wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 (aangepast) ik heb net de schrik van mijn leven gekregen ik had mijn weners net allemaal gevoerd met mijn neefje toen sneeuwbal opeens heel erg begon te niezen en te apatisch te ademen. er kwam allemaal groen spul uit haar mond en neusik heb mijn neefje meteen naar binnen gestuurd en heb geprobeerd haar mond en neus schoon te maken ik zag meteen dat het niet goed was ik heb haar hok dicht gedaan en ben snel naar binnnen gerend ik heb meteen de dierenarts opgebelt en die zei dat ik meteen moest kommen.maar ik kon niet naar de diererarts omdat mijn moeder nachtblind is en mijn vader niet meer mag rijden omdat hij een hersenbloeding heeft gehad. gelukkig was mijn zus er en we zijn in volle vaart naar de dierenarts gereden.Toen we er waren moesten we meteen naar de behandelkamer de dierenarts zag meteen dat het goed mis was met haar hij heeft haar onderzocht en naar haar longen geluisterd wat bleek nou sneeuwbal had te gulzig gegeten en had alles zonder te kauwen het eten doorgeslikt.Omdat ze heeft geprobeerd alles uit te braken is er snap dat eigenlijk naar haar darmen moest omhoog gekomen en dat kwam is haar longen.ik heb zwaar antibiotica mee gekregen voor haar.volgens de dokter is er 60 procent kans dat ze het overleeft.ik heb ook nog 4 cc antibiotia mee gekregen en dat moest ik vandaag en morgen in haar water doen.ik hoop dat ze het red omdat ik erg van dit konijntje hou ik heb haar nog zelf met de hand grootgebracht. ik hou jullie op de hoogte hier een foto van sneeuwbal cynthia 5 december 2008 aangepast door wenerlover
_Danielle Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Omdat ze geprobeerd heeft alles uit te braken? Heeft de dierenarts je dat verteld, dat ze heeft geprobeerd om te braken?
wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 Omdat ze geprobeerd heeft alles uit te braken? Heeft de dierenarts je dat verteld, dat ze heeft geprobeerd om te braken? ja dat klopt
Caroline Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Ik begrijp het ook niet zo goed... ik denk aan verdraaide info van DA... ik durf hier weinig op zeggen eerlijk gezegd...dit klinkt echt al te bizar... voedsel van de darmen in de longen...en dat door gulzig te eten...hm...
wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 Ik begrijp het ook niet zo goed... ik denk aan verdraaide info van DA... ik durf hier weinig op zeggen eerlijk gezegd...dit klinkt echt al te bizar... voedsel van de darmen in de longen...en dat door gulzig te eten...hm... ja hij zei dat het dat het groene snul naar haar darmen ging ik snap het ook niet helemaal maar ging mij er om dat sneeuwbal het overleeft we hebben geen dierenarts bij ons in de buurt die echt konijnkundig is volgens mij
_Danielle Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 En je weet ook, dat konijnen niet kunnen braken?
kaatje-kim Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Ik begrijp het inderdaad ook niet........ Een konijn dat voedsel opbraakt en daarom eten van de darm in de longen krijgt? Dat kan nooit.... Zoals Danielle net zegt, een konijn kan niet braken.......
wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 (aangepast) En je weet ook, dat konijnen niet kunnen braken? nee dat wist ik niet ik heb me eigenlijk nooit echt daar in verdiept sorry het was echt van dat hele vieze groene spul dat uit haar mond en neus kwam mischien komt het uit haar maag ofzo 5 december 2008 aangepast door wenerlover
wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 Ik begrijp het inderdaad ook niet........ Een konijn dat voedsel opbraakt en daarom eten van de darm in de longen krijgt? Dat kan nooit.... Zoals Danielle net zegt, een konijn kan niet braken....... de dierenarts zei dat echt
_Danielle Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Dan zou ik nu heel snel op zoek gaan naar een goede DA die je konijntje goed kan behandelen...
wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 (aangepast) Dan zou ik nu heel snel op zoek gaan naar een goede DA die je konijntje goed kan behandelen... ik ben net nog even bij sneeuwbal geweest en ze is zich zelf aan het wassen en volgens de dierenarts hoefde ik niet terug te kommenen ik mag ook niet van mijn moeder 5 december 2008 aangepast door wenerlover
chacha Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Ik gooi hier maar een ideetje tussen, geen idee of dat ook bij konijnen mogelijk is.Maar het deed me een beetje denken aan een slokdarmverstopping (bij paarden).Slokdarmverstopping - Paarden-encyclopedieOp een andere site stond ook nog iets van groen spul uit de neus.
wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 Ik gooi hier maar een ideetje tussen, geen idee of dat ook bij konijnen mogelijk is.Maar het deed me een beetje denken aan een slokdarmverstopping (bij paarden).Slokdarmverstopping - Paarden-encyclopedieOp een andere site stond ook nog iets van groen spul uit de neus. nou je zit goed hoor dat had ze allemaal wat er staat
wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 ik heb een foto van haar kop gemaakt het is al wel wat schooner dat eerst maar je kunt het nog wel zien
_Danielle Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Is het geen snot? (ik roep maar wat hoor)
wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 Is het geen snot? (ik roep maar wat hoor) dat d8 ik dus eerst ook maar heb begon 5 minuten later toen ik haar had gevoerd ik denk dat snot zo argresief is ik ga nu om het kwartier naar haar toen en steeds komt ze naar me toen omdat ze graag geaait wil worden ik kan gewoon zien aan haar dat ze niet lekker is maar wat moet ik nu doen met het voeren van haar strax krijgt ze heb weer ik voer haar gewoon konijnenkorrels van kasper fauna food
_Danielle Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Ik zou toch echt met haar naar een konijnkundige dierenarts gaan hoor... Waarom mag je niet van je moeder?
wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 Ik zou toch echt met haar naar een konijnkundige dierenarts gaan hoor... Waarom mag je niet van je moeder? die vind het onzin omdat dat zei denk dat het een goede dierenarts is en we hebben volgens mijn geen goede dierenarts in de buurt
_Danielle Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 En als je haar verteld, dat die dierenarts verteld dat je konijn wilde braken, maar dat een konijn helemaal niet kƔn braken, dan wil ze ook niet geloven dat het geen konijnkundige dierenarts is?
wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 En als je haar verteld, dat die dierenarts verteld dat je konijn wilde braken, maar dat een konijn helemaal niet kƔn braken, dan wil ze ook niet geloven dat het geen konijnkundige dierenarts is? dat heb ik haar al 3 x verteld maar ze is ook al 74 jaar oud
Vivian Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Waarom moet je aan je moeder vragen of je naar de Da mag? Het zijn toch jouw konijnen??
wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 Waarom moet je aan je moeder vragen of je naar de Da mag? Het zijn toch jouw konijnen?? nou ik heb nog geen rijbewijs en zij rijd dus
Claire Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 (aangepast) Mmm,, raar idd, maar ik hoop dat alles goed komt,ik wist ook niet dat een konijnen niet kan braken ik heb nu ook 2 zieke konijnen,en ik mag nu ook niet naa de DA, Maar mooi konijn zeg !, gelukkig leeft het konijn nog. Succes 5 december 2008 aangepast door Claire
wenerlover Geplaatst: 5 december 2008 Auteur Geplaatst: 5 december 2008 Mmm,, raar idd, maar ik hoop dat alles goed komt,ik wist ook niet dat een konijnen niet kan braken ik heb nu ook 2 zieke konijnen,en ik mag nu ook niet naa de DA, Maar mooi konijn zeg !, gelukkig leeft het konijn nog. Succes ik hoop echt dat ze het red omdat ik haar met de hand en groot gebracht ze is als eens eerder bijna dood gegaan aan dikkebuiken ziekte ook hier heb ik haar weer beter gekregen door haar dwang te voeren en nu dit ik hoop echt dat ze beter word
Mireille Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 (aangepast) Logisch dat er allemaal groen spul uit het konijn zijn mond en neus komt.Een konijn wat stikt door te gulzig eten zal proberen te braken wat het dus niet kan omdat dat die reflex mist.Ze maken daarbij enorm veel speeksel aan en proberen het zo uit de weg te krijgen.Is het goed mis gaan ze er aan dood als je niet gelijk ingrijpt.Pak het konijn en hou het met de kop naar beneden en klop het op de borst om te helpen het er uit te krijgen.Ik heb het 2 keer meegemaakt en hoop het nooit meer mee te maken.Apart is het wel dat het hier een volwassen dier betreft, vaak bij konijnen gebeurd het juist bij jonge diertjes.Het groene is trouwens van het speeksel vermengd met de biks 5 december 2008 aangepast door Mireille
Aanbevolen berichten