Ga naar inhoud

Tandjes !

Toby

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik ging net even met mijn konijn spelen, ik zag dat zijn voorste tandje een beetje scheef stond,

kan dit kwaad, hij staat echt een kleinbeetje scheef, ik denk dat ie 2 milimeter van de andere afstaad, hij heeft zoiezo doorgroeiende tanden en ik moet zijn tandjes weer knippen....

Tobias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorgroeiende tanden komt eigenlijk altijd doordat de stand van de tanden niet goed is, dus dat het tandje scheef staat kan dat de oorzaak zijn van de doorgroeiende tanden. Tanden slijpen is trouwens beter dan knippen, maar helaas weten nog niet alle dierenartsen dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...

Ik ben met mijn konijn een paar weken ge leden naar de dieren arts geweest want zijn linker boven tandje stond scheef en was te lang, de rest was allemaal goed zij de dieren arts ik moest dat linker tandje wel in de gaten houden en als ik vond dat het te lang werd kon ik langs komen om het te laten slijpen. ik heb net effe ge keken naar zn tandje maar ik weet eigenlijk niet of hij wel langer is geworden. Volgens mij zit zn tong wel een beetje klem door dat ene tandje. Denken jullie ook dat ik beter langs de dieren arts kan gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .