madisonrose Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 hoi,ik had even vraag.mijn 2 kleine konijntjes hebben cocciodose(goedgeschreven?)gister naar de da geweest infuus gehad en een soort siroopjenu gaat het al beter gelukkig!maar ik had ze met babydoekjes van onder schoongemaakt de rest had 1 zelf gedaan dies dus schoon,maar de spierwitte blijft goor eronder.niet echt hygienisch lijkt me:beurk:mag ik haar kontje misschien wassen? zoja heb je dan bepaalde "badschuim" voor konijnen dat het lekker fris word,het ergste is eraf maar het blijft bruin ook onder haar voetenlekker door dr eigen poep gestapt.weet iemand hoelang het duurt voordat er weer ronde keutels komen?kan ik ook nog bep groentes geven om aan te sterken??
anouk Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 hey ,zeker mag je een konijntje zijn kont schoonwassen ,speciale shampoo bestaat er geloof ik niet ,ik doe het met lauw gewoon water ,en daarna wel goed afdrogen ,ik zou zeker nu ze diaree hebben ,helemaal geen groenvoer geven ,maar des te meer hooi ,wat voor een medicijn heb je gekregen ?
madisonrose Geplaatst: 17 december 2008 Auteur Geplaatst: 17 december 2008 baycox soort siroopje. en ik had nog van dat poeder van beaphar tegen deze aandoening die krijgt de rest uit voorzorg.ik heb wel hoop babyspullen ook hypoallergeen misschien dat ik daar een drupje van gebruiktze zijn nog jonkies dus nog nooit groenvoer gehad,alhoewel ik me bedenk dat banaan kan stoppen of werkt dat zo niet bij dieren?
anouk Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 nee ,ik zou zeker nu geen banaan gaan voeren ,lijkt me niet echt de oplossing ,banaan zit vol suiker ,en daarmee maak je de diaree alleen maar erger ben ik bang ook zou ik niet zomaar zelf midicijnen gaan geven die je nog thuis had liggen ,
madisonrose Geplaatst: 17 december 2008 Auteur Geplaatst: 17 december 2008 ok het was vde dierenwinkel anticoc en de dierenarts zei dat ik het uit voorzorg aan de rest mocht geven..ik geef iig geen groen etcbedankt voor je reactie
madisonrose Geplaatst: 17 december 2008 Auteur Geplaatst: 17 december 2008 schattige hangoordwerg op je foto btw!
madisonrose Geplaatst: 17 december 2008 Auteur Geplaatst: 17 december 2008 nou ik heb haar gewassen,bleef nix over van dat arme beestje zo graatjemagernog moeilijk eruiit te krijgen zeg die troep,gelukkig is het nu vaster alleen heeft ze nu zulke enorme keutels dat heel dr anusje open stond voor de helft..haha ze zit me aantekijke en alles overnieuw te wassen..
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 bij mijn weten is baycox een preventief middel....toltrazuril drops had de da beter kunnen geven.Is wel pittig spul waar ze ook aan kunnen over lijden ....maar coc zelf is ook heel ernstig dodelijk.En zeer besmettelijk voor de andere konijnen.Groen kunnen ze wel eten hoor maar denk dan meer aan rucolla witlof en wortel loof....Geen groen met suikers hooi en bix.
YvonneH Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Baycox is prima hoor. Dat heeft dezelfde werkzame stof maar een is een ander merk. Word veel gebruikt tegenwoordig.
Aanbevolen berichten