Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Ik heb een probleempje.

Sinds donderdag heeft ons konijntje bijna niet meer gedronken, uit de fles.

We hebben haar een tijdje terug meegenomen naar de dierenarts (even na laten kijken, nageltjes laten knippen) en daar was ze erg bang (lees: dierenarts had veel krassen overgehouden aan armen en handen).

Sindsdien drinkt ze niet veel meer uit de fles. We hebben nu wat minder groenvoer gegeven en nog meer hooi, maar ook dan drinkt ze niet.

Dus heb ik een puddingbakje met water bij haar hoofdje gehouden en toen heeft ze wel even gedronken.

De fles heb ik gecontroleerd, maar die is niet verstopt (tuitje dan).

Weet iemand wat ik het beste kan doen? Konijntje ziet er niet slecht uit, springt nog vrolijk rond en lijkt niks te missen. Een bezoekje aan de dierenarts wil ik dus voorkomen, daar moest ze echt van bijkomen (en nog reageert ze soms wat bang).

Heel soms springt ze ook in het puddingbakje met haar voorpootjes (ze is een beetje lomp) en dan begint ze dus haar pootjes af te likken. Dan krijgt ze in ieder geval toch iets van vocht binnen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet niet wat ik hier dus mee moet. Ik ben nog niet heel ongerust, maar ik vermoed dat ik dat morgenavond wel ga zijn als het nog niet beter is.

Groetjes Marjolein

Geplaatst:

Ik zou je niet kunnen vertellen wat het probleem is, misschien weet iemand anders dat maar ik ben lang geleden al overgestapt van drinkflesje naar drinkbakje (wel stevig zodat ze het niet makkelijk kunnen omkiepen etc). Daar drinken mijn konijnen liever uit en dat zie ik omdat het flesje er ook nog hangt maar ze daar dus niet meer naar omkijken. Je zou eens kunnen kijken hoe ze reageert op een drinkbakje?

Verder kan ik nog aanvullen dat mijn nijnen in de winter sowieso minder drinken dan voorheen.

Geplaatst:

Hoeveel groente krijgt ze per dag? Mijn konijn drinkt ook niet veel, maar hij krijgt genoeg vocht binnen van de groente. Mijn DA zei dat een konijn rond de 50 ml per dag aan vocht binnen moet krijgen, dus niet perse water maar ook met groente.

Geplaatst:

Mij DA heeft mij verteld dat een konijn ongeveer 10% van zijn lichaamsgewicht per dag aan vocht moet binnenkrijgen. Als ze veel verse groenten eten, zullen ze natuurlijk veel minder drinken want dan halen ze hun vocht daaruit.

Ik weet niet hoeveel je konijn weegt Heidi-77. Maar ik denk dus niet dat je je zorgen moet maken.

Geplaatst:

Die van mij drinken samen een flesje van 300 ml leeg in 24 uur. Ze krijgen ook verse groenten, dus volgens mij krijgen ze dan best veel vocht binnen. Ik zet ook wel eens een bakje water in huis neer, als ze rondrennen gaan ze daar meteen uit drinken, blijft toch meer favoriet dan een flesje! Heb je de tips al geprobeerd met banaan op het tuitje smeren e.d.?

Geplaatst:

Mijn konijn wilde ook niet meer drinken uit haar drinkfles toen ze gecastreed was. Heb alles geprobeert haar weer te laten drinken uit de fles maar niks hielp. Uiteindelijk een bakje water gegeven en daar begon ze gretig uit te drinken. Maar ja, bak omgooien en vol gooien met rotzooi. Heb de oplossing gevonden. Een drinkbak gekocht die je aan de tralies bevestigd die je vastclickt. Omgooien gaat dus niet meer en ze kan er ook geen rotzooi meer in gooien. Het werkt prima moet ik zeggen en ze drinkt weer goed sinds die tijd.

Geplaatst:

De mijne drinkt écht amper iets .. Ook niet uit 'n bakje, heb ik ook geprobeerd. Maar ze eet wel veel witlof & andijvie en plast goed dus veronderstel dat ze wel genoeg vocht binnen krijgt .. 't Is gewoon geen grote drinker, net als 't baasje :P

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .