FairyQueen Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Gister heb ik mijn nijntjes naar de DA gebracht om ze te laten castreren en sterreliseren. Alles is goed verlopen. Tot vandaag, ik heb mijn dame nog niet zien eten, alle biks laat ze liggen en zelfs de witlof hoeft ze niet. Heb net maar een klein beetje biks opgelost in water en haar daar wat van gegeven. (onder protest) Ze is levendig, wil graag los en lekker bij me liggen maar ze eet niet!Heb de DA al geprobeerd te bellen maar die is er niet na 6 uur 's avonds.En natuurlijk zijn ook alle winkels dicht. Wat kan ik nu voor mijn meisje doen?????
_Danielle Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Geef je haar geen hooi? (zie ik niet staan)Haar gewoon eten blijven aanbieden en desnoods inderdaad dwangvoeren. Heb je wel pijnstilling voor ze?(en bij een voedster heet het trouwens ook castratie;))
FairyQueen Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 Ja heb natuurlijk altijd hooi voor ze, dat was ik vergeten op te schrijven En heb pijnstillers voor haar (Meloxidyl) Mijn vriend heeft ze opgehaald bij de DA en hij zei dat we haar dit eenmaal daags mochten geven. Zou het anders ook helpen als ik wat groentes voor haar top pap vermaal/kook of wat dan ook?
_Danielle Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Eenmaaldaags is veel te weinig als ze net gecastreerd is... Niet zo gek dat ze niet eet, ze heeft waarschijnlijk pijn, dat kan niet anders.. Meteen pijnstillers geven nu hoor... Ze mag het ongeveer 2á3x per dag, als ze het echt nodig heeft zelfs wel 4x.. De naam meloxidyl zegt me ook niets... Ga het even nazoeken..
FairyQueen Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 (aangepast) Zit net de bijsuiter te lezen deze dosering is gebaseerd op honden! zal haar maar gelijk nog wat geven! 3 december 2008 aangepast door Laura1984 Ongepast taalgebruik
_Danielle Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Ik zie deze pijnstiller nergens staan op websites en ook hier op BB als goede pijnstiller voor konijnen... Dus ik weet niet of iemand anders hier nog meer verstand van heeft?Ik ben bang dat je niet bij zo'n konijnkundige dierenarts bent geweest...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Dit is geen pijnstiller voor konijnen!!!Nooit gekookte groenten aan konijnen geven.....Is simpel weg giftig en zo onstaan er gassen.Daar naast geef haar gewoon groen en laat haar dat etenEn geef een water bak.Ze kan nu niet uit de fles drinken.Wat ik zou doen nu een andere pijnstiller halen bij en andere da die nu dienst heeftcarprofen drops 0.5 ml per kilo konijn 2 keer daagsof metacam wat ook voor katten gebruikt word ook 0.5 ml per kilo konijn 2 keer daags.
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Zit net de bijsuiter te lezen deze dosering is gebaseerd op honden! zal haar maar gelijk nog wat geven! Dit is dus heel gevaarlijk de dosering voor honden geven.....
zwarte panter Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Ik ben even op zoek gegaan. En heb gevonden dat Meloxidyl de generiche vorm is van metacam. Maar om veilig te zijn zou ik even contact op nemen met de dienstdoende DA en dit toch even navragen.Als deze bevestigd dat het absoluut om totaal hetzelfde product zonder andere toevoegingen gaat, moet je nog even de concentraties vergelijken en de dosering voor konijnen gebruiken. Bel zeker eerst even naar een DA. Het minste verschil in samenstelling kan een gevaar voor konijnen betekenen.
FairyQueen Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 (aangepast) Probleem is alweer opgelost!Madam zit nu als een Prinsesje in haar mandje een stronk wiltof, een stengel bleekselderij, en een verse pluk hooi te eten! heb haar een klein beetje pijnstiller gegeven. Denk dat ze gewoon even dat zetje nodig had.Heb niet echt het idee dat ze heel veel pijn heeft. Ze springt gewoon het bed, en haar huisje in de kooi op. Knarst ook niet of wat dan ook. Goed gekookte groente weet ik ook weer. Niet doen dus. Dat van die waterbak was nog niet in me opgekomen, zal ik zo even voor haar regelen. Heeft ze die pijnstillers nog nodig? Over de arts. Hij weet echt heel veel van zo ongeveer alle dieren, weet ie het niet verwijst hij je door naar een ander. Heb hem zo ver mogelijk doorgezaagd als toen kon. Expes domme vragen stellen. Moeten ze vasten? krijgen ze een spuitje als narcose? noem maar op. Mocht ze absoluut niet laten vasten. Ze kregen een klein spuitje om ze in slaap te laten vallen en daarna gas. in ieder geval bedankt voor de hulp, en zal er de volgende keer voor zorgen dat ik de goede pijnstiller mee krijg 3 december 2008 aangepast door FairyQueen
zwarte panter Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Ik zou voor de zekerheid toch even naar de DA bellen. Beter een telefoontje te veel dan te weinig.Het kan zijn dat ze terug pijn krijgt als de pijnstilling is uitgewerkt. Als je dan zeker weet dat je het veilige middel in huis hebt, ben je toch geruster als je het geeft, niet?
FairyQueen Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 Bel liever morgen in de ochtend mijn 'eigen' arts. Ze heeft net gehad en als blijkt dat ik toch matacam nodig heb kan ik dat morgen halen, dan heb ik een auto+chauffeur tot mijn beschikking en nu niet.
Aanbevolen berichten