retouw Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 Sinds kort heeft mijn konijn een grote stevige keutel aan z'n kont hangen.Wat is dit, hoe komt het en vormt het een gevaar voor mijn konijn?Bij voorbaat dank
Laura1984 Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 Dit is waarschijnlijk plakpoep, een gevolg van diarree. De 'keutel' zou ik er af halen. Het scheelt dat het nu koud is en er weinig vliegen zijn, maar als het wat warmer is kan het gevaarlijk zijn omdat vliegen er dan hun eitjes in kunnen gaan leggen, waar het konijn dat uiteindelijk weer aan zou kunnen sterven. Als je konijn nog steeds diarree heeft kun je dit proberen te stoppen door hem even op alleen hooi en water (of hooithee) te laten leven. Dus geen biks en geen groen. Meer info vind je ook hier:Konijnen EHBOBij 'Wat te doen bij diarree' en:Ziektes en medische problemen bij konijnenBij 'Maden' en bij 'Diarree'.
ornithos Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 zit deze "keutel"vast geplakt aan de vacht? Of hangt de keutel er een beetje onder? Is de keutel zacht (meer diareee achtig)?Als het meer diaree is zou ik mijn konijn geen biks of zo meer geven alleen maar water en hooi voor een/2 dagen. Maar ik weet dit ook niet zeker!
bunny ranch chanty Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 Of hij hangt letterlijk dat er haren in zitten.....begin van een ketting keutel.Als dat zo is lekker laten hangen komt van zelf los.
bunny ranch chanty Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 (aangepast) bb is overstuur...... 30 december 2008 aangepast door bunny ranch chanty
retouw Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Geplaatst: 2 januari 2009 zit deze "keutel"vast geplakt aan de vacht? Of hangt de keutel er een beetje onder? Is de keutel zacht (meer diareee achtig)?Als het meer diaree is zou ik mijn konijn geen biks of zo meer geven alleen maar water en hooi voor een/2 dagen. Maar ik weet dit ook niet zeker!Het is een harde keutel en zit aan de vacht.Ik heb hem er al af getrokken. Mijn konijn begon heel zielig te piepen...
anouk Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 ja zal hem pijn hebben gedaanheeft hij vooraf diaree of wat gehad ,?hou hem maar ff in de gaten en hoe hij verder keuteld .en goed blijft eten .hoe keutelde hij eigenlijk met die grote keutel dan ? vraag ik me af ?
retouw Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Geplaatst: 2 januari 2009 ja zal hem pijn hebben gedaanheeft hij vooraf diaree of wat gehad ,?hou hem maar ff in de gaten en hoe hij verder keuteld .en goed blijft eten .hoe keutelde hij eigenlijk met die grote keutel dan ? vraag ik me af ?Hij heeft vooraf niet diarree gehad of iets dergelijks, ik weet niet hoe het ontstaan is want we waren een weekje op vakantie en mijn buurman gaf hem eten (hij heeft het niet gezien) en toen we terug kwamen zagen we het. Maar mijn buurman zei dat hij hem gewoon hooi en eten had gegeven. Voorde rest is zijn eetlust niet achteruit gegaan sindsdien
anouk Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 meschien heeft je buurman hem wat anders erbij gegeven ,of meer dan normaal ?
Vivian Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Ja als je gemengd voer geeft, en hij eet alleen die zaadjes ofzo. Dan kunnen die keutels toch heel hard worden?Of heb ik het nu fout?? Als het een hele harde keutel is lijkt het me dat hij meer vocht nodig heeft.
kaatje Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 bb is overstuur...... ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? iets gemist????
Mireille Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 dat je konijn piepte toen je het er af trok kan ik goed begrijpen, dat moet je er ook niet aftrekken, maar af knippen.Dit soort keutels kunnen door verschillende dingen ontstaan en hoef je inderdaad niet gelijk te zien en kunnen moordenaars zijn.Het kan komen door een vies hok, iets verkeerd te eten, ect ect
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 :mdr:?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? iets gemist???? :mdr:Nee hoor kaatje 1 keer plaatsen en dan er 3 keer op staan een beetje te veel.....:whistle2:
xkeelly Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 je moet het konijn weken ik lauw water, alleen de achterkant,en dan is de harde poep onder de kont zacht en kan je het er makkelijk afhalen,
Aanbevolen berichten