Arianne88 Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Ik heb nu een maandje 2 konijnen, 2 mooie dames.Alleen 1 van de 2 (een hangoor dwerg) heeft al sinds het begin vieze oogjes. Aan beide kanten heeft ze het, het lijkt wel slaap (wat wij mensen ook hebben) maar ze haalt het zelf nooit weg, ze heeft het altijd. Daarnaast heeft ze ook sinds vandaag dat haar neus verstopt zit, in de kooi merk je niks, maar als ze buiten de kooi loopt en dus veel beweegt lijkt ze buiten adem te zijn en dan hoor je haar moeilijker ademen. Ze lijkt ook een stukje minder actief dan normaal (is nu bijvoorbeeld in haar kooi, ligt rustig terwijl ze als ze buiten mag zijn, altijd buiten de kooi is).Ze eet wel goed, ook niks mis met de poep verder. De ander is helemaal gezond en actief. Iemand die mij kan helpen hiermee?
sannieentom Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Ik zou even naar de dierenarts gaan.
kelly1986 Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Je kunt idd het beste even met haar naar de dierenarts gaan. Je konijn zou last kunnen hebben van snot. Snot zou ook voor vieze oogjes kunnen zorgen.Je konijntje moet in ieder geval goed nagekeken worden en dus ook behandeld worden. Vraag je dierenarts ook een goed in de mond van je konijntje naar de kiesjes te kijken..... succes
Jojan Geplaatst: 25 november 2008 Geplaatst: 25 november 2008 Mijn konijntje had precies dezelfde symptomen! Hij bleek Snot te hebben (verkouden te zijn). Niest je konijn ook?Het kan dat zijn oogjes ontstoken zijn of dat zijn traanbuis verstopt is (staat volgens mij ook in verbinding met zijn neusje wat ook verstopt zal zijn). Even naar de dierenarts, dan krijg je waarschijnlijk oogdruppeltjes en antibiotica.
Aanbevolen berichten