Jojan Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Pfff... Oke.. Ties had snot... Ties kreeg ab (doxoral drops)... Ties nog steeds aan de nies, dus weer drops... en toen? Toen nieste Ties nog steeds, maar de natte neus en het vieze oog is weg.De DA zei dat we nu maar even aan moesten kijken. We gaan maar weer bodembedekking verwisselen en mocht hij weer een natte neus krijgen, dan toch maar weer naar de DA. Ik weet dat snot lang kan duren, maar hoopte toch dat we het achter de rug hadden. Het kost allemaal zo veel geld Afwachten maar dus?
ZaZa Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Tja, dat huisdieren geld kosten weet je als je er aan begint........Natuurlijk hoopt niemand dat je met je dier naar een arts moet. Natuurlijk denkt iedereen dat het allemaal wel meevalt..Natuurlijk doet het dat niet als je er daadwerkelijk mee geconfronteerd wordt.. Tja...zo'n huisdier heeft er ook niet om gevraagd..Wat wij altijd doen is betalen en zo snel mogelijk vergeten.. Polle hebben we ook een paar maanden medicijnen moeten geven voor hij van zijn Snot af was..Snot kan wat dat betreft een langdurige grap zijn voor ze er echt van opknappen..Maar je, je moet toch wat..
Jojan Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 Ja... ik heb het geld ook wel! Dat is het punt niet, maar ik vind het voor hem zo sneu!! Hij proest af en toe zo en ik heb geen idee wat er nou is!Het is gewoon frustrerend... je krijgt een nijntje bij de opvang en dan blijkt ie zo ziek te zijn.. is lastig als het je eerste nijn is en je het beste met hem wilt en niet weet wat je moet doen :(Ik raak gewoon gefrustreerd... en als het zo overkwam dat het me om het geld ging! ABSOLUUT NIET!!! Baal er alleen maar van.
ZaZa Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 Dat je er van baalt is begrijpelijk...óók van die hoge rekeningen..Je kiest voor een konijn, maar vooral als hij nieuw is, kies je niet voor een ziek konijn.Zo simpel ligt het...Het is ook zo slecht voor te stellen dat een opvang zoiets niet merkt en dan voel je je toch een beetje 'genomen' misschien..MAAR het vervelende van Snot is dat het op kan spelen als de weerstand wat minder is, bijvoorbeeld door stress...Een konijn wat in een nieuwe omgeving komt, heeft last van stress...etc etc.. Hoe lang gebruik je al medicijnen ?Je zou kunnen vragen of je dierenarts een goedkopere vorm heeft van de antibiotica die je konijn nu krijgt...Nooit geschoten is altijd mis..
Jojan Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 Ja, de dierenarts legde me ook al uit dat het waarschijnlijk al een sluimerend probleem bij hem was geweest en dat het verhuizen en de koppeling dit kunnen hebben doen verschijnen. De opvang heeft wel al aangeboden om te delen in de kosten en om mijn donatie terug te geven. Dat vind ik heel aardig, maar heb ik tot nu toe afgeslagen. Misschien als het echt heel lang gaat duren...We zijn nu ongeveer een maand bezig met de kuren. Op het moment dus even niets, maar ik weet niet of het niezen toeneemt, dat is echt moeilijk te zeggen. Ik ga het de komende dagen in de gaten houden en anders maar weer even de dierenarts bellen.
Loesah Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Ik heb hier ook een konijntje gehad dat bleef niezen en dat al medicijnen gekregen had. De snot en het natte neusje waren weg maar hij bleef niezen. Hij is toen verhuisd omdat mij vertelt werd dat het besmettelijk is. En aangezien hij nog gekoppeld moest worden is hij bij mijn zus gaan wonen. Nu hoorde ik van haar dat hij niet meer niest. maar ik begrijp dus uit dit verhaal dat het weer op kan komen als zijn weerstand minder is? In ieder geval, sterkte ermee
milo Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 He wat vervelend Jojan...ik hoop dat Ties snel beter wordt. Ik kan me goed voorstellen dat je er van baalt, je denkt toch juist dat als je bij een opvang een konijntje haalt dat tie gezond is. Zekerheid heb je natuurlijk nooit, het zijn tenslotte levende wezens. Ik had ook nooit gedacht dat er iets met Pien aan de hand zou zijn....ga je naar een fokker ipv een dierenwinkel....maar goed, ik wens je heel veel sterkte en hoop dat Ties gauw weer helemaal gezond is!
Aanbevolen berichten