wesly Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 hallo ik heb ook een konijn dat e cuniculli gehad heeft en die is er goed doorgekomen kijk daarom anders in mijn topic (mischien dat daar nog wat informatie instaat) Maar dierencentrum Wilhelmina zal je zeker helpen... dat hebben ze ook bij mij gedaan.
Wim en Esther Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Geplaatst: 17 januari 2009 Gisterennacht en -ochtend heb ik Jeltje opnieuw gedwangvoerd. Haar ontlasting was weer iets vaster geworden (ik kon zelfs een vage keutelvorm zien), maar nog steeds veel te dun. Daarna zijn we naar Wilhelminapark gereden. Eén van de dierenartsen heeft haar onderzocht (oortjes, gebit, buikje op gas gecontroleerd, etc.) en zag hoe ze door de vervoersmand tolde (dit heeft ze nog niet eerder gedaan). Volgens hem vertoonde Jeltje duidelijk kenmerken van E. Cuniculi. Conditioneel is ze nog goed: mooi in de vacht en goed op gewicht en -gelukkig- geen rollende ogen. In de ontlasting die ik had meegenomen, zaten trouwens hele kleine witte wormpjes! Deze komen volgens de DA vrij door de Panacur. Ik ben ingegaan op zijn voorstel om haar een tijdje te laten opnemen in de kliniek, zodat de dierenartsen haar goed kunnen observeren en kunnen zien in hoeverre de medicatie aanslaat. In principe zullen ze de behandeling met antibiotica en Panacur voortzetten en daarnaast krijgt ze ook vitamine C. Het antibioticum (de naam is me even ontschoten, lange naam in ieder geval en geen duplocilline) wordt toegediend in één van de bloedvaten van de oren, zodat het sneller wordt opgenomen in het lichaam. Helaas is Jeltje nu ook gaan tollen om haar as. Dit doet ze naar mijn idee alleen na het oppakken (goed mogelijk volgens de dierenarts). De prognoses van konijnen die tollen (bij E. Cuniculi) zijn volgens hem weer minder goed dan konijnen die dat (nog) niet doen. Het is dus wel zoals de dierenarts al zei 'erop of eronder.' We hebben afgesproken dat ik a.s. maandag weer bel en dan spreken we het verdere behandelingsplan door. Zeer waarschijnlijk blijft Jeltje ook na het weekend nog daar. Dit is dus zoals het er nu voor staat. Ik ben blij dat we naar Wilhelminapark zijn gegaan en dat ze nu in goede dierenartshanden is. Ik hoop wel ontzettend dat het goed komt met het diertje, ik merk dat ik er eigenlijk toch de hele dag in gedachten mee bezig ben. Nou, meer nieuws (hopelijk goed!) volgt!
Blacky Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 He bah, maar toch een goede beslissing om haar bij het Wilhelminapark achter te laten.Daar is ze volgens mij in erg goede handen.Sterkte ermee!We wachten vol smart op goed nieuws
Kimmi Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 Hopelijk komt het goed ..Haar bij Wilhelmina achter laten lijkt mij ook wel het beste dat je kon doen.Sterkte!
Caroline Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 Jullie hebben zonder twijfel erg goed gehandeld door haar naar Wilhelmina te brengen. Volgens mij zelf de enige goede optie ook. Ik hoop dat ze het haalt en ik duim alvast voor jullie!
Dollie Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 Het tollen om de as na oppakken klinkt heel bekend, dit had Joy ook. Ik hoop echt dat het goed komt en ik duim voor Jeltje!
Wim en Esther Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Geplaatst: 19 januari 2009 Even een kort berichtje over Jeltje: vanochtend de dierenarts gebeld, er is geen verslechtering maar ook geen verbetering. Nog steeds diarree, dwangvoeren en scheef kopje. Wilheminapark is 'uitbehandeld' en in overleg met hen gaan wij nog een aantal weken door met Panacur en medicatie tegen diarree. Ook blijven we dwangvoeren zolang nodig. Jeltje eet alleen een beetje van 'lekkere dingen' zoals witlof of een klein stukje wortel. Drinken doet ze nauwelijks zelf, dus ook dit zullen we moeten toedienen. Als ze na twee weken nog steeds niet zelfstandig eet, moeten we ons gaan afvragen in hoeverre ze dan nog een konijnwaardig leven heeft en zullen we moeten overwegen haar te laten inslapen... Ik houd het hier even kort, ik spreek de dierenarts vanavond nog uitgebreider als ik haar ga ophalen en mee naar huis neem. Bedankt voor alle reacties, het is fijn om zo een beetje gesteund te worden en te merken dat andere BB'ers zich ook betrokken voelen bij deze situatie.
Wim en Esther Geplaatst: 22 januari 2009 Auteur Geplaatst: 22 januari 2009 Helaas ging Jeltje steeds meer achteruit. We hebben haar gisterenavond laten inslapen. Er mag een slotje op dit topic.
Caroline Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Wat spijtig...veel sterkte en weet dat jullie alles voor hebben gedaan wat enigzins mogelijk was...
Aanbevolen berichten