Carino Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 hooi bbjers ik heb weer een vraag..ik ken een konijn... die niest als die hooi eet kunnen konijnen hooikoorts hebben en is dit gevaarlijk ja of nee?en kan dit verholpen worden zij niest echter alleen drie keer ofzo als ie net aan zijn hooi begint de rest van de tijd als ze los loopt niet..en is verder ook zo gezond als iets..
Carino Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Geplaatst: 7 februari 2009 owja en kan dit ook besmettelijk zijn dat het over gedraagt word naar andere konijnenzij is wel gekoppeld en die ander heeft het niet Bedankt
Rian Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Het kan best dat ze door het hooi beginnen te niezen, sommige nijntjes zijn daar wat gevoeliger voor. Vooral als het vers hooi is, dan is het wat stoffiger. Muisje heeft ook veel last gehad van niezen toen ze klein was, maar dat kwam door de bodembedekking, ze zat op houtvezel, heel stoffig dus. Overgestapt op aubiose, prima spul maar duur, nu zitten ze op beukenhoutsnippers, ook ideaal. Verse tijm wil ook nog wel eens helpen bij niezende nijntjes, vinden ze lekker!
Rian Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Als het gewoon niezen door stof is, is dat niet besmettelijk. Het is natuurlijk een ander verhaal als ze niezen door een ander oorzaak, zoals ziekte.
jufke Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Komt er snot uit haar neusje? Als er snot uitkomt, moet je er voor de zekerheid een dierenarts naar laten kijken. Ook als je konijn zich niet lekker lijkt te voelen, moet je even langsgaan. Ik heb een heftig niezend konijn gehad. Het was bij hem inderdaad een soort allergie. In dat geval kun je proberen het hooi een beetje vochtig te maken met een plantenspuit, voordat je het aan je konijn geeft. Je moet het dan wel vaker verversen! Bij mijn Krabbel hielp dat trouwens niet, maar bij jouw konijn misschien wel!
Carino Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Geplaatst: 7 februari 2009 hoi jufke dit is nog niet mijn konijn... ik ben er vandaag geweest om te kijken de eigenaar zij dat het hooikoorts was,*niet dat ik haar niet geloof hoor* want het is een aardige meid die eigenaar...maar ik wou even weten of het echt hooikoorts is.. ze heeft wel als bodembedekking zaagsel net als mijn eigen konijn...en moet ook echt alleen niezen als er er hooi in zit van zaagsel heeft ze geen last ...Komt er snot uit haar neusje? Als er snot uitkomt, moet je er voor de zekerheid een dierenarts naar laten kijken. Ook als je konijn zich niet lekker lijkt te voelen, moet je even langsgaan. Ik heb een heftig niezend konijn gehad. Het was bij hem inderdaad een soort allergie. In dat geval kun je proberen het hooi een beetje vochtig te maken met een plantenspuit, voordat je het aan je konijn geeft. Je moet het dan wel vaker verversen! Bij mijn Krabbel hielp dat trouwens niet, maar bij jouw konijn misschien wel!
Carino Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Geplaatst: 7 februari 2009 kan het misschien ook aan liggen wat voor hooi je geeft mijn nijn krijgt multi vit hooi.. ik weet niet wat zij geeft natuurlijk meer reacties zijn altijd welkom
kelly1986 Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Ja hoor dat kan zeker.Hooi kan nog wel eens stoffig zijn. Je moet op zoek naar mooi lang en groen hooi. Het wil vaak ook wel helpen als je het hooi voor je het geeft eerst een beetje vochtig maakt.
Carino Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Geplaatst: 7 februari 2009 kan het ook aan de soort merk liggen of niet ...Ja hoor dat kan zeker.Hooi kan nog wel eens stoffig zijn. Je moet op zoek naar mooi lang en groen hooi. Het wil vaak ook wel helpen als je het hooi voor je het geeft eerst een beetje vochtig maakt.
kelly1986 Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Kan..... dat het ene merk stoffiger is dan het ander en misschien minder vers... IN principe is hooi, hooi...... de stoffigheid kan t wel mee te maken hebben.
Karina Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Probeer het maar eens in een zak of curverbox eerst uit elkaar te trekken en als je hooi eruit haalt, eerst goed schudden zodat de kleine kruimeltjes eruit komen en het konijn het lekkere goede hooi krijgen.Per zak kan het wel eens verschillen, maar zoals Kelly al zegt, hooi is hooi. Hoewel ik ook wel eens gehoord hebt dat het ene konijn wel een bepaald kruidenhooi eet en geen gewoon hooi. Ik zou eens een ander soort hooi proberen als ik de eigenaar was.
Carino Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Geplaatst: 7 februari 2009 ik zal het is met er over hebben..bedankt voor jullie tips Probeer het maar eens in een zak of curverbox eerst uit elkaar te trekken en als je hooi eruit haalt, eerst goed schudden zodat de kleine kruimeltjes eruit komen en het konijn het lekkere goede hooi krijgen.Per zak kan het wel eens verschillen, maar zoals Kelly al zegt, hooi is hooi. Hoewel ik ook wel eens gehoord hebt dat het ene konijn wel een bepaald kruidenhooi eet en geen gewoon hooi. Ik zou eens een ander soort hooi proberen als ik de eigenaar was.
Aanbevolen berichten