Annuhtjuhh_friends Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Ik heb gehoord dat knaagstenen en van die snoepjes voor konijnen heel slecht zijn voor ze. Waarom? En wat kan ik dan geven om te snoepen en de tanden af te slijpen?
Carino Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 veel hooi is belangrijkdaar slijte de tanden van en hout stokjes ik weet zo niet hoe ze heten want ik gebruik alleen hooi voor me nijn zijn tanden en afentoe krijgt ie ook groenvoer
Annuhtjuhh_friends Geplaatst: 29 januari 2009 Auteur Geplaatst: 29 januari 2009 Oke dankjewel! Waarom is dat dan zo slecht?
Castarah Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 (aangepast) wilgenhout bedoel jij Marijke maar inderdaad, veel hooi, en groenvoer (bijvoorbeeld witlof of andijvie, dat is goed voor ze, en vinden ze meestal lekker). en als je af en toe (niet te vaak) wortel geeft, of fruit, dan is dat ook al 'snoep' voor je konijn, want dat is lekker zoet (zit veel suiker in, daarom dus ook niet te vaak geven). 29 januari 2009 aangepast door Castarah
Annuhtjuhh_friends Geplaatst: 29 januari 2009 Auteur Geplaatst: 29 januari 2009 Oh oke, zal ik zeker onthouden!
Carino Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 ze kunnen dan ernstige nier/blaasproblemen krijgen snoepjes zijn ook niet gezond dat zijne echte dik makers
lianne Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Knaagstenen zijn blokken van zout en andere mineralen die blaas en nierstenen kunnen veroorzaken. Als je je konijn wat om te knagen wilt geven zijn wilgentakken een veel gezondere optie, en konijnen vinden ook erg lekker! De tanden van een konijn slijten door het eten van hooi, ze hebben stifttanden waardoor ze bij de kauwbeweging slijten. Als de tanden niet slijten zal de beste knaagsteen hier zelfs niet tegen helpen, dat kan alleen een DA verhelpen door tanden te knippen of te trekken. Als je je konijn wat lekkers wilt geven... fruit! Appel, banaan, druif (zonder pit), stukjes aardbei. Verantwoorde lekkere snoepjes waar je zelf ook van mee kan eten .
Lieke175 Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Snoepjes zijn slecht voor konijnen omdat er heel veel suikers inzitten. Deze snoepjes zijn dan ook ontzettende dikmakers. Je kunt een konijn daarom beter een stukje groente of fruit geven. Knaagstenen zijn ook heel slecht. In een knaagsteen zitten heel veel mineralen en zouten waardoor een konijn nierstenen kan krijgen. Dat zijn een soort ophopingen van die mineralen en zouten waardoor de nieren van je konijntje gewoon verstopt raken.
Carino Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 jah idd Daarom weg met de knaagsteen en de snoepjes is allemaal ROMMEL
Carino Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 ook al zeggen sommige mensen die in een diere winkel werken van niet ..!!
Annuhtjuhh_friends Geplaatst: 29 januari 2009 Auteur Geplaatst: 29 januari 2009 Oh oke, fijn dat ik dit weet! Bij mijn vorige konijn deed ik dit dus wel........ Gelukkig weet ik nu beter
Annuhtjuhh_friends Geplaatst: 29 januari 2009 Auteur Geplaatst: 29 januari 2009 (aangepast) Zeker weten! Willen jullie ook op mijn andere Tropic reageren? Bij huisvestiging en dan konijnenren. 29 januari 2009 aangepast door Annuhtjuhh_friends
Aanbevolen berichten