Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onze lieve Spider (nhd) van 5 maanden heeft een vies kontje en achterpoten. In de avond krijgt hij altijd een schoon toiletje en nieuw hooi en bix. Doordat hij verder een leeg hokje heeft zie ik dat hij 's nachts op zijn keutels gaat zitten. ( geplette keutels op de bodem van het hokje)

Hij krijgt bix van de fokker en weet daar het merk niet van. Daarnaast krijgt hij af en toe een wortel of een klein stukje appelschil. Of een blaadje witlof. Maar niet elke dag. Ik had hooi met mint maar dat ben ik inmiddels weer gaan vervangen door gewoon hooi.

Vanmorgen heb ik met detol het ergste er uit gewassen. zijn pootjes waren gewoon hard! Ook zijn staartje enzo heb ik daarmee geprobeerd te wassen met een doekje en sop. Maar het is nog niet allemaal weg. Overdag zijn zijn keutels gewoon.

Wat kan ik er nog meer aan doen?

Geplaatst:

Ik ben vanmorgen met Spider bij de dierenarts geweest. Omdat ik zijn kontje zo vies vond en omdat zijn balletjes heel dik waren. Net of ze vol met vocht zaten.

De dierenarts adviseerde om naast hooi (veel hooi) en een beetje bix ook haver te geven. Omdat hij wel eens te veel bix en te weinig hooi zou kunnen eten. Daarnaas wilde hij de balletjes graag onder narcose bekijken. Dan ook meteen castreren.

Toen ik Spider om 1700 weer ophaalde was hij al weer lekker levendig. Op mijn vraag wat dat vocht nu was antwoorde de arts dat het lymfevocht was en ook bij zijn bek? Dit wees er volgens hem op dat hij toch te veel bix at. Het hartje klinkt wel goed.

Nu zit Spider lekker in zijn hokje met een extra trui op de bodem voor de warmte. Zo'n blote buik is natuurlijk koud.

Heeft een van jullie wel eens als extra haver gegeven? Niet dat gemengde voer maar gewone bix met losse haver.

Geplaatst:

Bedankt voor je snelle reactie!

Morgen ga ik haver kopen. Hoeveel geef je daarvan? En van de bix? Doe je het in een apart bakje of gewoon in 1?

En haal je de bix en haver ook weg na een poosje? Ik laat de bix altijd staan maar de dierenarts vond dat geen goed idee. Maar wanneer haal ik het dan weg? "s nachts?

Pff wat een vragen zeg. Ik ben gewent om altijd voer voor de dieren te hebben staan. Bij de katten werkt het goed en bij de eerdere konijntjes die we hadden ook. Nu moet het anders en zit ik met wat vragen:$

Geplaatst: (aangepast)

Ik vind dit persoonlijk een heel raar advies.....

ik zou hem geen groen geven nhd kan gevoelig zijn....als ie aan de diaree is.

en juist alleen hooi geen bix dan of selective bix geven voor de darmen.[verkrijg baar in dieren winkel]

Maar hij heeft de diaree niet na gekeken onder de microscoop?

Een konijn in deze conditie castreren vind ik ook weer zo wat.....

Haver voor de vacht ja niet tegen de diarree,,,,,,

aangepast door bunny ranch chanty
Geplaatst:

Ongelimiteerd biks geven is idd geen goed plan.

De hele dag door onbeperkt biks eten is geen goed plan als hij daardoor zijn hooi laat staan.

Biks kun je het beste afgemeten geven.

De regel daarvoor is 25 tot 30 gram per kilo lichaamsgewicht uitgaande van het volwassen gewicht.

Hoe oud is spidermann nu en hoeveel weegt hij?

Geplaatst:

Ja ik kan me voorstellen dat de situatie niet direct eentje was waarin je graag castereerd. dat vond ik zelf ook niet en heb mijn angst ook uitgesproken bij de dierenarts. Maar ik was ook wel erg blij met heet feit dat hij het toch allemaal van dichtbij wilde bekijken.

de castratie is goed gegaan. Spider keutelt en plast er al weer fijn op los. Ook het eten en drinken gaat goed. Ik heb geen vreemde keutels weer gevonden. Aangezien Spider een lekkere dikke badmat van katoen heeft in zijn hokje kun je het ook goed zien. Wellicht heeft hij last van het vocht gehad? Dat houden we nu goed in de gaten en zodra ik weer iets vreemds zie dan ben ik weer bij min DA.

Alleen het aanschaffen van Haver is nog niet zo makkelijk. Een baal van 25 kg..... lijkt me een beetje veel om te proberen. Binnenkort maar eens een beetje vragen aan mijn vriendin met een paard.

Vooralsnog geef ik veel minder bix. Echt maar een bodempje en veel hooi. Tot nu dus goed.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .