Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben gisteren ochtend weggegaan van huis en ben pas net thuis gekomen. Dit was de eerste keer dat mijn konijntjes een hele dag in het hok hebben moeten zitten.

Dus ik ging ze aaien en bij puckie voelde ik dat de vacht op een plek een beetje hard was. Toen heb ik haar goed bekeken en ze heeft nu een best grote open wond :( ik denk dat ze door Sammie is gebeten. Ik heb hieronder een beetje een onduidelijke foto.

De vraag is: Moet ik hieraan iets doen? Verzorging, dierenarts etc?

Groetjes Shirley

420248098_5_hlMf.jpeg

Geplaatst:

Ahh, wat zielig zeg, ik weet het echt niet,

als het erg bloed misschien daar de dierenarts gaan,

even afwachten of andere reactie's,

hoop dat het geneest :)

Succes

Geplaatst: (aangepast)

meestal gaat het van zelf dich alleen in de gaten houden dat er geen abses onstaat....Dat kan na 3 weken als nog.

vraagje zijn dit 2 voedsters?

jep helaas 2 voedsters ....weer advies dieren winkel pfff

aangepast door bunny ranch chanty
Geplaatst:

Ja klopt.. idd 2 voedsters. En idd verkeerd advies. Maar ik ga er geen inruilen bij een opvang want ik ben al zo gek op die 2. Denk dat ik ze maar ga laten helpen over een tijdje. Maar ze zijn nog niet zo oud van half augustus.

Bedankt voor de reacties, ik houd het even in de gaten.

Geplaatst:

Begrijpelijk dat je ze niet wil omruilen, maar bedenk wel dat ze, ook als ze geholpen zijn, dit gedrag kunnen blijven vertonen. En dan moet je ze uitelkaar houden, is ook niet leuk voor ze toch? Tenzij je er een geholpen rammetje bij zet.

Geplaatst:

Ik zou eerst een geholpen ram er bij proberen te koppelen dan heb je nog kans....

augustus....waren ze 8 weken....dus zijn ze nu 6 maanden jep dan begind het hormone proces van de dames.Maar ik zou wel wat gaan doen nu anders krijg je de grootste herrie in huis....

Geplaatst:

Ja de mensen van de dierenwinkel zeiden dat. En daarna heeft een dierenarts het bevestigd.

Maar ze zijn half augustus geboren, dus bijna 4 maanden (als het goed is, want nu weet ik het ook niet meer met die winkel) Ik wil er het liefste een geholpen rammetje bijzetten. Maar nu is mijn vraag: is het hok niet te klein? Ik heb een hok van 1,40, ze zitten er de hele dag in ik heb geen ren. Maar het eerste wat ik doe is de konijnen los laten als ik thuis ben en dan mogen ze tot ik ga slapen loslopen.

Als ik een ram erbij neem moeten de vrouwtjes dan alsnog geholpen worden?

bedankt voor de antwoorden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .