MichelleloveElmo Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 (aangepast) Sandy eet niet meer. Ik heb geen idee waarom.. Feiten. Benji (1010 gr) en Sandy (1150 gr) Krijgen 's morgens en s avonds 25 gr hopefarms trio biks. Onbeperkt hooi (en dat ververs ik als ik kan)en soms als snoepje een biksbrokje van Beaphar care+ of een rosebottel Volengs mij heeft sandy van morgen nog gewoon gegeten. Toen ik tussende middag thuis kwam vond ik er al wat stilletjes. Inmiddels ben ik om 20 15 begonnen met dwangvoeren. Ze is erg onrustig. Zit als een bolletje en ligt vervolgens weer lang uit.Draait van de ene naar de anderekant en ging steeds op een andere plek liggen. Na dat ik de Hema toilet bakken heb verschoont is ze hier niet meer uit geweest. Als het morgenochtend nog niet beter is ga ik naar de DA (Ebili in Almere Buiten) Is er veder nog iets wat ik kan doen. Ik heb het idee dat ze het dwangvoer (biks met water) niet op eet, maarer langzaam uit werkt. Veder was ik van plan dit elke twee uur vol te houden indien nodig. Klopt dit of moet het elk uur??? Wat zou het kunnen zijn. Ze hebben niks anders gehad dan normaal. Haar voor tanden staan in elkgeval goed. Kiezen kan ik niet zien natuurlijk, maar kan dit ook zo van het ene op het andere momentoptreden?? Benji en Sandy zitten samen. Moet ik ze uit elkaar halen om te zien of Sandy nog keutelt? Zo das een lang verhaal geworden....Hopelijk wel duidelijk 19 januari 2009 aangepast door MichelleloveElmo
Nijntje pluis Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 en wil ze iets lekkers ook niet? En als je haar los laat lopen, blijft ze dan ook stilletjes of loopt ze wel? lijkt wel dat ze last van dr buikje/darmen heeft. heeft ze een harde of opgezette buik?
MichelleloveElmo Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Dan probeerd ze zo snel mogelijk naar haar hok terug te gaan. Haar buik is ietsjes harder dan die van Benji, maar voglens mij is dat altijd al zo geweest. Is niet echt een hele harde buik ofzo. Als ik haar daar aanraak en zachtjesduw van haar voor buik naar achteren doet ze ook niet echt iets. Ze knarsetand niet. Wat een teken is van pijn. Ook met dwangvoeren stribbelt ze niet echt tegen (wat wel wat anders was toen ik Pancur heb gegeven een half jaar geleden (juni denk ik) alleen spuigt ze het weer uit zeg maar. Met haar tong duwt ze het naar buiten.
MichelleloveElmo Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Dwangvoerne gaat echt niet. Ze werkt het er gewoon weer uit. Me ouders zijn nu nog op vakantie in Duitsland. Zijn onderweg naar huis. Als het zo niet een heel wat is opgeknapt wil ik zo nog naar de DA gaan. Ik heb geen Rijbewijs en woon meer dan 10 km van de DA vandaan.
YvonneH Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Klinkt toch wel als gas, dat steeds anders liggen enzo.Ik zou iig haar buik gaan masseren en ik zou zelf wel even overleggen met de da. Dwangvoeren is niet in elke situatie de oplossing.
kelly1986 Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Dat onrustige en van houding veranderen zou een symptoom van gas kunnen zijn.Wat je kan doen is een massage geven.Zachtjes met je vingertoppen richting de anus masseren.Massage hebben veel konijn echt heel erg baat bij!
Rian Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Gas of verstopping. Naar de DA! Ze vertoont precies hetzelfde gedrag als Poo van mij vorige week. Eerst dachten we aan een blaasontsteking omdat Poo steeds opnieuw op de bak ging zitten met staartje omhoog, maar dat was om te proberen te poepen kwam ik later achter.Poo kreeg bij de DA een spuit met Tolfedine, Dexadreson en buscopan en een uur later begon hij thuis weer te eten en te poepen. Nog dezelfde avond was hij weer helemaal de oude. Beterschap!
MichelleloveElmo Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Mijn DA is nu niet open en ik ben bang dat ik niet bij een Konijnkundige DA terecht kom. Ga nu eerst proberen te maseren.
Rian Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Wat bij Poo trouwens wel wat hielp om hem in ieder geval tot de volgende ochtend een paar sprieten hooi binnen te laten krijgen, was hem steeds even een duwtje geven zo van "kom op, even wat bewegen!", hij liep dan naar de andere kant van zijn hok en begon daar heel even te eten, maar ging dan weer zielig zitten of liggen.
Rian Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Het is natuurlijk het ene konijn voor het andere, maar Pooke hield het goed vol tot de volgende dag. Dat is natuurlijk geen garantie voor elke andere nijn. Poo heeft af en toe wel eens wat buikpijntjes, dat is de volgende ochtend dan weer over. Daarom ging ik vorige week niet meteen. Toen ik merkte dat het de volgende ochtend niet verbeterd was, ben ik met hem naar de DA gegaan. Heeft Sandy dit al eens eerder gehad, denk je dat het vol te houden is tot morgen?
YvonneH Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Een da bellen kan altijd Dan krijg je iig een idee en kan je altijd nog beslissen of je erheen gaat of niet.Luister bij het masseren dan meteen of je veel/weinig darmgeluiden hoort.
MichelleloveElmo Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Sandy eet helemaal niet. OOk dwangvoer krijg ik er niet in. ze duwt het er gewoon weer uit. Mijn ouders zijn over een uurtje thuis. Dan ga ik naar de DA.Masseren laat ze gelukkig toe. Ze blijft voor het eerst naast me liggen. Normaalkan ik haar amper aaien omdat ze continu op ontdekking is.
Rian Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Heb je Cisaral in huis? Ik kreeg dit mee van mijn DA, voor als hij nog niet wilde gaan eten. (niet nodig gehad, maar goed)(sorry voor de vele posts, maar wil je graag helpen!)
MichelleloveElmo Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Ik hoor helemaal niks. Ga nu ff bellen Pffff kan wel janken.
YvonneH Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Probeer rustig te blijven meid.Succes met bellen, ik hoop dat je zo langs kan komen.
MichelleloveElmo Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Heb gebelt, en wordt zo terug gebelt.
MichelleloveElmo Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Ik heb zowiezo het komende uur geen vervoer:'(
Rian Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Maak je niet teveel zorgen. Het komende uur zal er niet veel veranderen. Als je het echt niet vertrouwd, kun je beter even naar de dienstdoende gaan. Schrijf de medicijnen op die Poo heeft gehad, en vraag hiernaar als je naar de DA gaat. Relax nu maar, we hebben allemaal wel een keer buikpijn. Alleen kan Sandy je niet precies vertellen wat er aan de hand is.
YvonneH Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Als de da denkt dat geen uur kan wachten laat je het maar horen, ik woon in muiderberg
Rian Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Geweldig toch hoe mensen hier voor elkaar klaarstaan? Ik vind dat een compliment waard!
MichelleloveElmo Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Da heft teruggebelt. Ze kan nu niet veel doen, odat ik natuurlijk geen vervoer heb. Ze heeft gezeegt dat ik haar Water moet geven(stom had ikook kunnne bedenken)eventueel met suiker als dat makkelijker gaat. en van verse worteltjes zelf papje, ook met eventueel met suiken als dat er beter ingaat. Ze belt om half 11 terug.Gaat het dan beter moet ik zo doorgaan. gaat het slechter moet ik waarschijnlijk langs komen voor pijnstilling. Waarom heb ik toch geen pijnstilling in huis:(Btw de worteltjes staan op en ze heeft wel een beetje water binnen.
MichelleloveElmo Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Als de da denkt dat geen uur kan wachten laat je het maar horen, ik woon in muiderberg Dat is heel lief. Maar zoals mijn verhaal hier onder moet ik zowiezo w8 tot half 11Maar echt super.
Aanbevolen berichten