postvooreef Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Ik heb werkelijk OVERAL op internet gezocht en zelfs fokkers van Vlaamse reuzen benadert om te vragen of ze een gewicht tabel hebben. Mijn eigen dierenarts wist het ook niet. Dus nu de vraag aan jullie. Kan iemand mij vertellen hoe het verloop van het gewicht zou moeten zijn van een Vlaamse reus van maand 1 t/m 9. Het zijn natuurlijk maar gemiddelden, maar als indicator erg nuttig.
kelly1986 Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Ik denk dat je voor zoiets toch echt bij een vlamen fokker zult moeten zijn.Als het goed is houden die tabbelen bij van de gewichten van de jongen en kunnen je zo een goede richtlijn voor het gewicht geven.
Mireille Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Fokkers weten zonder te wegen of een jong op schema ligt ja of nee.Voor zover ik dan ook weet is er geen tabel voor vlamen.Overigens zijn de meeste van dat soort tabellen pure lijdraad, hier kan je niks van zeggen aangezien het ook ouder dus erfelijkheid afhankelijk is.
postvooreef Geplaatst: 28 januari 2009 Auteur Geplaatst: 28 januari 2009 Ok, bedankt voor de reacties!
Aanbevolen berichten