Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja Zaza, zo voelt het ook. Je gaat je toch schuldig voelen; had ik Pien maar apart gezet misschien heeft zij wat onder de leden, had ik de dierenarts maar niet om een geslachtbepaling bij Teun gevraagd (bij nader inzien is hij hierna langzaamaan slechter gaan worden). Heb zelfs gedacht had ik Pien maar niet gekocht....toen was Teun nog gezond... Ik weet, het heeft totaal geen zin om deze gedachten te hebben, maar ja....

Als Teun het redt, dan wordt het nog spannend allemaal, want moet ik hem wel koppelen? Kan ik hem wel laten castreren? Geeft dit niet veel te veel stress voor hem?

Als zijn klachten tenminste stress gerelateerd zijn...Maar goed, eerst Teun er weer bovenop zien te helpen, ik zal blij zijn als hij deze nacht doorkomt.

• Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Het is mogelijk gerelateerd aan stress...maar ik twijfel daar ook sterk aan... ik denk ook dat het eerder om een verharing gaat, die jij misschien nog niet in de gaten hebt... Toen Clicquot zo slecht was, begon Merlot een dag of 2 later ineens hele plukken haar te verliezen, dat was natuurlijk al een aantal dagen aan de gang en zij heeft al zijn overtollig haar tot dan weg kunnen wassen...

Het zou bv om een combinatie van de 2 kunnen gaan ,stress en beginnende verharing, dan krijg je idd verminderde eetlust en verstoppingen...

Hooi is goed voor hem nu en water, vezels plus vocht helpen hem om de darmen op gang te houden.

Ben je al overgeschakeld op SS? Want dat zou hem wel goed doen nu, als je kan, haal morgen dan even een zakje en kijk of hij dat eet. Peterselie is een natuurlijk middel tegen gas, dat kan je ook geven, nu wil je liever diaree dan een opstopping, dus die diaree van voordien is hier geen argument.

Succes, ik duim!

Geplaatst:
Fijn dat het weer iets beter gaat! Ben dit jaar 2 konijnen kwijt geraakt aan gas:(. Zag in een van de reacties staan dat aeropax niet goed is.

Zelf heb ik Equate in huis.

is dit wel goed??????

Equate is in principe hetzelfde als Aeropax, ander smaakje, andere fabrikant.

Geplaatst:

Even een update van Teun: hij is er gelukkig nog steeds, mijn kanjer! Maar hij is er nog niet, het ene moment eet hij lekker zijn hooi, hij at zelf een paar biksjes, maar na het eten gaat hij weer op zijn zij liggen. Dit doet hij ook als hij alleen maar hooi eet. Dit duurt even en dan zit hij weer te knabbelen. Ik was zijn hok aan het schoonmaken en hij liep om me heen te drentelen, ging op het blik (stoffer en blik) zitten en had het duidelijk naar zijn zin. Hij kijkt weer wat helderder uit zijn ogen en zijn vacht staat niet meer zo overeind. Hij neemt braaf zijn medicijnen en het is lekker warm hier in de kamer. Echt veel keutelen doet hij echter niet. Heb net zijn hok schoongemaakt en er liggen wel weer een paar keuteltjes, maar wel klein. Ik hoop dat we op de goede weg zijn. Haha, terwijl ik dit tik zie ik een nieuwe keutel in de ren, nog nooit zo blij geweest met een keutel, hahaha! Hij speelt ook weer met zijn voerbal, ik hoop echt dat hij het gaat redden! Maar ik juich nog niet te vroeg.....

Geplaatst: (aangepast)

Teun is wel een leukje hĆØ...

Fijn dat hij er nog is. Heb toch de hele middag bij tijd en wijlen gekeken of er nieuws was..

Blijf je hem wel goed masseren !

aangepast door ZaZa
Geplaatst:

Er liggen een heleboel grote keutels is het hok en de ren!!!!! Teun zit nu op een wilgentak te knagen en oogt weer heel aktief. Ik wil toch wel alvast een klein beetje gaan juichen...JIPPIE!!!

Geplaatst:

Ik weet niet meer precies waar ik het las, maar peterselie is ook goed tegen gas? Nu heeft Teun nog geen groenvoer gehad (bv 1x een stukje wortel en had toen meteen diarree), zou ik hem peterselie kunnen geven om zijn darmen wat meer te helpen? Of kan ik hier beter mee wachten?

Geplaatst:

Fijn dat het met Teun weer een stuk beter gaat. Ik zou iig zorgen dat ik ook een pijstiller in huis had. ZOdat je dit altijd kunt geven als het niet zo lekker met hem gaat.

Geplaatst:

Ja, het gaat best goed met Teun! Hij eet veel hooi en ook weer van zijn biks. Ook zag ik hem gisteravond zijn bdk opeten. Zijn haren liggen weer glad. Ik merk wel dat hij af en toe toch nog wel even wat last heeft van zijn buik, maar dit duurt maar even. Ik ga inderdaad wat pijnstillers halen. Hij kwam net ook weer naar me toelopen, hoewel hij me nog niet helemaal vertrouwd, hij krijgt tenslotte nog allerlei spuitjes met medicijnen. En.....ik zie op zijn koppie dat tie toch aan het verharen is...er zit een V-motief op zijn kop vanaf zijn neus tot tussen zijn ogen. Dit haar ziet er veel gladder uit dan de rest, dat is echt nog baby-haar. Ik wist niet dat beestjes van 4 maanden al gaan verharen...het valt me nu vandaag pas op. Dus het zou ook kunnen zijn dat hij toch last van z'n haren had? Ik zal hem eens extra borstelen, hoewel er niet echt haar los zit. Zo, lekker warrig verhaal....Hij keutelt trouwens wel, maar nog niet zoveel als gewoonlijk. Nou, voor zover weer de update, bedankt voor jullie belangstelling!

Geplaatst:

Weet iemand misschien hoelang het kan duren dat een konijn last van gas kan blijven houden? Of is dat bij ieder konijn verschillend? (zal wel denk ik, maar is er een tijdslimiet waarop het toch echt wel over moet zijn?) Voorlopig zit Teun nog wel aan de medicijnen, de Baytril is voor 8 dagen, de Primparan voor een "aantal dagen", lekker vaag begrip, en de ciseral kan ik geven zo lang als nodig is. Ik merk toch aan Teun dat hij bij vlagen toch nog last heeft.

Geplaatst:

Mogelijk blijft de antibiotica zijn darmflora verstoren... en is dat de reden waarom zijn darmpjes miet goed zijn... waarom krijgt hij trouwens antibiotica? Fris je even mijn geheugen op?

Geplaatst:

De dierenarts denkt dat hij ook een bacteriele infectie heeft, of daar was hij bang voor, en uit voorzorg gaf hij die antibiotica mee.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .