meroke Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Ik denk dat daantje diaree heeft. zijn keutels zijn zacht en kleverig. Is dit reeds diaree?hij heeft sinds vandaag ander voer omdat ik zijn vorig voor niet heb mee gekregen, hij heeft ook wat witloof gegeten, 2 blaadjes en een héél klein takje citroenmelisse. Toen hij nog niet bij ons woonde at hij nochtans ook al nu en dan een blaadje witloof.Wat kan ik best doen of hem geven zodat zijn keutels terug normaal worden?
Caroline Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Is Daantje een konijn jonger dan 3 maanden? Dan best morgen meteen naar de DA, als hij ouder is ,even op hooi zetten.
meroke Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Geplaatst: 11 januari 2009 hij zou nu 3 maand en 2 weken moeten zijn. hij eet best veel hooi, dus zal hem even op hooi zetten dan.hoe lang moet dit normaal?
meroke Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Geplaatst: 11 januari 2009 nog 'n bijkomende vraagje, ik heb hier zo'n zakjes 'groene haver & tarwe', ik doe dit meestal door het hooi bij snuffel, mag ik dit bij daantje ook doen, of kan hij dat nu beter niet doen?
Caroline Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Beter niet, van haver is net bekend dat het snel diaree veroorzaakt, dus dat zou ik nog niet geven.Drie en halve maand is een randgeval... als hij het vandaag nog heeft of het erger wordt, toch vandaag nog naar de DA hoor... jonge dieren zijn na verhuis en dus stress gevoelig aan coc en dat heeft onmiddellijke behandeling van de DA nodig, anders kunnen ze er heel snel aan overlijden. Een konijn dat al wat ouder is, heeft genoeg antistoffen opgebouwd. Daantje is dus een randgeval...
meroke Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Geplaatst: 11 januari 2009 ok, bedankt, ik hou het goed in het oog!ik wist niet dat haver diaree veroorzaakt, nog nooit problemen gehad bij snuffel.
The Email Female Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Kan het niet aan het groenvoer liggen? Misschien is hij er nog niet aan gewend?
meroke Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Geplaatst: 11 januari 2009 Zou wel kunnen, ik heb hem wellicht teveel willen geven gisteren
raylaatje Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Ik denk dat daantje diaree heeft. zijn keutels zijn zacht en kleverig. Is dit reeds diaree? is het echt diarree of alleen zacht en kleverig?anders kunnen het msschien ook bdk zijn?
webwiper Geplaatst: 11 januari 2009 Geplaatst: 11 januari 2009 Ligt 9 kansen op 10 aan het witlof. Bevat enorm veel vocht. Ff op hooi zetten en eens ok iets langzamer opbouwen zou een oplossing kunnen zijn.
meroke Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Geplaatst: 11 januari 2009 eerst waren de keutels zacht en kleverig, daarna bijna geen keutels meer maar meer 'n hoopje... vandaag kreeg hij enkel water & hooi en heeft hij weer mooie harde keuteltjes!
meroke Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Geplaatst: 11 januari 2009 @webwiper, inderdaad, ik zal langzamer moeten opbouwen... ik ben de porties van snuffel gewoon en heb er niet echt bij nagedacht dat het slecht zou kunnen zijn... stom van me. maar 't lijkt weer in orde. ik wacht wel nog even met groenvoer.
Aanbevolen berichten