Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Teun eet nu helemaal niet meer. Ga hem zo maar dwangvoederen. Hij zit heel stilletjes met z'n ogen dicht en een hoekje in zijn kooi....

Geplaatst:

Zet hem desnoods lekker bij je op schoot of op tafel. Heb ik met kobus laatst ook gedaan. Kruikje of fles warm water erbij tegen je aan en regelmatig masseren die buik.

Geplaatst:

Ik heb Teun net wat voeding gegeven. Ik kreeg er 2 ml. in, toen begon hij te protesteren. Wil hem niet te veel stressen, beter iets dan niets. Straks maar weer proberen. Het is hier behoorlijk warm in het kamertje, maar Teun zijn oren zijn koud.

Geplaatst:

Kruiken !

Pittenzak ?

Flessen warm/heet water ? (handdoek eromheen)

Kooi tegen de kachel en handdoek eroverheen om de warmte daar goed vast te houden..

Een dierenarts heeft een couveuze hĆØ...Daar heeft ons konijn ook al eens ingezeten..

En hem bellen als je raad nodig hebt !

Geplaatst:

Oeh, schrikken zeg. Goed dat je naar de DA bent gegaan, ook in het weekend. Ik (en ook mijn Teun) duimen heel hard voor jou en Teuntje. Sterkte & beterschap.

Geplaatst:

Teun ligt knarsetandend op zijn zij. Ik ben bang dat hij het niet gaat redden jongens...

Denk dat de stress bij de dierenarts teveel voor hem is geweest. Ik geef natuurlijk niet op, maar weet niet wat ik nu nog kan doen

Geplaatst:

Idd niet opgeven. Probeer rustig te blijven. Geef 'm z'n medicijnen. Heeft hij genoeg pijnstillers gehad omdat hij nog knarstand? Blijf masseren. Lees alle info hier op BB en als bel gewoon de DA als je dat nodig vindt. Misschien dat hij/zij nog tips heeft of je kan helpen. Succes, de duimen blijven doordraaien..

Geplaatst:

Massage:op haar rug in je armen, zachte bewegingen maken met lichte druk naar beneneden, steeds weer van boven naar beneden,langzaam. Draai rondjes op harde plekken als ze het toelaat. Probeer ook gasbulletjes weg te maseren.

Dit heb ik even gekopieerd uit een oudere post van Caroline (Dan moet je niet zelf gaan zoeken). Hier staat in het kort hoe je het best masseert.

Ook hier wordt er nog volop geduimd voor Teun!

Geplaatst: (aangepast)

Je hebt de juiste medicijnen alleen mis ik de pijnstiller......[of was dat de injectie....]

en dwangvoeren liever niet in deze situatie......laat hem liever wat hooi knabbelen.

primeran en siseral is voor de darmen beiden.

En masseren en lopen zodat ie met de medicijnen er bij de gas zijn lichaam kan verlaten.

aangepast door bunny ranch chanty
Geplaatst:

Zaza bracht me net op de hoogte van dit topic...

Milo, je gaf zelf gisteren al aan dat hij na de massage meteen ging keutelen en als een bezetene hooi eten...dat is een goed teken en momenteel ook de juiste behandeling naast alles wat je van de DA gekregen hebt... Recente ervaringen hebben al vaak aangetoond dat konijnen er na een succesvolle massage doorkomen. Het is vaak een kwestie van net op het goede plaatsje te maseren en ze zijn weer vertrokken... Dus op de rug leggen en zachtjes van de maag naar de anus maseren is echt nuttig!

Geplaatst:

Teun ziet er momenteel wel wat beter uit. Hij kijkt weer wat helderder uit zijn ogen. Hij zit ook aan z'n hooi te knabbelen en net dronk hij uit zijn flesje. Ik zie een paar keuteltjes maar dat stelt eigenlijk niks voor. Ik ga hem zo weer masseren en om 10 uur krijgt hij nogmaals zijn medicijnen. Bedankt allemaal voor jullie medeleven, dat doet me echt goed!

Geplaatst:

Fijn dat het weer iets beter gaat! Ben dit jaar 2 konijnen kwijt geraakt aan gas:(. Zag in een van de reacties staan dat aeropax niet goed is.

Zelf heb ik Equate in huis.

is dit wel goed??????

Geplaatst:
Teun ziet er momenteel wel wat beter uit. Hij kijkt weer wat helderder uit zijn ogen. Hij zit ook aan z'n hooi te knabbelen en net dronk hij uit zijn flesje. Ik zie een paar keuteltjes maar dat stelt eigenlijk niks voor. Ik ga hem zo weer masseren en om 10 uur krijgt hij nogmaals zijn medicijnen. Bedankt allemaal voor jullie medeleven, dat doet me echt goed!

Nou, je bent duidelijk erg begaan met je konijn...samen met het feit dat dit wel een aparte situatie is als je het leest:

Pien komt erbij en Teun is bijna weg..

Zoiets blijft wel hangen...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .