jesluc Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Ik heb panacur pasta besteld via een webwinkel. Mijn da. had het niet op voorraad, en anders moest ik wachten tot dinsdag! Ik heb de pasta vandaag binnen gekregen en wil natuurlijk direct beginnen mer de kuur. Mijn konijn heeft waarschijnlijk EC. Hoeveel moet ik hem daarvan geven. Er staat alleen de dosering op voor hond of kat. Mijn konijn weegt 2,7 kilo.Ik heb trouwens alwel enrofloxoral meegekregen.
Dollie Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 (aangepast) Uhm ik deed bij Joy gewoon één streepje per kg (dus twee streepjes, want twee kg) dit heeft de DA (die het eerst niet mee wou geven en ook zéér sceptisch was over E cuniculi ) gezegt. Het staat ook op de verpakking idd. Maar dan voor honden en katten. Hij bleek uiteindelijk geen EC te hebben, maar toch een hersenbloeding. De behandeling had dus ook geen effect. Volgens mij kun je trouwens ook niet gauw een overdosis geven van dit spul. 13 december 2008 aangepast door Dollie
jesluc Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 Mijn konijn is 2,7 kilo. Ik zou dan 3 streepjes gaan geven, toch? Beter iets teveel dan te weinig.
Dollie Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 In dit geval maakt ietsje teveel idd niks uit, maar met andere medicatie moet je daar wel mee oppassen hoor! Overigens zou ik nog eventjes wachten op een reactie van de echte experts, volgens mij kunnen o.a. Bunny Ranch Chanty en Caroline je hier een hoop over vertellen
daffbunny Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Dollie was me voor ik denk zelf dat je bij 2.7 Kg 3 moet geven De experts kunnen hier zeker mee rover vertellen
The Email Female Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Ik dacht dat ik een half streepje gaf... Maar het is alweer bijna een jaar geleden, ik kan het dus fout hebben.
Caroline Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Euh...hallo...? Er zijn verschillende pasta's op de markt met verschillende concentraties...Bij panacur het normaal 20mg fenb per kilo. Op de bijsluiter staat normaal wel vermeld hoeveel mg in 1 streepje zit... hier zit er bv 50mg in een streepje dus volstaat 1 streepje voor een konijn van 2.5kg...
jesluc Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 Ben ik nog een keer. Het is idd. 50 mg. Moet ik dit 1 of 2 x daags geven?Sorry voor al m'n vragen, maar ik heb van mijn DA. Enrofloxoral drops meegekregen en ik moest zelf even voor Panacur zorgen. Geen informatie verder over dit medicijn. Ik ben wel blij dat ze dit voorgeschreven heeft. Het schijnt goed te werken bij EC. begrijp ik. Ik heb het vanmiddag laat met de post gekregen en mijn Da. is dan alleen nog voor spoedeisende hulp bereikbaar.
The Email Female Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Ik vind het wel vreemd dat je DA hier helemaal info over gegeven heeft...
kelly1986 Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Fijn dat je toch nog aan het juiste medicijn bent geraakt.Ik vind dit overigens wel een spoedgeval en voor je dierenarts niet veel werk.Als ze een medicjnen voorschrijven zal je toch moeten weten hoeveel je moet geven. Ik zou dus gewoon even bellen en het vragen.
jesluc Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 Dit is ook de laatste keer dat ik daar geweest ben. Ik ga op zoek naar een andere DA.Ik ben niet echt tevreden over haar. Vaak geen medicijnen op voorraad, lang moeten wachten tot ik komen kan. En ik vind haar nogal cru met dieren. Gelukkig heeft ze me dit keer wel verteld welke medicijnen geschikt zijn voor EC. Er zijn hier meerdere Da.'s in de buurt. Ik zal even rondvragen welke het beste is.
Peacefull Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/7421-konijnkundige-dierenartsen.html hier staan goed dierenartsen op
The Email Female Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 Je kan ook op www.konijnen.nl kijken. Je moet dan even je provincie aanklikken en je ziet welke konijnkundige dierenartsen er bij jou in de buurt zijn.
Dollie Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 (aangepast) Je kan ook op www.konijnen.nl kijken. Je moet dan even je provincie aanklikken en je ziet welke konijnkundige dierenartsen er bij jou in de buurt zijn. Volgens mij is deze lijst niet meer helemaal up to date, las ik in het topic hier op BB. Maar je kunt altijd even kijken. Edit; Ik heb nog even in het topic ( http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/7421-konijnkundige-dierenartsen.html ) gekeken: het is dus gebleken dat de dierenartsen die bij konijnen.nl op de lijst staan lang niet zo konijnkundig zijn als men doet denken!!!vandaar dat we hier op BB onze eigen lijst zijn gestart met dierenartsen waar we persoonlijk ervaring mee hebben! en die onze konijnen wél ged behandeld hebben! 14 december 2008 aangepast door Dollie
Aanbevolen berichten