Peace Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Beste mensen,daarnet neem ik onze Wally uit z'n kooitje, en ik merk dat zn rechteroogje wat vochtig lijkt.Als ik het oogje een beetje opentrek is er toch sprake van wat roodheid rond de rand, zowel boven als onder, zeker in vergelijking met het andere oogje.Tot zover dacht ik aan een banale ontsteking.Maar; wat me het meeste zorgen baart, is het feit dat de pupil duidelijk veel kleiner staat in vergelijking met het andere 'gezonde' oogje.Wat zou dit kunnen zijn?Konijntje eet goed, maakt goede en vaste stoelgang, is actief, blijkt goed te zien, duizelt of waggelt niet, kopje staat ook recht. Is ook in alles geintersseerd.Voorlopig heb ik er wat oogzalf aan gedaan.met vriendelijke groet,Stijn
Petradhd Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Ik zou er gewoon mee naar de DA gaan, die kan er veel beter een oordeel over geven dan wij hier aan de hand van een beschrijving.
Peace Geplaatst: 24 november 2008 Auteur Geplaatst: 24 november 2008 Inderdaad, dat lijkt mij ook het beste. Dierenarts kan ik pas morgenmiddag bezoeken, ben ondertussen toch wel aardig ongerust.Groeten,Stijn
Petradhd Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Als ik het zo lees, is je konijn verder niet erg ziek. Zolang dit zo blijft, dus opgewekt, actief, goed eten en drinken en keutelen enzo, hoef je je niet echt zorgen te maken. Dat die ene pupil een stuk kleiner is dan de andere weet ik niet zo goed iets over te zeggen, in principe moeten beide pupillen even groot zijn dacht ik. Maar ook dat weet ik niet zeker, misschien kunnen de pupillen van beide ogen onafhankelijk van elkaar vergroten/verkleinen? Hm, nu ik er zo bij nadenk vind ik dat eigenlijk wel een interessant onderwerp
Nalientje Geplaatst: 27 november 2008 Geplaatst: 27 november 2008 En? Hoe is het nu? En was er een oorzaak?
Rian Geplaatst: 27 november 2008 Geplaatst: 27 november 2008 Ja, ben ook benieuwd. Hopelijk geen beschadigde oogzenuw?
Aanbevolen berichten