MCpaasei Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Hoihoi,Vanmorgen at het konijn nog gewoon, maar toen ik vanmiddag thuis kwam lag hij al 'dik' in zn hangmat. Hij heeft vanavond nog een stukje paprika gegeten en een snoepje. Maar zn witlof laat hij links liggen en hij eet op het moment ook geen hooi en hij wil ook geen snoepje meer. En hij ligt een beetje in zn hok en ik vind dat ie gek doet. Normaal rent ie lekker rond en nu blijft hij dus liggen in zn hok. Hij keutelt wel, maar ik denk wel wat minder dan normaal. Zn buik voelt (denk ik) niet raar. Wel heeft hij warme oren. Is het konijn chagrijnig of is er iets aan de hand? Een tijdje geleden is hij erg ziek geweest, dus ik maak me best wel zorgen.Wat moet ik nou doen?Grtz,Marjolein
mieranda Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 :bounce:haai je konijn moet (denk ik) naar de dierenarts! doei:whistle2: p.s verzorg hem goed met love:love::love:
Sascha Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Dwangvoeren.. Meer weet ik even niet. De echte ervaren konijnenkenners kunnen je meer vertellen. Misschien gas?
merelvandijke Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 voel eens aan zijn buikje. is die hard? als je konijntje morgen nog niet heeft gegeten, meteen naar de dierenarts. een konijntje gaat snel dood als hij niets eet. het kan misschien komen door de paprika, sommige konijnen krijgen daar snel gas van. probeer je konijntje te verleiden met lekkers en laat hem bewegen.
MCpaasei Geplaatst: 10 februari 2009 Auteur Geplaatst: 10 februari 2009 Nou, raar maar waar... ik snap er niks van. Hij is nu ineens gaan eten. Is ie dan toch chagrijnig ofzo? Hij heeft dit wel vaker en dan maak ik me heel erg druk en dan na een paar uur gaat ie ineens eten.
Petradhd Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 Het is ook weer verhaarperiode. Misschien zat er iets niet lekker in zijn buikje wat uitzichzelf weer beter geworden is.
MCpaasei Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Geplaatst: 11 februari 2009 Ik hoop het. Hij heeft net zn bak leeg gegeten en een blad witlof. Hij had ook best wat keutels. Wel kleiner dan normaal denk ik, maar ik wacht het maar even af.
Sabbie Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 Hier hebben ze ook wel eens zo'n bui. Vooral als ze hun kooi niet in willen. Dan eten ze niets van wat ik ze voorschotel. Of als ze beledigt zijn... En dat kunnen ze nog best lang volhouden ook! Daarna is alles weer normaal... Rare beesten zijn het toch ook!Hou hem maar wel in de gaten. Vooral eten/drinken/keutels!
MCpaasei Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Geplaatst: 11 februari 2009 Hij heeft nu weer grote keutels, dus ik denk toch wel dat er iets mis was. Ik geef hem vaak witlof, daar is het denk ik niet van. Maar ik geef hem ook wel eens appel (de dag voordat ie zo ging doen), maar daar heeft ie normaal niet zo'n last van geloof ik en gisteren dus paprika. Maar hoelang nadat ze de groente hebben gekregen, kunnen ze dan raar gaan doen?
MCpaasei Geplaatst: 18 februari 2009 Auteur Geplaatst: 18 februari 2009 Nou, en nu doet ie weer raar.... Precies een week later... dat is toch ook gek? Ik snap er echt HELEMAAL niks van! Ik doe echt niks geks ofzo. Nu eet ie wel wat witlof, maar weer doet ie een beetje gek. Hij zit maar in een hoekje in de kamer. Hooi eet ie niet. Maar wel een snoepje en twee of drie keer een stukje witlof. Wat is er toch met m aan de hand?
Aanbevolen berichten