Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

Sinds een week heb ik nu mijn kleine pino (+- 3 maanden oud). Hij krijgt hooi zoveel hij wil, maar daar eet hij weinig tot niks van en hij krijgt een klein schaaltje met gemengd konijnenvoer en zodra dat leeg is (+- halve dag) vul ik die weer bij. Ik merk dat hij het lekkerste uit het gemengde voer uitzoekt en de rest laat staan, maar als ik niet bijvul of vervang graaft ie er gewoon zaagsel overheen.... het eruit blazen heeft weinig tot geen zin want dan doet ie het gewoon nog eens etc... ook had hij vanmorgen last van blindedarmkeutels (trosjes) deze zijn nu ook weg en heb er geen meer gevonden in zijn kooi.... na het lezen van verschillende berichten vermoed ik dat ik hem teveel voer, maar hebben jullie nog goede tips? ook heb ik een knaagstokje in de kooi hangen en van die knaagballetjes, maar daar doet ie ook niet veel mee...

Groetjes, Peggy & Pino :meuh:

Geplaatst:

Ik heb je even een eigen topic gegeven, dat is makkelijker.

Sowieso wil ik je aanraden om over te stappen op biks. Door al het lekkere alleen op te eten, krijgt hij niet alles binnen wat hij nodig heeft. Daarnaast bevat gemengd voer ook nog eens allerlei dikmakers en dingen die ze helemaal niet nodig hebben.

Op zich mogen ze als ze jong zijn nog vrij veel voer.. Maar als je echt merkt dat ie het hooi laat staan en blindedarmkeutels neerlegt, misschien toch wat minder voer geven.

Geplaatst:

Deze Bd's zullen in de eerste plaats komen door het SOORT voer dat je geeft,niet zozeer de hoeveelheid.

Je zegt zelf dat hij het lekkerste er uitvist en de rest niet op eet. Typisch zal hij dat er uithalen waar de meeste suikers en vetten in zitten en laat dat nu ook net het ongezondst zijn.

Overschakelen op biks dus. Probeer het eens met Science Selective, de meeste konijnen zijn daar gek op.

Geplaatst:

en die knaagstokjes kan je er beter ook uithalen, die zijn erg slecht voor je konijn. er zitten vaak heel veel dikmakers en toegevoegde suikers in en er zit ook een kankerverwekkende stof in die vrijkomt bij het bakken van de staven.

Geplaatst:

hartstikke bedankt voor deze info! snel naar de winkel rennen voor biks dus. en de stokjes gooi ik ook maar gelijk weg.... wist niet dat dat spul zo slecht was.

Nogmaals hartstikke bedankt!

Peggy & Pino

Geplaatst: (aangepast)

Hopelijk heb je ook geen knaagsteen in het hok liggen! Die mag je ook weggooien, ook rommel!

Ik lees ook dat je zaagsel gebruikt. Is erg stoffig spul en niet bevorderlijk voor zijn luchtwegen! Misschien kun je eens kijken voor andere bodembedekking, zoals aubiose of beukenhoutsnippers.

Veel plezier met Pino en succes met de biks!

aangepast door Rian
Geplaatst:

Haha neeee! ik vroeg zelf om informatie en heb het ook als zodoende beschouwd! Dit forum vind ik wel erg prettig want meteen naar de DA rennen is ook niet goedkoop en pino heeft nu geen bdk's meer gehad sinds hij alleen maar biks krijgt! hij is nu druk bezig met een rieten mandje (zonder vernis e.d.) wat ie al zo goed als gesloopt heeft. ook eet hij nu meer (kruiden)hooi als eerst. Misschien gewoon een kwestie van wennen.... :mdr:

Geplaatst:

Maar eet hij de BDK's op? Want dat zou eigenlijk wel moeten, of bedoel je dat ook te zeggen met dat je ze niet meer ziet? Daar zitten de meeste voedingsstoffen voor hem in. Als hij ze niet opeet krijgt hij teveel biks, als hij ze wel opeet is het goed. Als jij ze niet meer ziet, zal hij ze wel opeten. Nou, heb ik meteen antwoord op mijn eigen vragen gegeven hahaha

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .