Lovelyt Geplaatst: 4 december 2008 Geplaatst: 4 december 2008 Hoi allemaal!,Ik heb een vraag over mijn konijnen éen daarvan heeft een hele vieze kont en er zitten dan ook echt vastgebakken keutels aan de haren vast rondom zijn kont , Ik vind dit echt heel zielig! , Ik verschoon ze echt goed dus ik snap het niet echt waar het dan aan ligt , Wel geef ik ze Multifit voer en eten ze daarvan alleen de lekkerste dingen eruit , Heb al gelezen dat ze dan bepaalde voedingsstoffen missen. Als ik nou overstap op bijvoorbeeld Selective Science rabbit met alleen Biks . Is dat dan niet slecht voor ze , als ze ineens ander voer krijgen ? , En wat gebeurd er als ze dat nou niet zouden op eten omdat ze dat in het voer wat ze nu hebben ook niet doen daar ben ik bang voor? . Ik geef ze ook hooi , Gewoon Weidehooi en soms ook Kruidenhooi . Verder welleens een knabbelstick en yoghurt of wortel drops. En wortels. Waar kan het nou echt aan liggen ?Ik ga zoeizo even met ze naar de dierenarts maar dat kan helaas pas over anderhalve week. Ik zou graag willen weten of het op dit moment echt accuut is of dat het zeer ernstig is en of meer konijnen hier last van hebben? Ik hoop op antwoordTamara ,
Caroline Geplaatst: 4 december 2008 Geplaatst: 4 december 2008 Dat is een zéér eenvoudig probleem... jij geeft je konijn compleet het verkeerde voer en daarom heeft het plakpoep. Het krijgt nu teveel suiker en vet binnen en eet zijn bD's niet meer op. Die gaan dan in de vacht kleven. Het goede nieuws is,dat je hier niet mee naar de DA moet... pas eerst eens het dieet aan en bekijk het 2 weken. Meteen van de menu schrappen: al die sticks en drops.Langzaam overstappen naar een gewone biks, ss is idd een goede optie.Nog meer hooi geven en de biks minderen, 25gr per kilo konijn volstaan.Groenvoer opbouwen wat niet dikmakend is. Beginnen met veilige soorten zoals witloof, selder, wortelloof, peterselie. Als verwennerij eens een takje basilicum of dille proberen, daar zijn ze gek op. Lees vooral ook het artikel mbt de spijsvertering van het konijn eens grondig door, dan begrijp je ook waarom je konijn op dit dieet moet. Succes!
Debbie Geplaatst: 4 december 2008 Geplaatst: 4 december 2008 Wat je schrijft is exact wat ik ook had met Nijntje toen ik haar net had.Ik wist toen echt nog niks van konijnen en gaf haar alle slechte dingen die jij ook geeft Toen ik bunnybunch vond heb ik een paar grote veranderingen gemaakt die voor jou denk ik ook belangrijk zijn om dit allemaal weer op pootjes te krijgen.Zoals Caroline hierboven al schrijft denk ik ook dat het echt de suikers zijn. Die yoghurt drops zijn echt funest. Toen ik ze een half jaar niet meer had gegeven, en het weer eens als traktatie wou geven belande ik direct weer in hetzelfde probleem! Dus echt, je maakt je konijnen niet blij met die dingen, het is rond uit Troep! koop van dat geld liever wat lekkere groenten, veel gezonder en lekkerder voor ze!
mama0004 Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Mijn konijn had ook een vies kontje. Ik ben naar de dierenarts gegaan en daar hebben we geconstateerd dat het lag aan te veel bix, toch te weinig hooi. Daarnaast had hij veel vocht in zijn zakje wat ook aan het te veel aan bix lag waarschijnlijk. Hij is toen gecastreerd En ik ben veel meer hooi gaan geven en minder bix. Ook haal ik 's nachts het bakje bix weg. Nu gaat het goed. de blindedarmkeutels worden netjes opgegeten en de keutels zijn mooi droog. Ook het kontje van Spider is mooi schoon.
mama0004 Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Oja ik gaf ook wel eens een klein stukje wortel of een klein stukje appelschil. Dat doe ik nu ook niet meer. Wel heel af en toe een takje peterselie.
Jobjuhh Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Ik ken dit probleem ook.... Maar mijn konijn krijgt (haast) nooit snoepjes of wat dan ook. Wel heeft hij genoeg hooi en krijgt hij regelmatig groente/fruit. Ook geven we hem elke morgen een stuk brood.Verder eet hij gewoon standaard mix voer
Caroline Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Ik ken dit probleem ook.... Maar mijn konijn krijgt (haast) nooit snoepjes of wat dan ook. Wel heeft hij genoeg hooi en krijgt hij regelmatig groente/fruit. Ook geven we hem elke morgen een stuk brood. Verder eet hij gewoon standaard mix voer Ik help je alvast even op weg...:whistle2:En verder dat brood van het menu...
Jobjuhh Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Ik help je alvast even op weg...:whistle2:En verder dat brood van het menu...Wat bedoel je met de rood gemaakte dingen? En is brood niet goed voor een konijn?
Caroline Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Begin hier al maar eens mee.... Voeding van een konijn
Aanbevolen berichten