Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Mijn konijntje Indy van vijf lijkt de laatste tijd steeds lichter te worden. Ik weet eerlijk gezegt niet precies hoeveel hij normaal altijd weegt, maar zo rond de twee kg schat ik. Vorige week viel het me alweer op dat hij zo licht en klein aanvoelde dus heb ik hem gewogen, helaas lukte dit niet erg precies maar hij zat denk ik net op de anderhalve kg. Ik pakte hem net weer uit z'n hokje en hij leek weer lichter aan te voelen, op de weegschaal gezet en hij was idd ietsje lichter. Sorry, ik kan niet echt precies zijn want ik heb geen geschikte weegschaal. Hij eet en drinkt wel goed en hij keutelt ook gewoon net als altijd. Het schoot mij opeens te binnen dat hij misschien wormen zou kunnen hebben dus heb ik hem net ontwormt. Maar ik maak me best een beetje zorgen om hem, zou het misschien ook iets anders kunnen zijn?

Geplaatst: (aangepast)

Laatst heb ik ook een wormen kuurtje gehaald bij de DA omdat ik Sammy dunner vond worden dus ik dacht dat hij wormen had.

De dierenarts vertelde mij dat Sammy ook dunner kon worden omdat hij haakjes op zijn kiezen had.

Misschien kun je dan beter even bij je DA langs gaan en de kiesjes na laten kijken, want misschien heeft jou konijn ook haakjes.

aangepast door chantal1987
Geplaatst:

als het konijn voldoende en goed eet zullen er geen haken op de kiezen zijn.

Dan laten ze hun bix staan.

Maar het beste is toch het konijn goed wegen en meschien bij voeren valt ie dan nog af naar de da gaan.

Ontwormen kun je altijd doen daar worden ze ook wel mager van.

Geplaatst:

Ik weet zeker dat hij goed eet. Ik zal even kijken hoe ik hem goed kan wegen. Hij voelt trouwens niet mager aan. Als hij blijft 'afvallen' gaan we even naar de DA. Bedankt! :)

Geplaatst:

Hij krijgt gemengd voer, mijn ouders gaven dat altijd, ik heb begin dit jaar biks geprobeerd maar hij wil er niet aan. Ook niet als ik het doorelkaar meng. Heb trouwens geen SS geprobeerd toen, weet niet meer wat wel. Zal maandag even richting de dierenwinkel gaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .