Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Mijn DA heeft me toen ook oordruppels gegeven x'D echt slordig vind ik dat. Heb nu echt de neiging om alles wat DA's zeggen na te gaan zoeken op internet. Het ergste vind ik dat dat dus ook nog nodig is ook. Nu bleek het bij Joy toch om een hersenbloeding te gaan, maar als ik niet dacht 'hé, laat ik eens vragen of anderen hier ervaring mee hebben' en het was wel EC geweest dan had ik hoogst waarschijnlijk uiteindelijk mijn konijntje in moeten laten slapen vanwege de onkunde van iemand die er nota bene voor gestudeerd heeft!

Dollie...het is nu wel lang genoeg geleden, dus ik ga het eindelijk eens gewoon zeggen... de kans dat jou konijn aan hersenbloeding gestorven is ,is gewoon erg klein...de kans dat het wel degelijk EC was is daarentegen groot... je hebt niet de juiste behandeling gekregen bij je DA en bent ook te laat met Panacur begonnen, je bent zelf pas 3 dagen nadat je de info op BB kreeg panacur gaan halen!!! Ik vind het dus niet echt kunnen dat je nu op zo'n manier tegen andere mensen reageert hier ,terwijl je zelf net op dezelfde manier hebt gereageerd als zij ... ik zou zeggen,lees je eigen topic nog maar eens terug en oordeel zelf...

Geplaatst:
Dollie...het is nu wel lang genoeg geleden, dus ik ga het eindelijk eens gewoon zeggen... de kans dat jou konijn aan hersenbloeding gestorven is ,is gewoon erg klein...de kans dat het wel degelijk EC was is daarentegen groot... je hebt niet de juiste behandeling gekregen bij je DA en bent ook te laat met Panacur begonnen, je bent zelf pas 3 dagen nadat je de info op BB kreeg panacur gaan halen!!! Ik vind het dus niet echt kunnen dat je nu op zo'n manier tegen andere mensen reageert hier ,terwijl je zelf net op dezelfde manier hebt gereageerd als zij ... ik zou zeggen,lees je eigen topic nog maar eens terug en oordeel zelf...

Ik ben later nog naar een konijnkundige DA geweest en ook hij dacht aan een hersenbloeding. Dat ik zelf net zo reageerde klopt helemaal. Kan er moeilijk iets anders van maken. Als ik me niet vergis ben ik er op zaterdag achter gekomen en op maandag met Panacur begonnen, dus ook daar zat even tijd tussen, dat klopt ook. Maar of mijn konijn aan EC of een hersenbloeding is overleden, weet ik niet, maar jij ook niet. De kans op beide is even groot. Ik vind zelf trouwens dat het wel mee valt hoe ik tegen mensen reageer? Als ik nu in hun schoenen stond zou ik me helemaal haasten, en ja dat komt doordat ik het zelf bij de hand heb gehad en ik zou graag mensen willen behoeden voor de fout die ik toen heb gemaakt.

Geplaatst: (aangepast)

Drie dubbel post? :| de eerste keer ging het niet goed dus ik nog een keer posten... x'D sorry. Was eigenlijk blij dat ze niet goed gegaan zijn want ik reageer wel een beetje te fel.

Sorry Caroline, uiteindelijk heb je gewoon gelijk, de doodsoorzaak zullen we nooit te weten komen, de reden dat i ktoch uit ga van een hersenbloeding is omdat mijn DA dat dacht, andere DA het ook dacht, en de Panacur niet aansloeg. En verder, dat ik zo reageer is alleen maar omdat ik zelf toen die fout heb gemaakt en mensen daarvoor wil behoeden. Maar je hebt gelijk. Ik heb er ook geen verstand van, alleen ervaring mee.

aangepast door Dollie
Geplaatst:

Ik heb het aan de da na gevraagd en dexamethason is een antibiotica..

Maar teon ik daar was om penacur op te halen had ik haar verteld van hoe mijn nijn er aan toe was en ze zei dat het misschien beter was om vanavons tijdens het spreekuur even langs te komen zodat de da haar zelf even kon zien

Dus ik ga vanavond weer met haar naar de DA...

En dan word er zo ie zo panacur voor mij besteld

Geplaatst: (aangepast)

Hoe gaat het intussen eigenlijk met het konijn? Nog steeds hetzelfde? Hoofdje nog even scheef? Joy's koppie ging nl. veeel schever staan opeens. Ik heb in de eerste week een filmpje gemaakt en in de derde.

Zet je geluid maar even uit :P

eerste filmpje

tweede filmpje

Maar je ziet het, een heel groot verschil.

aangepast door Dollie
Geplaatst:

Dexamethason is een middel dat onder de corticosteroiden valt.

Deze corticosteroiden remmen ontstelkingen en overgevoeligheids reacties.

Ook onttrekken ze vocht.

Vaak word dit gegeven bij chronische en auto imuun ziektes enbij hersenbloedingen of bijv tumoren om de druk van de hersenen te halen.

Dexamethason is zover ik weet, geen op zich staande antibiotica.

Wél zijn er medicijnen die dexamethason mét antibiotica bevatten.

Geplaatst:

hoi hoi , het kopje staat nog steeds scheef maar ze heeft ook nog steeds geen evenwicht.

maar ze heeft die dexamethason ook pas 2 keer gehad...dus even afwachten wat de da vanavond zegt

Geplaatst:

Dexamethason...ik wist dat ik die naam ergens was tegengekomen.

Onderstaande komt van de site van het Wilhelminapark.

En daar wordt dat geneesmiddel (wel in intraveneuse vorm en niet in orale vorm) genoemd in combinatie met andere geneesmiddelen voor de behandeling van EC.

Hoe behandelen we de ziekte E. cuniculi?

Afhankelijk van de verschijnselen gebruiken we de volgende medicijnen: Let op: de keuze voor het te gebruiken medicijn wordt bepaald door de symtomen die aanwezig zijn!

• Fenbendazol = Panacur (= dit medicijn helpt het lichaam de protozoa bestrijden)
  • Dexamethason injecties gedurende 3 dagen (om reactie en zwelling af te remmen, ook zijn er onderzoeken die aantonen dat de werking van Panacur versterkt wordt in de eerste behandeldagen)
  • Na 3 dagen gaan we metacam geven (= een pijnstiller en ontstekingsremmer) dit kan namelijk niet samen met dexamethason
  • Vitamine B injecties (om de zenuwcellen te laten herstellen)
  • Duplocilline of baytril (= antibiotica)
  • Carbachol (= als er een blaasverlamming aanwezig is)
  • Stille darm: indien het konijn niet eet of poept zullen we dit behandelen
  • Gedurende 3 dagen wordt het konijn in de opname geplaatst. Aangezien de dexamethason injecties IV gegeven worden en de vitamine B injecties pijnlijk zijn, is ons advies de konijnen gedurende 3 dagen te hospitaliseren.

Geplaatst:

Dan zal het bij EC gegeven worden om de druk op de hersenen te verminderen... vermoed ik.

Maar zoals ik t begreep heeft dit konijntje de dexamethason nu gekregen ter behandeling van de oorontsteking....

Geplaatst:

Ik vind dit allemaal heel vreemd eigenlijk. Om eerlijk te zijn twijfel ik nu een beetje aan de informatie die Iren ons geeft. Kan het niet zo zijn dat je iets verkeerd begrepen hebt bij de DA? Want als een DA dexamethason voorschrijft om een infectie te behandelen, dan mag hij wat mij betreft acuut zijn licentie verliezen. Zoals gezegd onderdrukt dexamethason het immuunsysteem, en dat is nu net iets dat je niet wilt bij een infectie omdat je immuunsysteem die infectie moet bestrijden.

Geplaatst:

hoi hoi allemaal , ik ben vaavond weer met drop naar da geweest en hij heet een gaatje in het trommevlies geprikt zodat de pus eruit kan.

En ik moest gewoon doorgaan met die dexamethason...en hij zegt dat het antibiotica is...dus hij zal dat middel niet voor niks geven denk ik.

Ik moest er zo zie zo nog een week mee doorgaan.

Maar het gaat al wel steeds beter met haar want ze houd steeds haar kopje minder scheef.

Geplaatst:

en ik krijg maandag een penacur kuurtje voor haar.

ja ik weet het beetje laat maar ze moesten het bestellen voor mij dus vandaar

Geplaatst:

ik ben vanavond weer met drop naar de da geweest en hij heeft een gaatje in haar trommelvlies geprikt zodat de pus eruit kan.

En ik moest gewoon doorgaan met die dexamethason...zeker nog een week.

en maandag kan ik penacur ophalen daar...

Ik weet het...een beetje laat maar ze moesten het bestellen voor mij dus vandaar

met drop gaat het iets beter moet ik zeggen...

ze houdt haar kopje al iest minder scheef dus duimen maar!!

Geplaatst:

Iren, ik vind dit hele verhaal met de minuut gekker klinken...ik heb even contact opgenomen met iemand die meer van zo'n zaken weet om te kijken of onze meningen overeen komen...

Geplaatst:

ik eerlijk gezegd ook niet..die dexamethason doet ze daarna toch niet in de oren hoop ik??? ik dacht dat het druppels waren voor in de bek, maar die heb je ook voor in de oren....beschadigd trommelvlies en corticos lijken me niet geheel een goede combi...

Geplaatst:

Ok, dat gaatje prikken wirdt wel degelijk gedaan bij konijnen die een ontsteking achter hun trommelvlies hebben,dat liet Esther weten...nu ga ik eerst zelf het topic eens nalezen, want er zijn verschillende mensen die mij op tegenstrijdigheden gewezen hebben.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .