Mopsie Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Hallo allemaal! Mijn eerste post hier op het forum!Ik ben Marlies en heb sinds 2 maanden een lief konijn; Gijs (maar ik noem 'm vaak mops).Gijs komt bij de opvang van de dierenambulance vandaan.Hij is inmiddels ex-man, is erg lief en erg aaibaar. Overigens vind hij het niks op opgepakt te worden, dan issie meteen weg! Maar een aai over zn bol vind ie heerlijk (gaat ie van knorren)! Gijs is een binnenkonijn en heeft een kooi van ruim 1-0,5 m. Daarnaast mag ie overdag lekker rondrennen in de woonkamer. Z'n favoriete plekje daar is onder de bank naast de verwarming of op het kussen. Net voordat ik Gijs na z'n operatie ging halen bij de opvang was ie een klein beetje aan het verharen. Dit is snel overgegaan.Nu issie sinds 1,5 week écht in de rui. Overal haar, veel losse plukken. Ik kam 'm 1x per dag, vind ie ook erg fijn.Ik vroeg me af in hoeverre binnenkonijnen hier last van hebben, hoelang dit duurt en wanneer het niet meer 'normaal' is. Alvast bedankt voor jullie antwoord!Marlies
Punky Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Mijn konijn is ook in de rui. Al 1,5 week. Maar het is aan het verminderen. Ik denk dat het nog 3/4 daagjes doorgaat. Ik weet niet wanneer er vaste tijden aanbreken voor de rui, volgens mij zijn die er niet?
lianne Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Het duurt hier vaak wel een week of 2, op een gegeven moment ziet Nijn er ontzettend sjofel uit. Bij de laatste keer heeft het toch wel een week of 2 geduurd, dat was in augustus. Hier zat hij net op 1 week qua verharen, je ziet ook duidelijk verschil in het haar. Het donkere zijn de nieuwe haartjes, het lichte pluis viel allemaal uit.
Laura1984 Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Ons konijn is ook vreselijk in de rui, sinds ongeveer een week. Ik lees hier op het forum dat heel veel konijnen het op dit moment hebben, ik denk dat het normaal is... Ik las in een ander topic dat het een soort 'tussenverharing' is, tussen het ruilen van zomer naar wintervacht en het verliezen van de wintervacht in.
Aanbevolen berichten