Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Gucci maakt al een week een soort nies geluidje ik heb dus gelezen dat dat een kenmerk is van snot maar verder heeft ze geen traanogen enzo en ze is nog gewoon levendig en eet nog gewoon het enige wat ze doet is niezen dus ik weer ook niet precies wat ze heeft kan het zijn dat het een kleine vorm is of kan dat niet of is het misschien een alergie ?

ik ben wel verplan als ze het blijft doen naar de DA tegaan voor dezekerheid ookal merk ik wel dat het wel iets minder is maar dat dacht ik 2dagen geleden ook en toen werd het ineens erger maar nu is het weer minder

aangepast door KeLLy___x
Geplaatst:

Wat gebruik je als bodembedekking?

Niezen kan ook een allergische reactie zijn op de bodembedekking en het hooi.

Het hooi kan je ook een beetje vochtig maken met bijvoorbeeld een plantenspuit. ZO word het hooi minder stoffig.

Geplaatst:

het is een soort van zaagsel(houtvezels of zo iets) het heet vitakraft comfort classic en het is stofarm en brengt voor weinig irritatie staat er op de verpakking maarja of dat waar is ..

met dat hooi is wel een goed idee zal het gelijk doen

Geplaatst:

Ik ken het niet.... Maar als het een soort van zaagsel is, is het raadzaam eens wat anders te proberen.

Zaagsel is namelijk niet zo gezond voor zowel beestje als baasje...

Misschien kun je eens kijken of je bij jou in de buurt aan aubiose kunt komen? Dat is écht stofvrij

Als ze na deze verandering nog zo blijft niezen is het toch raadzaam om met haar naar de dierenarts te gaan en haar daar na te laten kijken op snot.

succes

Geplaatst:

ben net terug van de dierenarts

ze heeft een beginnende vorm van snot dus ben er gelukkig vroeg bij dus lag niet aan de bodembedekking

moet haar 2x per dag antibiotica geven

:( heeft iemand tips om dat makkelijk toe te dienen

Geplaatst:

Het makkelijkst om medicijnen toe te dienen is als je je konijn in een handdoek wikkelt.

Je wikkelt hem dan zo in dat ook zijn voorpootjes ingepakt zijn.

Vervolgens zet je het spuitje achter zijn tanden en spuit je het langzaam en rustig leeg.

Het makkelijkste is natuurlijk als je met zijn tween bent. Dan kan de een het konijn vasthouden en de ander het kopje vasthouden en inspuiten.

Lukt het je zo niet kan je ook proberen de medicijnen op een biksje, stukje brood of blaadje groen te spuiten. Helaas trappen niet alle konijnen daar in...... maar het is het proberen waard.

Welke medicijnen heb je gekregen?

Welke medicijnen heb je gekregen?

heb alleen antibiotica meegekregen

en heb het net samen met me moeder gegeven heb het met een handdoek gedaan zoals je zei en het ging best wel makkelijk gelukkig

aangepast door KeLLy___x
Geplaatst:

Hoi Kelly!!

Ik heb precies hetzelfde als jij met mijn konijn! Ik zag ook heel erg op tegen het medicijnen geven omdat mijn konijn nog zo ontzettend angstig was. Na 2 dagen drinkt hij het zelf uit het spuitje, dus ik hoop voor je dat jouwe dat ook gaat doen, want dat is wel handig!

Goed dat je toch naar de dierenarts bent gegaan!

Geplaatst:
heb alleen antibiotica meegekregen

en heb het net samen met me moeder gegeven heb het met een handdoek gedaan zoals je zei en het ging best wel makkelijk gelukkig

Fijn dat het gelukt is! Samen is het ook makkelijker dan alleen!

Ga zo door en hopelijk is je nijn er snel vanaf!

Na 2 dagen drinkt hij het zelf uit het spuitje, dus ik hoop voor je dat jouwe dat ook gaat doen, want dat is wel handig!

Goed dat je toch naar de dierenarts bent gegaan!

haha ja hoop ik ook nu stribbeld ze aleen tegen als ik dat spuitje in haar mond doet maar als ze dat spul proeft vind ze het niet meer erg dus ze vind het best lekker:yes:ze moet alleen nog wennen aan dat spuitje maar dat is logisch

ja ik wis echt niet wat ze nu had allegie door de grondbedekking of toch snot dus dach blijf niet afwachten ik ga wel naar de DA dan weet ik zeker wat ze heeft

aangepast door KeLLy___x
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .