Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Gisteren ben ik met mijn konijn Woody naar de dierenarts geweest omdat ik hem van gas verdacht (niet willen eten, in typische houdingen liggen, suf zijn). Ik heb toen ik het ontdekte gelijk Equate en Metacam gegeven. Eenmaal bij de Dierenarts bleek hij wat aan de koele kant, maar de de DA kon geen gas voelen of horen. De symptomen wezen echter wel op gas, dus hij heeft nog Primperid gekregen (ik kreeg nog een dosis mee voor naar huis). Ik moest hem goed warmhouden, dus de kachel lekker hoog gezet en zijn kooi erbij, kruikje klaar. ook dwanvoeding meegekregen mocht het nodig zijn.

Gisteravond ging het al een stuk beter met Woody, hij hupste vrolijk rond en at ook al weer wat. aan de beterende hand zou je zeggen.

Ook vandaag heeft hij weer gegeten, weliswaar niet zo veel als hij normaal zou doen, maar gewoon brokjes, hooi, en de snoepjes die ik hem voorhield kon hij ook niet weigeren...

Ook ligt hij nog veel, maar in veel relaxtere houdingen.

Maaaaar.... hij blijkt te niesen! niet echte niesbuien, maar af en toe tussen door een niesje, waarna hij zich gelijk gaat wassen. Er komt geen snot uit, maar zijn neusje is wel een klein beetje vochtig (denk watersubstantie). Hij heeft hiervoor nog nooit geniesd!

Woody heeft altijd binnengezeten en zijn vriendinnetje heeft vooralsnog nergens last van. Moet ik denken aan Snot of kan een konijn ook 'gewoon verkouden' zijn? Zal ik nog een keer met hem naar de dierenarts of moet ik me nog niet al te veel zorgen maken (wat ik dus wel doe)?

alvast bedankt voor jullie hulp!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .