Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

hoi iedereen,

mijn konijntje Jappie is nu een jaartje oud en welk geslacht hij/zij is ben ik nog niet achter, maar ik denk een vrouwtje.

alleen ze ademt heel snel en daar maak ik mij af en toe zorgen over.

verder is ze gewoon energiek, speelt graag met de katten.

heeft jullie konijn ook last van een snelle ademhaling???

mijn vraag ook naar jullie, wat is het beste en het leukste voor een konijntje binnen of buiten wonen???

mijn konijntje woont nu binnen en krijgt de volle aandacht en heeft de huiskamer voor zichzelf en huppelt vrolijk rond.

groetjes Sylletje

aangepast door sylletje
niet gepast
Geplaatst:

Nijn zit binnen. Ze mag er vaak uit om te rennen en spelen. Ze heeft een hoektoilet, fleece deken (haar plek als ze buiten de kooi is), rinkelballetje, knaagballetje, wilgenbal, knaaghuis, mevrouw Doos (waar ze in gaat zitten, aan knaagt en door de gaten kruipt) en een pluchte tochtstopper. :party:

En een hele lange gang waar Nijn haar eigen formule 1-race houd. Inclusief harde stamp en brom-geluidje bij de start :whistle2:

Geplaatst: (aangepast)

Kon mijn vorige bericht niet meer wijzigen:

Nijn ademt alleen snel als ze haar oogzalf krijgt. Dat prikt een beetje. Verder gaat het hartje snel, maar op een voor konijnen normale manier. Zij vermaakt zich prima binnen. Vroeger had ik konijnen buiten. Was ook ok, dan konden ze graven als ze in de ren waren. Nu woon ik in een flat (eigen hutje hè) en ik wilde weer een konijn. Binnen was nieuw voor me, maar het gaat prima.

Hoor je Jappie ademen (ruisgeluid)? Als je Jappie als een baby vasthoudt kun je het geslacht zien.

aangepast door Karina
Geplaatst:

Het was mij een tijdje geleden al opgevallen dat Cookie ook een vrij snelle ademhaling heeft.

Ik heb daar toen naar gevraagd maar schijnt gewoon normaal te zijn, terwijl Smokey een rustiger ademhaling heeft als haar.

Die van mij zijn trouwens het liefste buiten, binnen voelen ze zich niet echt happy.

Geplaatst:

Ik ben vandaag naar de dierenwinkel geweest en ik heb het nagevraagd over haar adem het kan geen kwaad.

Ik weet nu ook het geslacht van Jappie, het is een mannetje. Ben blij dat ik het eindelijk weet :D

ik heb nog een verhaal dat ik graag wil delen met jullie.

het gaat over zijn naam, Jappie

Het heeft een speciale betekenis

Afgelopen maart heb ik mijn hond moeten laten inslapen, we hebben het thuis gedaan. toen ik Jappie heb gehaald ging het al slecht met mijn hond.

mijn hond heette Jasper ik noemde hem altijd Jappie, jullie snappen het al!!!

Ik heb mijn konijntje vernoemd naar mijn hond, ik zal hem nooit vergeten en nu heb ik een stukje van hem nog steeds bij me. Mijn nijntje is nu alles voor me en nu ik ook weet dat het een mannetje is maakt het het nog specialer.

Vaak heb ik er nog moeite mee dat hij er niet is, maar als ik naar mijn nijntje kijk leeft hij voort dicht bij me.

Sommige mensen vinden dit wel heel erg ver gezocht maar ik niet :)

Geplaatst:
Ik ben vandaag naar de dierenwinkel geweest en ik heb het nagevraagd over haar adem het kan geen kwaad.

Ik weet nu ook het geslacht van Jappie, het is een mannetje. Ben blij dat ik het eindelijk weet :D

ik heb nog een verhaal dat ik graag wil delen met jullie.

het gaat over zijn naam, Jappie

Het heeft een speciale betekenis

Afgelopen maart heb ik mijn hond moeten laten inslapen, we hebben het thuis gedaan. toen ik Jappie heb gehaald ging het al slecht met mijn hond.

mijn hond heette Jasper ik noemde hem altijd Jappie, jullie snappen het al!!!

Ik heb mijn konijntje vernoemd naar mijn hond, ik zal hem nooit vergeten en nu heb ik een stukje van hem nog steeds bij me. Mijn nijntje is nu alles voor me en nu ik ook weet dat het een mannetje is maakt het het nog specialer.

Vaak heb ik er nog moeite mee dat hij er niet is, maar als ik naar mijn nijntje kijk leeft hij voort dicht bij me.

Sommige mensen vinden dit wel heel erg ver gezocht maar ik niet :)

Je bent naar de dierenWINKEL gegaan om te kijken of het goed ging met je konijn??? In de dierenwinkel weten ze (meestal) weinig over konijnen! Je kunt beter even bij de dierenarts langs gaan!

Ben je overigens weleens bij een dierenarts geweest met Jappie?

Ik vond dat namelijk wel heel prettig, dan krijgt hij een algehele controle en weet je meteen zéker dat het een mannetje is! ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .