te tillen, als die blijft staan, dan moet hij vocht toegediend krijgen. Die huidplooi hoort namelijk meteen weer terug te vallen.
YvonneH Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Heb je geen Baycox of totltrazuril drops gekregen?Bactrimel alleen is nl niet genoeg om coccidiose te bestrijden (naar mijn weten). Bactrimel word wel vaak naast Baycox of Toltrazuril drops gegeven. Ik zou het zeker nog even navragen! Succes!
Sabbie Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Nu heb ik Bactrimell, drops voor het maag darms stelsel en science recovery.. Duim voor me dat gijsje het gaat redden.. Heb je geen Baycox of totltrazuril drops gekregen? Kunnen dat die drops zijn??
YvonneH Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Dat zou idd mooi zijn.(Ik dacht in de 1e instantie dat ze darmstimulerende middelen bedoelde maar als ze de toltrazuril drops bedoeld is het goed natuurlijk )
Sabbie Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Ik weet het niet hoor, want ben niet thuis in de konijnmedische wereld! Maar dacht, misschien weet jij het? (ik weet nl niet of baycox en toltrazuril drops darmstimulerend zijn)
Karina Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Heel veel beterschap met Gijsje. Ik hoop dat ie snel opknapt!
kaatje-kim Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Tegen coccidiose moet je een middel hebben met een sulfapreparaat.Ik dacht eerst ook dat bactrimel die niet had, maar op internet gekeken en dat zit er wel in. Ik heb op school ook geleerd baycox, maar bactrimel werkt als het goed is ook.
Blacky Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Ook hier staan de oortjes gekuist en draaien de duimen op volle toeren.Heel veel sterkte!!
sharon(L)rabbits Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 gaat het al beterdan de vorige dag (en)??
merelvandijke Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 jeetje, wat erg. ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zit!heel veel sterkte, en beterschap voor je konijntje!!
Aanbevolen berichten