Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toenet de DA opgebeld voor een wormenkuurtje. Ik heb de keutels van Vino daar al eens laten controleren maar daar kwam niks uit,

Toch heeft hij nog steeds vreemde keutels!

Ze vond het vreemd dat ik naar een kuurtje vroeg, omdat ik niet zeker weet of Vino wel wormen heeft.

Toen vroeg ze of hij veel hooi eet, omdat dat helpt voor mooie keutels! Hij eet niet heel veel hooi, maar kan het echt daar aan liggen? Want hij heeft nooit heel veel hooi gegeten, maar zijn keutels waren wel mooi rond hiervoor!

Ik krijg er geen goed gevoel bij, maar een andere DA is een stuk verder weg en Vino wordt gestrest als hij lang in de auto moet zitten.

Zal ik bij een andere DA (die ik hier op het forum heb gevonden) een wormenkuurtje halen en dan kijken hoe het gaat?

Hij is ook 2 weken geleden gecastreerd, misschien kan ik hem dan daar ook helemaal laten nakijken?

Alvast bedankt

Geplaatst: (aangepast)

hai nalientje, als je geen goed of prettig gevoel hebt bij je DA dan moet je naar een ander gaan, je moet niet met twijfels blijven rondlopen.

Hooi is ontzettend belangrijk voor goede keutels, dit moet hij dus echt voldoende eten, minder biks als je vindt dat hij te weinig hooi eet.

Verder vertel je dat hij 2 weken geleden gecastreerd is, het kan zijn dat zijn spijsverteringsstelsel daardoor iets van slag is geraakt.

Als je verder niet van voer bent gewisseld...hooi, ander groen voer etc.dan kun je best wel een kuurtje geven. Als je je DA uitlegd waarom je het graag wil en ze het nog steeds niet wil geven en je geen uitleg wil geven waarom niet dan zou ik het bij een ander halen

ps:als je konijn verder niet ziek is, hoeft je konijn zelf niet naar de DA

aangepast door kaatje
Geplaatst:

Wormen zijn meestal niet aan te tonen in keutels, vaak wel in blindedarmkeutels maar niet altijd. Dus dat er geen wormen zijn gevonden in een keutel van Vino betekent niet dat hij geen wormen heeft. Er zijn meerdere mensen die af en toe preventief ontwormen, panacur is dacht ik het beste middel.

Geplaatst:

1 Keer per jaar preventief ontwormen is geen overbodige luxe.

Wormen zijn idd niet altijd in keutels aan te tonen. Een keutel zien is eigenlijk een kwestie van "geluk"hebben.

Er zijn dierenartsen die nog nooit van het ontwormen van konijnen gehoord hebben.

Panancur vloeibaar is idd het beste middel dat je daarvoor kunt gebruiken.

Ik zou eens bij een andere dierenarts binnelopen en gewoon vragen naar een wormenkuurtje.

Over de kundigheid van je dierenarts kun jij alleen oordelen. Als je gevoel niet lekker is en je twijfels hebt, kun je altijd eens bij een ander langs gaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .