spieker 71 Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Mijn konijn is ziek en ik wil graag weten of ze ook onderkoeld is.Ik heb geen idee of ze onderkoeld is of niet, en voor ik haar ga temperaturen ( wat vast erg stressvol is voor een ziek konijn ) zou ik graag willen weten of er bepaalde symptonen zijn voor onderkoeling.Alvast bedankt.
Petradhd Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Meten is weten. Je kunt wel voelen hoe de temperatuur in de nek is, daar moet het warm zijn. Maar ik denk niet dat je een onderkoeling op die manier echt kunt vaststellen/uitsluiten. Gewoon even temperaturen, misschien niet leuk voor het konijn maar het geeft wel meer zekerheid.Heb je trouwens een reden om onderkoeling te vermoeden?
kelly1986 Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 De normale temperatuur van konijnen ligt tussen de 38.5 en de 39.5.Konijnen kunnen hun temp moeilijk vast houden als ze ernstige pijn hebben. Vaak voel je dan al aan de oren en in de nek van een konijn dat deze koud aanvoelen.
spieker 71 Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 Ik las op een konijnensite dat je zieke konijnen direct naar binnen moet zetten. Mijn konijn heeft of middenoorontsteking of E.Cuniculi. Ze wordt voor beide behandeld momenteel. Ze is verder ( op een scheef koppie na) niet ziek ervan.Maar eenmaal binnen kunnen ze niet meer naar buiten hé?En daar zijn al haar zusjes!
Konijnenvrouwtje Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Denk er goed aan als ze e.c. heeft dat de temparatuur een grote factor speelt, met de kou kan je konijn als het e.c. is een behoorlijke terugslag krijgen nu het zo koud is, dus als je ziet dat het erger word echt gelijk verwarmen en het liefst binnen.
spieker 71 Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 Whaaaa, Ik heb net voor het eerst een konijn getemperatuurd!! Na lang zoeken wist ik waar ik wezen moest. haha. De temperatuur was 38,3. Kan nog wel toch? Ze werkte gelukkig goed mee en lag mooi stil op de bank. Komt ook door haar ziekte. Ik neem aan dat het bij een fit konijn niet zo makkelijk gaat.Ik zal de temperatuur wel goed in de gaten houden. het kan natuurlijk altijd erger worden.
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Is wel onder temp dus ze zit nu in huis daar blijft ze ook.Een flink onder koeld konijn zal niet meer bewegen raakt ook heel langzaam weg.Heeft de kracht er niet meer voor en voeld gewoon koud aan.
spieker 71 Geplaatst: 12 december 2008 Auteur Geplaatst: 12 december 2008 Nog een vraagje. De panacur pasta (4,8 gr.) kostte mij 11,95 . En als ik het goed uitgerekend heb kan ik daar maar een dag of 5/6 mee doen. Dit is wel erg prijzig, wetende dat je panacur een hele tijd moet toedienen.Weten jullie waar ik het goedkoper kan krijgen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 da vloeibaar is veel goedkoper voor schapen....
Aanbevolen berichten