Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Zoals veel van jullie weten, had mijn nieuwe konijntje Snot en ik heb hier voor AB gehad. Ik moet dagelijks 1.5 ml spuitje geven van Doxoral drops (oid) in combinatie met oogdruppel.

Dit doe ik al een tijdje (week) trouw en zijn oogje lijkt over. Ook is zijn neus niet meer nat, maar hij blijft af en toe niezen. Ik moet stoppen met de AB als het flesje op is. Dit is misschien nog een paar dagen. Blijft dit niezen iets te maken hebben met de verkoudheid of MOET hij dan een natte neus hebben?

Dank je wel!

GRoetjessss

Geplaatst:

Als hij blijft niezen is het goed om even contact op te nemen met je dierenarts..

Het kan best zijn dat je aangeraden wordt om nog even door te gaan óf om het een weekje aan te kijken..

Polle heeft een paar maanden antibiotica gekregen voor het over was..

Niezen deed hij daarna niet meer, maar snurken en ratelen op de bovenste luchtwegen (niet als longontsteking of volle neus) deed hij nog wel een poos..

Geplaatst:

Oke, dank je wel Zaza. Ik zal morgen even contact opnemen met de dierenarts. Ties heeft eigenlijk nooit gerateld, gesnurkt of iets dergelijk. Alleen het niezen was een symptoom en volgens de dierenarts was een kant van zijn neusje ontstoken en ik moest erop letten of zijn neus nattig was (de haartjes er om heen verkleefd), maar dat is dus niet meer zo.

Maar goed, ik zal sowieso morgen even bellen.

Geplaatst:

Snot is een erg hardnekkige ziekte en je moet er als het ware bijna met je neus opzitten en reageren als er weer symptomen de kop opsteken of de antibiotica werkt niet naar behoren... enkel zo kan je vermijden dat die aandoening chronisch wordt.

Succes morgen!

Geplaatst:

Ik zou altijd even bellen, dat kan nooit kwaad.

Nijn heeft ook snot, hij is nu (eindelijk) aan de beterende hand, hij knort alleen nog wat af en toe. Onze kuur loopt nog tot volgende week. Wij zijn dan in totaal 3 maanden bezig geweest met behandelen (div. antibiotica). Bij Nijn is het ook begonnen met niezen, daarna knorren, en uiteindelijk echt een snotneus. Daarom zou ik toch even met de DA bellen, het kan zijn dat als je stopt, dat het dan juist weer erger wordt.

Hou je ons op de hoogte?

Geplaatst:

Vino niest af en toe. Dit doet hij al erg lang, maar dan spreek ik over 1 of 2 keer in de maand? Verder knort hij niet ofzo, als hij rondrent maakt hij een bromvlieg geluid maar dat is meer omdat hij pret heeft?

:)

Geplaatst:

Heey allemaal,

Ik heb inderdaad de dierenarts gebeld en we moeten de kuur verlengen. *zucht* Ik vind het sneu voor mijn nijn, gelukkig vindt hij het lekker en is het toedienen dus geen ramp. Ook vind ik het sneu voor mijn studentenportomonnee. Natuurlijk wist ik dat een huisdier kosten met zich mee zou brengen, maar in de eerste 2.5 week al 90 euro naar de dierenarts weg moeten brengen.....

Maar goed.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .