Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie mijn verhaal gevolgd heeft wist dat ik van plan was snuffel te laten castreren ivm haar gedrag/puberteit.

Vorige week kreeg ze een baarmoederonsteking, nu is ze weer springlevend.

Zopas met mijn DA gebeld, maandagavond moet ik haar binnenbrengen :s

Ik zie er héél erg tegenop, maar mits de baarmoederonsteking van afgelopen week is het voor snuffels bestwil.

Nog even een vraagje die ik vergeten stellen ben aan de DA doordat ik veel te zenuwachtig was :$

Wat is juist het verschil tussen castratie en sterilisatie? De één spreekt over castratie, de ander over sterilisatie (enkel bij voedsters?)....

Wat vinden jullie het beste voor snuffel? Dan heb ik het er nog even over met mijn DA maandag.

Geplaatst: (aangepast)

Uh ik heb deze week net geleerd wat het verschil is :he: bij castratie halen ze alles of in ieder geval de baarmoeder weg, bij sterilisatie snijden ze alleen de eileiders door volgens mij.

Veel succes! :)

aangepast door Dollie
Geplaatst:

Bij castratie halen ze de eierstokken weg en/of de baarmoeder. Maar wat sterelisatie is weet ik niet, mijn DA castreert de mannetjes én vrouwtjes, geen sterelisatie.

Snuffel succes maandag!

Geplaatst:

bedankt! wellicht is in snuffel haar geval dan een castratie het beste, vanwege de baarmoederonsteking?

ik weet dat de kans op gedragsverandering bij castratie mogelijk is, maar is dit ook bij sterilisatie?

Geplaatst:

Denk inderdaad dat dat het beste is. En het lijkt me best logisch opzich dat haar gedrag kan veranderen, vanwege de hormonen (die ze dan niet meer heeft?) maar daar heb ik geen ervaring mee verder.

Geplaatst:

Ja, haar baarmoeder zal er uit moeten aangezien deze al ontstoken is. Castratie dus.

Maar die termen worden dikwijls verward, ook door DA'en. De DA waar ik laatst geweest ben had 't ook over sterilisatie (omdat het om 'n vrouwtje gaat) terwijl ze eigenlijk castratie bedoelde (baarmoeder verwijderen dus). Sterkte, 'k begrijp volledig hoe je je voelt :s (en 't staat mij ook nog te wachten)

Geplaatst:

Hey Kimmi, thx voor de info. Pff lastig hoor, ineens zo snel... maar 't moet zowieso hé.

Zal vreemd doen haar maandagavond achter te laten en dinsdag op te staan zonder een lawaaierige snuffel....

Geplaatst:

vanavond met mijn vriend gesproken over de castratie... als snuffel haar gedrag wat verbeterd erna dan zal hij een vriendje voor snuffel overwegen ! dus, wie weet binnenkort 2 nijntjes ! *eindelijk*

Geplaatst:

ik hoop het ook... kijk zo uit naar een vriendje voor snuffel!

de castratie komt wel op het juiste moment hoor... snuffel haar hormonen draaien op volle toeren :) vandaag een nestje gemaakt met haar & hooi

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .