Flibberke Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Mijn FH ram Joppe van 3,5 maand niest regelmatig. Ik zie niets van neusuitvloeïng en hij is alert en actief. Moet ik me zorgen maken? Hij is een binnenkonijn.
Laura1984 Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Niezen hoeft niet direct op snot te wijzen, het kan ook door stof of een allergie komen. Wat gebruik je voor bodembedekking? Stro bijv. is heel erg stoffig. Ook hooi kan heel erg stoffig zijn, dit kun je verminderen door het met een plantenspuit nat te maken. Ik zou wel goed in de gaten houden dat er geen snot uit zijn neus komt, snot is een hardnekkige ziekte... Als je twijfelt zou ik altijd even langs de DA gaan, die kan dan een kweekje maken.
Flibberke Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Geplaatst: 11 januari 2009 Ik gebruik voornaelijk stro als bodembedekking.
Laura1984 Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Daar zou het niezen van kunnen komen, stro is ontzettend stoffig. Toen ik met Nijn bij de DA was (hij had wel echt snot) gaf hij als tip dat het bij de genezing zou kunnen helpen om over te stappen op aubiose of beukensnippers, omdat deze het minst stoffig zijn van alle bodembedekkers.
Flibberke Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Geplaatst: 11 januari 2009 Dan zal ik morgen maar eens andere bodembedekking kopen en zien of het niezen stopt.
meroke Geplaatst: 12 januari 2009 Geplaatst: 12 januari 2009 je kan ook perfect zonder bodembedekking als hij een binnenkonijn is. mijn snuffel niesde ook in het begin dat ze bij ons was, na verandering van hooi was dit voorbij.
Aanbevolen berichten