Claire Geplaatst: 6 december 2008 Auteur Geplaatst: 6 december 2008 Oké, ik ga maandag meteen uit school naar de DA,A
Claire Geplaatst: 6 december 2008 Auteur Geplaatst: 6 december 2008 Oké, ik ga maandag uit school meteen naar de DA.Kan Dribbel de andere konijnen ook besmetten ?Ze zitten alle 8 redelijk in de buurt. De hokken staan naast elkaar.Maar als het die ziekte is krijg ik dat meteen die medicijne mee ?Heb je enig idee hoe duur het kán zijn ? Maakt ook anders helemaalniks uit, maar mijn zus was er benieuwd naar, zij heeft ook alle gelder voor over hoor maar dan kan me moeder het geldvan de kranten van haar bankrekening af halen Dan heb ik genoeg geld om het te betalen, ik neem Dribbel én Zwerver mee,allebei want bij Zwerver is het plassertje ook ontstoken, en er zit een klein beetje op het linker oog van Zwerver, dus neem ze allebei mee, en kunnen ze het allebei zien En ik mag hopen dat ze weten wat het is, maar De Heikant is een goede dierenarts,en zoals ze al zeggen er zit een konijnkundige bij. En die kan me vast en zeker helpen Jullie horen van mij.
Petradhd Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 Syfilis wordt volgens mij enkel overgedragen door direct contact, dus je andere konijnen zitten veilig. Ik weet alleen niet of je het ook kunt overbrengen door je handen of kleding, dus voor de zekerheid kun je beter steeds Zwerver en Dribbel als laatste verzorgen en daarna je handen wassen en pas weer naar de andere konijnen gaan als je andere kleren aan hebt. Ik denk dat Cindy daar wel meer over kan zeggen of dat nodig is.
Claire Geplaatst: 6 december 2008 Auteur Geplaatst: 6 december 2008 Dat zou fijn zijn, als ze er iets meer van af weet,de vraag is dus, kan ik ziekte met me handen of klerenover brengen naar de andere konijnen ?hoor het graag,
Claire Geplaatst: 7 december 2008 Auteur Geplaatst: 7 december 2008 Ik ga morgen even de DA bellen om 8 uur.Om even een afspraak laten maken,ik ga uit school naar de DA. Ben benieuwd,wat het kan zijn, hoop dat die ziekte snel is te behandelen.Maar kan je de ziekte dan overbrengen op de andere konijnen ?
Claire Geplaatst: 8 december 2008 Auteur Geplaatst: 8 december 2008 Ik ga strax om half 7 naar de DA,Met allebei de nijnen,ik hoop dat het te behandelen is, zal denk ik heus wel laat het jullie weten wat het is
pol&kik Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 Succes ermee! Het is volgens mij heel goed te behandelen. Toen ik bij de konijnenopvang was hadden ook wat konijntjes dat en die zaten ook aan een kuurtje.Qua kosten, maximaal 100 euro denk ik, maarja, DA kunnen zo duur zijn, dat weet je nooit:$
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 Nou de kosten zijn vaak 5 euro per injectie dus zal best mee vallen.Het is besmettelijk als de konijnen kunnen neusenmet elkaar ik zou wie zo mijn handen wel wassen.
Claire Geplaatst: 8 december 2008 Auteur Geplaatst: 8 december 2008 Dankje wel, allemaal, ik hoop dat het te redden is
Dollie Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 Je zal nu nog wel bij de DA zitten maar hoe ging het?
Dollie Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 Waah de BB tijd verschilt 8 minuten van mijn klok?! Bij mij is het 18:44
Claire Geplaatst: 8 december 2008 Auteur Geplaatst: 8 december 2008 HéHé, ben terug,inderdaad het is Syfilis, ik heb antibiotica gekregen,2 x per dag. S morgens en s' avonds. Ik moet 1 ml per keer.Heb 2 flesjes gekregen. Moet 2 weken doen. Elke dag dus 2 x keer.Over 2 weken moet ik terug met de nijnen, het bedrag was 51,50 eur0.Papa vond het weer erg duur, maarja, het is eenmaalzo, anders moet je niet aan dieren nemen. Bij zwerver was het bij het ooglid, lipjes en plassertje, bij dribbel was alleen neus erg en plassertje, ik denk dat het snel weer over is jullie horen van mij het heet Enrofloxoral Drops ( zo heet de antibiotica.
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 oooo neee antibiotica werkt niet!!!! bij deze ziekte!!!
Claire Geplaatst: 8 december 2008 Auteur Geplaatst: 8 december 2008 Hoeso niet dan ?Over 2 weken moet ik terug,met elke dag 2 x doen, bij elk konijn,wat moet ik wel dan doen ? mijn moeder zegt dan tog wel weer dat is goed,en papa gaat niet terug en als ik zegdat het niet werkt dan word papa weer boos,heb een hoog bedrag betaald. En daarna werkt het niet,ik druf dat niet te vertellen dat het dan niet de goede is,dan krijg ik weer allemaal gezeik, en die DA is kei goed,
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 jammer voor je da maar dit werkt niet......heb het zelf ondervonden......zelfs 6 maanden ab werkt niet
Claire Geplaatst: 8 december 2008 Auteur Geplaatst: 8 december 2008 (aangepast) heb het verteld, kreeg idd commentaar van me ouders,mijn vader gaat niet meer terug,maar ik snap het niet, die DA is kei goed,maar wat moet ik dan nu doen ? me vader gaat niet meer terug,en als ik die DA bel, dat is zo lullig om te zeggen,van dat AB niet goed is, ik denk dat ik tog maar dan 2 weken moet wachten,en als het niet werkt ga ik terug, ik snap er niks van,het is erg zonde idd van je geld als het niet werkt,maar waarom geven de dan AB mee, en die penicilline niet :( 8 december 2008 aangepast door Claire
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 Behandeling bekend geen enkele ab werkt!!! maar o.a 1 keer per week 5 weken lang benzyl penicilline 20-25 mg per kiloofproxaine 1 ml per dag per kilo 3 dagen lang achter elkaar.met deze behadelingen zijn reeds goede resultaten behaald.Met volledige genesing. dit is de behandeling claire helaas en dat gaf ik reeds eerder aan dat da er niet voldoende mee bekend zijn.
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 Ik zou mijn toppic uit draaien en met ab en konijnen terug gaan en anders belt hij utrecht maar
Claire Geplaatst: 8 december 2008 Auteur Geplaatst: 8 december 2008 Ik zou wel erg willen,maar ik vind dat wel erg raar :(Maar hoe bedoel je ? ' en anders belt hij utrecht maar ' ??
Debbie Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 Pff wat een domme dierenarts weer.. daar word je toch doodmoe van :grrrrrr:
Aanbevolen berichten