KeLLy___x Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Gucci is nooit schrikkerig geweest !En vandaag ineens wel als je rustig naar haar toe loopt sbegint ze al te sprinten!Ze komt haar kooi zelfs niet meer uit!ik heb net chica even uit hun kooi getild ,en toen gucci met moeite te pakken gekregen ,en heb haar op de bank gezet en ben naast haar gaan liggenZe kroop helemaal tegen me aan ,en haar hartslag is echt heel snel!Ze ligt nu bij me moeder ,en haar hartslag is nog steeds erg snel! Wat moet ik doen? moet ik haar gewoon weer in haar hok zetten en met rust latenOf is het misschien iets ergs? Alvast bedankt
Rian Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Ik zou ze inderdaad even met rust laten, even laten kalmeren. Zijn misschien ergens van geschrokken, dat kan wel eens. Hoe meer aandacht je eraan besteed, hoe onrustiger ze worden.
Laura1984 Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 En een konijn heeft van nature natuurlijk ook een veel snellere hartslag dan een mens: "Een gezond konijn heeft 39 ademhalingen per minuut, een polsslag van 120-300 per minuut (verschilt of het konijn rustig is of juist nerveus of net actief geweest) en de temperatuur ligt tussen de 38 en 39,5 graden."http://www.bunnybunch.nl/konijnen/konijnen-ehbo.html Laat ze inderdaad even met rust, maar houd het wel in de gaten.
KeLLy___x Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Geplaatst: 2 februari 2009 Ik zei vanmorgen tegen me moeder ,ik denk wel dat we beter naar de dierenarts kunnen gaan voor de zeker heid want ze huppelde ook niet maar recht ,maar alleen schuin!Maar ik moes naar school dus me moeder is met gucci geweest ik ben net thuis van school en vodn een briefje van me moeder waarin stond ,dat gucci een evenwichts stornis heeft en datze een antibiotica injectie heeft gehad en dat we nu 3weken lang sóchtens en sávonds antibiotica moeten geven en dat ze rust nodig heeft
Carino Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 aaah wat zieligbeterschap komt dit ooit nog goed? groetjes
kelly1986 Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Ik snap m even niet helemaal...Volgens de dierenarts heeft je konijn een evenwichtsstoornis en krijgt hier als medicijn een antibiotica voor.Antibiotica word normaliter gegeven bij infecties en ontstekingen.... Je schrijft dat je konijn schuin huppeld? Houdt ie daarbij zijn kop scheef en verliest ie zijn evenwicht?
KeLLy___x Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Geplaatst: 2 februari 2009 Ik weet ook niet precies omdat ik er niet bij was Maar zal nog wel even me moeder bellen en vragen of ze zeker weet dat het antibiotica is Hmm daar heb ik eigenlijk niet echt opgelet ik zal wel even kijken als ze huppeld
KeLLy___x Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Geplaatst: 2 februari 2009 Heb net me moeder aan de lijn gehad en het is Antibiotica Ik zal trouwens wel een filmpje proberen te maken van gucci als ze rond huppeld (als ze haar kooi uit kotm denk het niet )
KeLLy___x Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Geplaatst: 2 februari 2009 (aangepast) Heb nog geen filmpje maar wel een foto van haar net gemaakt Haar kopje is volgensm i jwel een klein beetje scheef 2 februari 2009 aangepast door KeLLy___x
kelly1986 Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Heeft de dierenarts ook in haar oren gekeken?Hoe konijn kundig is jouw dierenarts? Ik ben geen dierenarts. maar bespreek met je dierenarts eens de ziekte e cunniculi.Even opgesomd heeft ze last van; evenwicht stoornissen, loopt ze scheef en houd ze haar kop scheef......Als ik dat hoor laat me dat toch wel in die richting denken.
KeLLy___x Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Geplaatst: 2 februari 2009 Ik wacht wel even tot dat me moeder er is en vraag dan waar de dierenarts na gekenen heb enz. Ik zal de DA er nog wel over bellen vandaag(e cunniculi)
Dollie Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 (aangepast) Kelly, lijkt het hier een beetje op? ( Niet op het geluid letten) http://s160.photobucket.com/albums/t193/IrisCharlotte_/?action=view¤t=MVI_8077.flv Dit is Joy, een paar dagen nadat de dierenarts de diagnose 'hersenbloeding' stelde. Vlak daarna ben ik met panacur begonnen op advies van o.a. Caroline. Waarschijnlijk was het geen hersenbloeding maar e cuniculi, zoals hierboven al genoemd. Ik weet niet echt wat je moet doen, ik denk dat anderen je daar beter bij kunnen helpen. Ja, ok, de DA bellen natuurlijk, maar mijn DA was erg sceptisch over e cuniculi, vandaar. Maar niet zomaar opgeven hoor, mocht Gucci wel EC hebben is het belangrijk dat je zsm begint met behandelen, ik was hier ook vrij laat mee en Joy heeft het niet gehaalt. Heel veel beterschap voor Gucci! 2 februari 2009 aangepast door Dollie
KeLLy___x Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Geplaatst: 2 februari 2009 (aangepast) Nee daar lijkt het niet op Ze drinkt trouwens ook niet meer :( heb net he tuitje met banaan ingesmeert en heb haar andijvie gegeven en dat vochtig gemaakt zodat ze toch ewat water naar binnen krijgt en ze doet ook haar hoofdje gewoon recht maar soms een heel klein beetje scheef 2 februari 2009 aangepast door KeLLy___x
kelly1986 Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Weet je inmiddels al wat de dierenarts heeft gedaan en wat e heeft onderzocht?
