Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hij zit vanaf 16.30 uur binnen. Hij eet en drinkt gewoon. Ze zijn niet agressief tegen elkaar door de tralies heen. Zo raar he want ze kennen elkaar al heel lang en zijn elkaar nu binnen een week vergeten......

Ik heb deze konijnen in maart gekocht bij een fokster. Nijn was een fokkonijn en Ko was een opvanger. Ze waren onafscheidelijk. Ik had een groot hok met grote ren gekocht voor kippen en die heb ik wegens omstandigheden weg moeten doen. Het hok was nog maar een paar maanden oud en ik vond het zonde om het hok te verkopen voor een veel lagere prijs. Ik dacht van leuk, konijntjes erin, weinig werk ermee. 2 x daags voeren en 2x in de week het hok schoonmaken. Het valt nu wel flink tegen op deze manier maar ik heb die dieren nu eenmaal aangeschaft en wil er dan ook goed voor zorgen. Ik woon in de buurt van Zwolle.

Geplaatst:

Nee heeft nog niet gekeuteld. Ik hem even los laten lopen in de hal. Hij vond het helemaal te gek, was heen en weer aan het rennen. Ik dacht misschien komen de keutels dan wel, maar helaas. Ik wacht het af tot morgen.

Geplaatst:

Ko heeft vannacht gekeuteld. Niet veel maar toch.

Ik heb een nieuw hok gehaald. Een grote kooi met 2 verdiepingen. Ik heb de bovenste dicht gemaakt, Ko zit nu onder en Nijn zit boven. Als ze weer met elkaar kunnen dan maak ik het trappetje er weer in zodat ze samen een grote binnenkooi hebben.

Geplaatst:

Het gaat prima met Nijn. Haar kop staat weer zo goed als normaal! Ze eet, drinkt en keuteld goed. Ik vraag me af of het de E. cuniculli bacterie is want ze had/heeft de overige symptonen niet zoals urineproblemen, tollende ogen enz enz. Misschien heeft ze toch echt een oorontsteking. Kan het kwaad om de konijnen die panacure te geven zonder dat ze die bacterie daadwerkelijk hebben? Ko raakt mega in de stress door het geven van de medicijnen.

Verder houden ze zich goed binnen. Ze zijn iets van een jaar of 4 a 5 en zaten bij de fokker in een schuurtje en hebben vanaf dat ik ze heb, afgelopen maart alleen maar buiten gezeten. De katten laten de konijnen gelukkig met rust, dus al met al gaat het zo slecht nog niet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .