Gast Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 Ik ben benieuwd naar de uitslagen van EC. Enig idee wanneer die ongeveer komen?Respect voor jou, echt waar!
zwarte panter Geplaatst: 30 december 2008 Auteur Geplaatst: 30 december 2008 @ Melizzy: Normaal na 3-6 dagen, maar met de feestdagen kon dat nog iets langer zijn. Dus ik moet nog even geduld hebben.
kaatje Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 bloed in orde??? geen ontstekingsbeeld dus...phoe, spannend hoor
Micky Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Hopelijk brengt het nieuwe jaar duidelijkheid en een oplossing voor jou en je nijntjes. Petje af voor jullie. Ondanks alle tegenslagen zetten jouw konijnen door en met zo'n toegewijd en geweldig baasje die hun helpt en steunt, komt alles vast goed!
_Danielle Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Fijn dat in ieder geval dat in orde is. Ben benieuwd naar de verdere uitslagen!Nogmaals sterkte hoor, super dat je zo voor ze bezig bent!
zwarte panter Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Geplaatst: 2 januari 2009 Er zijn opnieuw veranderingen in Eufrasie haar situatie... De laatste dagen viel ze af en toe zonder reden aan. Vanmiddag leek het er plots op alsof ze blind is en ondertussen is het wel duidelijk dat ze momenteel blind is.Ze loopt overal tegen, voelt met haar neus waar ze is, kan de ingang van haar kooi moeilijk vinden, vind alleen het eten wat ruikt (dingen zonder geur vind ze niet),... Ik heb contact gehad met mijn DA en deze is van mening dat we beter al beginnen met de behandeling tegen EC in plaats van eerst nog op de uitslag te wachten. Het blind zijn en de agressie (waarschijnlijk door het slechter zien) kunnen ook passen in het plaatje van EC. Ze heeft net haar eerste dosis Panacur gehad en morgenvroeg moet ik met haar naar de DA. Dan krijgt ze ook een eerste dosis corticosteroiden. Dat zal ze de eerste dagen bij de Panacur krijgen in de hoop dat de kans dat haar zicht terug komt groter wordt.
_Danielle Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Jeetje, wat een drama weer. Het houdt ook maar niet op...Hopelijk is het in ieder geval iets waar ze snel voor behandeld kan worden, zodat ze ook weer snel de oude is! Succes en sterkte!
Guus Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Jeetje... inderdaad het houdt niet op!Hopelijk komt er nu echt snel duidelijkheid!Veel sterkte!!
sennepenneke Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Ik heb het hele verhaal pas geleden helemaal gelezen en ik heb groot respect voor wat je allemaal overhebt en doet voor je nijntjes.Ik hoop dat er gauw een eind komt aan dit drama voor jullie, sterkte!
Mireille Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 ik zit hier al een tijdje mee te lezen en heb volgens mij hier nog niet eerder gereageerd maar vind het wonderbaarlijk hoe je konijnen zich toch elke keer weer de dag door knokken, menig dier had het allang opgegeven.Petje af voor jullieIk weet niet in hoeverre blindheid nog terug valt te dringen met de behandeling als het ec is, maar ik hoop dat het toch wel beter wordt.
KonijntjeDizzy Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Pff en zo gaan jullie dus het nieuw jaar in! Ik volg het topic ook al een tijdje en heb veel bewondering voor jullie!! sterkte ermee!
Farfa Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Jeetje zeg.... Het gaat er heftig aan toen!Heel veel sterkte! Ik vind het knap hoe je met dit alles omgaat!!
ZaZa Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Blind ? Zo maar ineens ?Dat zal waarschijnlijk wel anders stoot Eufrasie zich niet overal meer tegenaan..Jeetje zeg, wat erg... Hopelijk helpen de medicijnen snel én positief..