KeLLy___x Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Geplaatst: 2 februari 2009 (aangepast) Ja was ik even vergeten te vertellen ;o Hij heeft idd naar de oren gekeken en ook naar haar mond en hij heeft naar haar hartje geluisterd, en verder zeg maar over haar lijfje gevoeld 2 februari 2009 aangepast door KeLLy___x
kelly1986 Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Ik denk toch dat het geen kwaad zal kunnen als je naast de antibiotica gaat beginnen met behandelen met pancure.Panacure is een medicijn dat niet schadelijk is voor het konijn omdat het nadat het zijn werk heeft gedaan het lichaam weer verlaat.
Meriam Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Mijn konijn had eerst ook af en toe een scheef koppie, op een gegeven moment alleen maar scheef. Zij bleek toen een hersenvliesontsteking te hebben :(
KeLLy___x Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Geplaatst: 2 februari 2009 (aangepast) Ik denk toch dat het geen kwaad zal kunnen als je naast de antibiotica gaat beginnen met behandelen met pancure.Panacure is een medicijn dat niet schadelijk is voor het konijn omdat het nadat het zijn werk heeft gedaan het lichaam weer verlaat. Ok :yes:Moet ik dat gewoon bij de DA gaan halen? 2 februari 2009 aangepast door KeLLy___x
kelly1986 Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Ik zou het met je dierenarts overleggen en bespreken.Verder kun je nu al veel info over de behandeling hiervan gaan opzoeken.
ZaZa Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 (aangepast) Moeilijk te beoordelen van een afstand of je een goede konijnkundige dierenarts hebt, maar dit lijkt méér dan een evenwichtsstoornis..Hier staat een lijst met dierenartsen die leden van BB als konijnkundig hebben ervaren..Hij is behoorlijk onoverzichtelijk, maar daar wordt binnenkort aan gewerkt. http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/7421-konijnkundige-dierenartsen.html Die evenwichtsstoornis moet ergens vandaan komen...Dat krijg je niet zo maar..'oh evenwichtstoornis' en klaar... dat is* oorontsteking* hersenbloedingMaar het meest voor de hand liggende is * E. Cuniculi Lees er maar eens over op het forum hier (even bij 'zoeken' intypen)Of laat je moeder dat doen.... E. Cuniculi komt vaak voor, is te behandelen met Panacur MAAR wordt vaak niet herkent door dierenartsen die minder of niet konijnkundig zijn.Hoe eerder je konijn behandelt wordt, hoe beter, geldt zeker voor E.C Dat hij niet drinkt is ook niet goed....Let goed op dat hij blijft eten én keutelen !! Hou ook zijn temperatuur in de gaten...Tussen de 38 en 39.5 is oké.Zo te lezen is je moeder ook wel bezorgd om je konijn...misschien haar vragen of ze met je mee wil lezen..... Wil je eigen dierenarts er niet aan dat het wel eens E. Cuniculi kan zijn..Dan (zou ik je aanraden om een andere DA te raadplegen).. kan je ook zelf Panacur halen bij de dierenarts..Het is namelijk ook goed tegen wormen..Denk dan maar zo: Baat het niet, dan schaadt het ook niet.. 2 februari 2009 aangepast door ZaZa
zwarte panter Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Houd ook het eten en keutelen van Gucci goed in de gaten.E. cuniculi KAN (hoeft dus niet) ook een vertraagde darmwerking als symptoom hebben.
KeLLy___x Geplaatst: 2 februari 2009 Auteur Geplaatst: 2 februari 2009 Ok bedankt vor de infoIk ga even lezen hier op het forumen ik ga zeker ook nog wel even langs de DA Ze heeft trouwens net weer gedronken ^^
zwarte panter Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Hoe gaat het ondertussen met Gucci?Wat heeft de DA nog gezegd?
adjani namdu Geplaatst: 3 april 2012 Geplaatst: 3 april 2012 hej ik heb een 3maand oud konijntje sinds ze een nieuw hok heeft heeft ze af en toe echt hele harde snelle hartkloppingen het lijkt wel een beetje op het verhaal hierboven alleen loopt ze niet scheef ik vind het dood eng en heb de da gebeld die zei dat ze misschien geschrokken was maar 5 min later gebeurde hetzelfde wat kan ik het beste doen ze eet speelt drinkt en rent nog steeds daaraan kan ik niet opmerken dat er wat aan de hand is graag advies
rabbitmams_miriam Geplaatst: 3 april 2012 Geplaatst: 3 april 2012 hej ik heb een 3maand oud konijntje sinds ze een nieuw hok heeft heeft ze af en toe echt hele harde snelle hartkloppingen het lijkt wel een beetje op het verhaal hierboven alleen loopt ze niet scheef ik vind het dood eng en heb de da gebeld die zei dat ze misschien geschrokken was maar 5 min later gebeurde hetzelfde wat kan ik het beste doen ze eet speelt drinkt en rent nog steeds daaraan kan ik niet opmerken dat er wat aan de hand is graag adviesIk denk dat je beter een nieuw eigen topic onder gezondheid kunt openen want dit is wel een heel oud topic .......
Aanbevolen berichten