daffbunny Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 (aangepast) Gister al met misty naar de DA geweest Ciseral meegekregen en dat 3 keer daags geven.Nu eet hij nog niet maar drinkt wel.We zijn begonnen met dwangvoeren maar zelfs dat slikt hij niet ik blijf het proberen.Hij had niks aan ze tanden of ze tong. Help Wat kan ik doen !?? Gr Daphne 27 januari 2009 aangepast door daffbunny
Caroline Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Leg hem eens op zijn rug in je armen en masseer hem zachtjes van de maag naar de anus. Bedoeling is dat zijn darmen een beetje gaan bewegen. Als je dus harde plekjes voelt, een klein beetje meer druk zetten en zachtjes naar beneden maseren.
daffbunny Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Geplaatst: 27 januari 2009 Misty wil niet opgetilt worden zelfs als die zit lukt het me niet.
Sascha Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Samen met iemand dan... Hoe zwaar is Misty? Ik kan mijn konijn van +/- 3/4 kilo ook optillen, terwijl ze enorm tegenstribbeld.
ZaZa Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Konijn op de rug op je schoot leggen en masseren van bovenkant ri. onder (anus)Als het goed is merk je dat belletjes...dƬe moet je proberen weg te masseren ri anus... Keutelt hij ? Lees verder alles wat los en vast zit hier in dit forum over; verstopping - gas - darmen Oh verder dwangvoeren !Wat heb je in huis ? Spuitje ?Maak een papje van biks en een beetje water, kook worteltjes of haal een potje babyvoeding worteltjes... En bel even naar de dierenarts wat je verder het beste kan doen..
ZaZa Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Misty wil niet opgetilt worden zelfs als die zit lukt het me niet. Doorpakken...geen medelijden hebben of bang zijn...Jij bent de baas nu.
daffbunny Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Geplaatst: 27 januari 2009 Ik heb olvarit in huis en een spuitje. We hebben de DA gebeld.Misty weegt 2500 gr. Als hij niks had gegeten wou de DA hem terug zien.
Rian Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Klinkt als Pooke vorige week....heb je ananas in huis? Verse? Ik denk dat dit een hele goeie zou zijn voor misty, je kunt de ananas in een knoflookpers doen zodat je het sap eruit krijgt, misty kan het dan opdrinken. Als het een verstopping is, is dit een hele goede methode om te helpen!
Rian Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 (aangepast) verhaart misty? Als je naar de DA gaat, laat dan de woorden primperan en pijnstilling vallen, daar kun je misty ook mee helpen als ze niet keutelt! 27 januari 2009 aangepast door Rian
daffbunny Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Geplaatst: 27 januari 2009 Ben terug heb Critical Care meegekregen hij heeft 2 spuiten gehad en een infuus.Heb hem een lekkere warme fles in zijn kooi gelegt. Wat kan ik doen om hem het aangenamer te maken ??
madisonrose Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 ojee slaat het een beetje aan?ik denk dat je nu goed je best heb gedaan hoor,slaat het al een beetje aan?sterkte ermee!!
ZaZa Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Wat kan ik doen om hem het aangenamer te maken ?? Masseren !
Caroline Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Gaat het al een beetje beter met hem? Wat dacht de DA dat er mis was?Jullie hebben er echt goed aan gedaan weer naar de DA te gaan hoor. Als hij een infuus nodig had, dan had je er met dwangvoeren en maseren zelf nooit gekomen. Maar maseren kan nu idd helpen...Ik weet dat het best moeilijk is... ik pak de konijnen ook nooit op en ze houden er niet van, maar zoals Zaza al zei, als ze ziek zijn, moet je kordaat zijn en gewoon ,hup, oppakken en snel op hun rug leggen, zodat ze niet beseffen wat er gebeurt. Vertrouw me maar, zo'n massage helpt net zoveel als die medicijnen!!!
daffbunny Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Geplaatst: 27 januari 2009 Hij begint al weer op hooi te knabbelen.De Critical Care slikt die aardig. Het is moeilijk.Ik ben gestrest en Misty ook.Morgen de DA weer bellen hij wil weten hoe het gaat.Het masseren probeer ik zo hij heeft net een spuit met voer gehad dus is nu zich beetje Geschrokken enzo.Trouwens had hij ook een beetje verhooging. @ rian: Iets voor z'n buikje en voor zijn eetlust geloof ik
Rian Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Goed dat ie hooi eet! Dat is echt al heeeeel belangrijk. Leg hem lekkere hapjes voor, zoals peterselie, selderij, stukje wortel, en...verse ananas!!! Het komt vast goed. Hier kwam ook alles goed, ik weet hoe je je voelt, je doet zo je best, en wordt er heel nerveus van. Laat weten hoe het gaat!
daffbunny Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Geplaatst: 27 januari 2009 Oja dat Critical Care daar moet die 100 ml per dag van krijgen maar dan is het 1/3 voer(van dat spul uit het flesje) en 2/3 water dan ik dat dan gewoon laten staan ?En moet ik nu nog Ciseral geven ?? Want dat heeft die vanmiddag bij de DA ook gehad ? Zal dalijk wel weer een slapeloze nacht worden :(
Rian Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 (aangepast) Als ik jou was zou ik misty even lekker rustig laten. Er is nu voeding binnen gekomen en misty knabbelt zelf hooi. Ik zou de overgebleven restjes weggooien. Ook cisaral zou ik nu even laten, en kijken wat er de komende uren gebeurd. Het keutelen kan nog wel een dag duren, dus verwacht daar niet te snel iets van. Als het eten maar op gang komt, dan komt de rest vanzelf. Die slapeloze nacht herken ik ook, steeds met bonkend hart de trap af, en dan met datzelfde bonkende hart weer naar bed, telkens wakker worden.. 27 januari 2009 aangepast door Rian
Rian Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Hier ook! Zet m op Misty! Goed gaan eten en dan lekker keutels produceren!
daffbunny Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Geplaatst: 27 januari 2009 Ga hem is even lekker knuffelen
daffbunny Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Geplaatst: 27 januari 2009 Okey ging net even ze bekje schoon maken zelfs dat laat die niet toe ! Eten wil die nog niet echt :(
Aanbevolen berichten