Karina Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Ik heb deze topic gevolgd sinds ik begin december lid ben geworden. Ik heb er bewondering voor hoe sterk beide konijnen zijn. Ik hoop dat de medicijnen aanslaan!
remy_boy Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 zoo over erg gesproken nou het zelfde als iedereen sterkte
zwarte panter Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Geplaatst: 2 januari 2009 Ik pas de titel even aan Loes... Bedankt Blind ? Zo maar ineens ?Dat zal waarschijnlijk wel anders stoot Eufrasie zich niet overal meer tegenaan..Jeetje zeg, wat erg... Hopelijk helpen de medicijnen snel én positief.. Volgens mij is het nogal plots gebeurd. Ik merkte het vamiddag ineens en vanmorgen had ik nog niks abnormaals gemerkt.Ik wou haar een paar brokjes ss geven en Eufrasie was in haar kooi. Ze probeerde door de tralies te komen terwijl haar deurtje open stond… Ze heeft uiteindelijk de opening gevonden door met haar neus tegen de tralies te duwen tot ze bij de opening was. En toen liep ze nog scheef op de brokjes af… Ik heb daarna gekeken of ze regeerde als ik in haar buurt met iets bewoog, maar er kwam totaal geen reactie meer. Dus we hebben haar verder in de gaten gehouden en merkten dat ze tegen dingen aan liep en dat ze echt probeert te voelen met haar neus en kin waar ze is.
heidi-77 Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Gerem beestje.... wel een echte doorzetster!
Petradhd Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Ach ach die arme Eufrasie :(Misschien is het een idee om ook vitamine B (weet even niet welke) te geven ter ondersteuning van de zenuwen?
Blacky Geplaatst: 3 januari 2009 Geplaatst: 3 januari 2009 Jeetje zeg nou dit weer!Het houd ook echt niet op he?Nou ja nu maar weer heel veel sterkte met dit en voor de rest met alles in het algemeen.
zwarte panter Geplaatst: 3 januari 2009 Auteur Geplaatst: 3 januari 2009 Bedankt voor de reacties! Ik ben zoals gezegd vanmorgen met Eufrasie naar de DA geweest.Haar zicht is nagekeken en ze ziet dus momenteel niks meer.Hij heeft ook nog enkele neurologische testjes gedaan en daar is spijtig genoeg uit gebleken dat de neurologische schade momenteel groter is dan de blindheid alleen... Ook haar achterpoten reageerden niet tijdens de 'testjes'. Hij hoopt zelf dat het echt EC is. Enkel dan zou ze kans hebben dat haar zicht terug kan verbeteren, achterpoten terug reageren,… In ieder geval zou dan de neurologische schade hopelijk beperkt blijven. Ze heeft vanmorgen haar eerste dosis corticosteroïden gehad en we hebben nog 2 spuitjes meegekregen voor morgen en overmorgen. En ondertussen moet ze ook panacur krijgen. Ook wordt Hypoliet preventief meebehandeld met panacur. @ Petradhd: Hij heeft er zelf ook aan getwijfeld om vitamine B te geven, maar uiteindelijk beslist om het voorlopig nog niet te geven.
Caroline Geplaatst: 3 januari 2009 Geplaatst: 3 januari 2009 Loes...nog vergeten daarnet...heeft de DA ook gezegd wanneer je verbetering zou moeten zien?
_Danielle Geplaatst: 3 januari 2009 Geplaatst: 3 januari 2009 Agossie, wat sneu.. Arm konijntje en arme jij... Hopelijk is het indd EC en kan ze snel weer beter worden!
zwarte panter Geplaatst: 3 januari 2009 Auteur Geplaatst: 3 januari 2009 Loes...nog vergeten daarnet...heeft de DA ook gezegd wanneer je verbetering zou moeten zien? Hmm...nee, volgens mij is daar niks over gezegd geweest. Hij heeft wel gezegd dat die corticosteroïden redelijk snel voor verbetering zouden kunnen zorgen. Maar geen idee op welke termijn die 'redelijk snel' slaat...
ZaZa Geplaatst: 3 januari 2009 Geplaatst: 3 januari 2009 De uitslag van EC is nog niet binnen ? Dat gaat over de mail hè ? Althans, onze DA stuurt ook 'alles' naar Duitsland en dan krijgen ze de resultaten via mail..Kunnen ze anders niet bellen ofzo ? Je hebt het over je DA, is dat nog steeds Inge of bedoel je dan een ander ?
Aanbevolen berichten