Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vino is gisteren gecastreerd. Ik hoopte dat hij vandaag weer meer zou gaan eten maar heeft alleen wat groene stengels van wortel op. Ik heb hem nog geen biks zien eten en als hij wat gegeten heeft is het erg weinig. Wel heeft hij wat gedronken maar ook niet veel.

Van de dierenarts heb ik voer gekregen om te dwangvoeren maar ook dit levert erg veel stress op en omdat hij wel wat heeft gegeten wil ik hem niet nog meer aan doen.

Hij wast zich wel al en oogt ook wat levendiger maar als ik in zijn kooi kom schrikt hij wel, beetje angstig nog denk ik van wat er allemaal is gebeurt.

Zal ik hem nu wel dwangvoeren of het nog even aankijken? En als ik ga dwangvoeren kan ik het eerst in zijn kooi proberen of op schoot?

Ik heb dit ook nog nooit gedaan dus wat goede adviezen zijn van harte welkom.

Dankje wel

Geplaatst:

misschien de biksjes even tellen voor je ze in zijn bakje doet en dan niet alteveel tegelijk.

En gewoon elke keer lekker groen en hooi voor houden.

Over dwang voeren heb ik te weinig kennis, die zullen zo wel reageren op je topick sterkte met hem.

Geplaatst:

als hij niks eet zal je toch moeten dwangvoeren ,

ook als dit stress oplevert ,

maar keutelt hij wel nog ,je zegt hij eet wel iets maar minder dan normaal ,

had je de diere arts nog terug gebeld ivm met pijnstilling ?

dwang voeren kan je ook doen door hem in een handoek te wikkelen ,zodat hij niet kan tegen spartelen ,

Geplaatst:
Ik heb hem net een yoghert snoepje gegeven en die eet hij wel! Maar daar kan hij niet opleven. Al krijgt hij wel iets binnen!

Peterselie en basilicum eet hij ook niet

Yoghurt snoepjes zijn echt niet goed voor je konijn! In het begin gaf ik ze ook afentoe maar later kwam ik er achter dat het slecht is.

Je kan beter in plaats van zo'n snoepje afentoe een stukje fruit geven :). Hier vinden ze dat volgens mij veel lekkerder dan die snoepjes :).

Geplaatst:

Ja dat weet ik wel maar ik ben al blij dat hij zo iets binnen krijgt! Net biks papje aangeboden en hier likte hij wel wat van op maar ook niet echt veel. Hij heeft wel pijnstillers gehad! Hij kwam nu zelf uit zijn hok en wast zich ook maar als ik hem oppak wil hij echt niet, hij sprint meteen weg! Is hij gewoon zo angstig geworden?

Geplaatst:

ik denk dat je hem alleen in de gaten moet houden en niet te zeer derboven op moet zitten ,al begrijp ik zeker je bezorgdheid wel hoor ,bij twijfel bel je zeker je dierarts ,voor iemand hier is het lastig beoordelen of hij wel of niet genoeg eet ,vind ik

maar anders ga je meschien dingen zien die er niet zijn .,snap je wat ik bedoel?

blijf hem groen en biks aanbieden ,en kijk wat hij daar mee doet ,als hij iets eet is beter als niks he ,

keutelt hij wel nog normaal dan ?

Geplaatst:

Nee zijn keutels zijn wel een stuk kleiner maar dat was normaal omdat hij niet veel had gegeten zei de DA.

Hij at net wel zijn blindedarm keutels op maar liet er ook een paar vallen! En een hele lange sliert, ik liet hem schrikken en toen had hij het niet meer onder controle denk ik! Hij rent nu door de kamer, is zelf uit zijn hok gekomen en smeert even overal zijn geur aan af. ook komt hij wel bij me snuffelen maar ik mag hem niet optillen! Hij lijkt ook wel aan het wondje van de castratie te zitten? Maar hij lijkt geen last te hebben, hij wast zich wel erg vaak..... Hij krijgt wel wat binnen ja, gelukkig! Dat is nu het belangrijkste. En hij oogt best fit!

Geplaatst:

Gelukkig dat hij in elk geval iets binnenkrijgt. Je kunt hem ook dwangvoeren met Olvarit wortelhapje, vanaf 4maanden. Dat eten ze vaak nog zelf ook uit het spuitje.

Wat jammer trouwens dat je deze naweeƫn hebt van de castratie.

Geplaatst:

Ja, haha mijn eerste en ik was er nog wel zo bang voor! Heb heel lang getwijfeld! Nu baal ik eigenlijk dat ik het gedaan heb, omdat Vino nu schrikt van mij, handen in zijn kooi enz. Alsof hij door heeft dat hij dadelijk weer ergens heen moet waar het niet fijn is.... Ik ga zo nog even proberen om hem op te tillen om naar de wond te kijken, of hij het niet helemaal kapot maakt en dan probeer ik hem nog dwang te voeren en dan laat ik hem met rust!

Ik hoop dat hij niet blijft schrikken van mij! Al komt hij nu, als hij rondloopt wel bij me zitten en vooral ook snuffelen en zijn geur af geven!

Ik maak me ook zo zorgen..... :)

Geplaatst:

heb je hem vandaag ook pijnstilling gegeven zelf? het is via een spuit maar 24 tot 48 werkzaam en via vloeibaar in de mind maar 12 uur.

Vaak gaan ze door pijnstilling wel eten....dus geef hem hooi en groen en pijnstilling als je het hebt.Is beter dan onder dwang voeren.

Geplaatst:

Oh oke. Nee dat heb ik niet gedaan!

Hij heeft net rondgerent en at even zijn BDK maar toen zag ik dat hij ook een heleboel plakkeutels aan zijn kontje heeft hangen! daar heeft hij zo'n last van denk ik, hij zit er de hele tijd aan! Ik krijg hem niet in mijn eentje schoon dus heb meteen hulp gebeld en die komt eraan!

Ik heb geen pijnstillers voor Vino! Ik baal dat ik dit soort dingen niet weet! Nu laat ik hem dus pijn lijden en ik wist niet beter! Goede voorbereiding van mezelf!

Geplaatst:

Jeuhhh.. vino eet! peterselie en basilicum! Ook weer stro en hooi!

Hij oogt het ene moment heel suffig en dan weer heel fit! :) Maar hij eet en dat is het belangrijkste!

Toch een beetje druk gemaakt voor niks! Bedankt voor alle reacties!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .