Van der Hoorn Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 We hebben sinds gisteren een nieuw konijn (uit het asiel), genaamd Napoleon. Hij drinkt erg veel water (gisteren ca. 500 ml en ook nu vandaag al 500 ml). Hij eet ook erg veel hooi; ik kan hem wel 6x op een dag nieuw hooi geven. Zijn ontlasting ziet er normaal uit.Napoleon is ongeveer 2 kilo, dus het viel ons op hoeveel hij eet en drinkt. Hij is verder erg levendig (rennen, springen, overal snuffelen), dus het lijkt allemaal ok. Heeft iemand een idee of het normaal is dat een konijn zoveel drinkt en eet of dat hij misschien iets heeft?
Lieke175 Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 (aangepast) Heel veel hooi eten is oké, hoe meer hoe beter, in principe. Veel drinken kan eventueel wijzen op een nierprobleem. Maar ik denk dat je niet echt eerlijk kunt oordelen als je je konijn pas sinds gisteren hebt. Even afwachten en goed in de gaten houden dus. Edit: Ojah, hoe oud is je konijn en is hij groenvoer gewend? 10 februari 2009 aangepast door Lieke175
Van der Hoorn Geplaatst: 10 februari 2009 Auteur Geplaatst: 10 februari 2009 Leeftijd is onbekend; hij is half december op straat gevonden en naar het asiel gebracht. We hebben dus ook geen idee of hij daarvoor groenvoer kreeg. In het asiel kreeg hij volgens mij wel af en toe groenvoer, maar weet niet of hij het elke dag kreeg.
kelly1986 Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Hoe was zijn drinkgedrag in het asiel?Daarnaast is de drinkbehoefte van ieder konijn natuurlijk ook anders...
merelvandijke Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 ik heb hier een konijntje die drinkt ook zo'n 400 a 500 ml per dag. een van mijn andere konijnen drinkt maar 50-100 ml.
Van der Hoorn Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Geplaatst: 11 februari 2009 Drinkgedrag in asiel is onbekend. Ze hadden daar kleinere flesjes (250 a 300 ml denk ik), dus ik vermoed dattie zo'n flesje per dag dronk. Hier heeft hij in 24 uur ongeveer 750 ml water weggetankt (flesje lekt niet).
ZaZa Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 Geweldige naam ! Napoleon..Zie dan echt zo'n statig beest voor me.. Maar even aankijken inderdaad...Is hij levendig..zijn keutels...etc.. Hier wisselt het drinkgedrag van de konijnen ook enorm per dier..De één drinkt nauwelijks, terwijl je de buik van de ander gewoon hoort klotsen van het water...En vertrouw je het niet dan zou je er mee langs de dierenarts kunnen gaan..Sowieso misschien wel prettig met een nieuw dier.. Wel leuk dat jullie er één uit het asiel hebben trouwens !!!Echt gaaf !!! Zo help je én het asiel én het konijn !
Van der Hoorn Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Geplaatst: 11 februari 2009 Hij is behoorlijk levendig. Overal snuffelen, rondkijken, rondrennen, hok in, hok uit, springt gewoon op schoot, etc. Zijn keutels zien er normaal uit; ze lijken iets groter dan die van de vorige konijnen die we hadden.We willen em volgende week laten castreren (zodat we na een paar weken ook een vrouwtje uit het asiel kunnen nemen), dus dan kandie meteen even voor een algemene checkup.Hij zal wel een snelle spijsvertering hebben ofzo. Hij eet ook echt heel veel hooi; je kunt er een baal naastzetten, want je moet zeker een aantal keer per dag hooi geven.
ZaZa Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 ADHDkonijn... Je kan het ter sprake brengen bij het castreren, dan ben je er toch.. Het klinkt in ieder geval alsof hij het reuze naar zijn heeft !Leuk !
konijntje400 Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 Dat drinken is wel erg veel mijn konijn drinkt op een dag ongeveer 100 mililiter maar veel hooi eten is wel okegroetjes konijntje400 & (kwiekje) de konijn van mij
Aanbevolen berichten