merelvandijke Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 elvis is ziek, dwz hij wil niet eten en hij wil niet opstaan. ik ga vanavond naar de dierenarts, maar elvis is een buitenkonijn. hij staat nu in de bijkeuken waar het niet al te warm is, kan ik hem gewoon naar binnen doen?
Konijnenvrouwtje Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Als je hem naar binnen doet, kan hij niet meer naar buiten pas in het voorjaar weer.Als hij echt heel ziek is kan je niet anders dan hem binnen halen en anders kan je er lekkere warme kruiken met een handddoek erover bij hem leggen.
Petradhd Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Het hangt er vanaf hoe warm het in de bijkeuken is. Als het daar echt niet warm is (max. 10 graden ofzo) kan hij wel weer naar buiten. Niet als het hard vriest, maar wel als het niet te koud is buiten. Als hij niet onderkoeld is zou ik hem sowieso in de bijkeuken laten, een verwarmde kamer is nu echt niet lekker voor hem.
merelvandijke Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Geplaatst: 9 december 2008 jah, mijn moeder heeft hem dus in de huiskamer van 20 graden gezet. daar baal ik natuurlijk van! kan hij nu helemaal niet meer naar buiten? hij eet overigens wel weer een paar sprietjes hooi maar nog niks anders
Karina Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Als je hem naar binnen doet, kan hij niet meer naar buiten pas in het voorjaar weer. Helaas niet dus...
merelvandijke Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 goed, hij eet weer en is levendig, en zou dus het beste weer naar buiten kunnen met zijn vriendinnetje... kan dit echt niet meer? hij heeft maar een uurtje in de huiskamer gestaan.
ZaZa Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 (aangepast) Laat hem even een paar uurtjes bijkomen in een koudere ruimte...schuur/bijkeuken waar geen verwarming brandt... Niet meteen van 20 naar 3 graden...dat is een te grote overgang... Keutelt hij ook ?En kijk even of hij echt goed eet ! Hou hem in ieder geval de komende uren Ʃn zeker dagen hƩƩl goed in de gaten.. 10 december 2008 aangepast door ZaZa
merelvandijke Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 hij eet nu redelijk, hij keutelt ook maar ze zijn wel kleiner dan normaal. hij staat nog steeds in de bijkeuken. ik ben gister dus niet naar de DA geweest omdat hij gister weer ging eten maar ik ben nu aan het overwegen om alsnog te gaan.
ZaZa Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 (aangepast) Even langs de dierenarts is wel een goed idee... Lees anders maar eens het verhaal van Milo over Teun:Eerst deze: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/16901-teun-down.htmlDat herken je vast van nu... Maar dat werd al snel gevolgd door dit verloop: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/16926-weet-even-niet-meer.html 10 december 2008 aangepast door ZaZa
merelvandijke Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 ik kijk of ik vanavond even langs kan gaan. beter een keer te veel dan te weinig...stel dat ik medicijnen meekrijg, kan ik hem dan het beste in de bijkeuken laten of in huis nemen? ik durf zijn temperatuur niet zo goed op te nemen, maar dat doet de dierenarts denk ik wel
merelvandijke Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 ik ben net terug van de dierenarts, ik ben blij dat ik ben geweest! hij had een beginnend gasbuikje. ik heb nu primperan en ciseral, en carprofen als pijnstilling. ook heb ik dwangvoer en moet hij elke 3 uur 10 ml hebben. dus dat word weer een kort nachtje!word vervolgd.
merelvandijke Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 ik maak me eigenlijk wel erg zorgen, dwangvoeren lukt me niet! hij gaat echt heel erg spartelen. hij heeft net wel over mijn bed gelopen maar eten interesseerd hem nog steeds niet.
merelvandijke Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 ik heb net wat op zijn pootjes gesmeerd, dat likt hij er wel af. het is een mengseltje van hooithee, science recovery, olvarit wortelhapje en poeder van de dierenarts, zandkleurig.
mibebe71 Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Ik kan helaas geen tips geven wat betreft dwangvoeren,maar vindt het goed van je dat je toch even naar de da bent gegaan!
merelvandijke Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 hij heeft daarstraks wat uit zichzelf gegeten, daar ben ik heel blij mee! ook heeft hij wat hooithee gedronken. dwangvoeren lukte weer niet.
merelvandijke Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 hij heeft net weer uit zichzelf een schijfje wortel en een stukje walnoot op. dwangvoeren lukt nog steeds niet :( hij heeft bij elkaar zo'n 10 kleine keuteltjes en een hoopje BDK's. hij begeegt wel lekker op mijn bed.
merelvandijke Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 yes, hij heeft nog een stukje banaan, 3 schijfjes wortel en een biksje op!
merelvandijke Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 elvis is net ontsnapt en onder mijn bed gedoken, hij zit nu weer veilig in z'n hok ik ga nog even slapen, weltrusten!
merelvandijke Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 ik krijg dus weer niks naar binnen, ook geen medicijnen :(
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 kleiner keutels ...isie in de verharing?
merelvandijke Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 ja een beetje... zal ik maar een ananas gaan halen?
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 grote kans op haar bal verstopping dan....zitten er haren in de keutels als je die open maakt?
merelvandijke Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 en heel klein beetje, hij heeft het eerder gehad dat er echt trosjes keutels met haar ertussen in het hok lag, maar dat is nu niet zo
Aanbevolen berichten