Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ongeveer twee maanden geleden ben ik met mijn Nijntje naar de dierenarts geweest. Het bleek een oorontsteking. Door het krabben raakte haar rechteroogje ook ontstoken. Ze kreeg er Cavasan oogzalf voor. Aangezien ze daar allergisch op reageerde zijn we meteen gestopt. Het oogje ging niet over, dus weer terug naar de DA. Ik kreeg oogdruppels met antibiotica mee voor 1 maand. Nu, 1,5 maand later, is het nog steeds ontstoken en er komt prut uit het ooghoekje. Gisteren weer naar de DA geweest. Haar traanzakje is ontstoken, waarschijnlijk door een vuiltje (erin gekomen tijdens het krabben destijds). De DA heeft het 2x goed uitgespoten. Ze was zooooo zielig, maar oh zo dapper. Daarna heeft ie er terra-cortril oogzalf ingedaan, een zalf met antibiotica en ontstekingsremmend middel. Deze zalf moet er 2x per dag op en twee weken lang. Ze heeft nu dikke oogleden, maar haar oogje traant minder. Heeft iemand hier ervaring mee??

Geplaatst: (aangepast)

De nageltjes zijn netjes geknipt. De kiezen weet ik niet zo. Ze is net vier maanden oud en krijgt selective-voer en veel hooi (en ja, af en toe een beloning moet kunnen). Ze eet en knaagt ook gewoon heel goed. De vraag is, of die dikke oogleden nu een reactie zijn op de nieuwe zalf, of dat haar oogjes nog moeten bijkomen van het spoelen. Ze ziet er zooooo zielig uit... :-(

aangepast door Karina
Geplaatst:

Ok, voor de zekerheid toch nog maar even gebeld met de DA voor het weekend. Mijn Nijntje is dus allergisch voor een bepaalde stof die in Cavasan én terra-cortril zit. Nu heb ik Aureomycin gekregen, een heel andere antibiotica. Hopelijk werkt dit wel...:frown:

Zet em op lieve Nijn! :love:

Geplaatst:

Succes met je nijn. Mijn konijn Lola heeft ook erg lang gesukkeld met haar ogen maar dat had een andere oorzaak. Door blijven smeren die zalf & idd Go Nijn!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .