Jojan Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Hallo allemaal, Mijn konijnen zijn helden in het produceren van blinde darm keutels. Vaak doen ze dit ook overdag, maar ze worden absoluut niet opgegeten. Ik weet dat dit kan komen doordat ze teveel biks krijgen, maar ik geef ze exact (afgewogen) wat ze zouden mogen krijgen volgens mijn dierenarts verspreid over 2 keer. Vaak poepen ze in de ren waar ik (voorlopig) even een oud kleed heb neergelegd, maar ik heb het nu al 2 keer kunnen wassen in een week. Een kleed is ook niet handig, er komt zeil! Maar ik kan zo wel heel duidelijk zien dat ze het niet opeten. Als ze in de kooi gekeuteld hebben overigens ook niet.Krijgen ze misschien teveel groenvoer? Bedankt!
pleuntje Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Hoeveel korrels geef je dan? Ik zou toch minder korrels geven hoor. Ik denk niet dat het aan de groenten ligt. Geef je ze ook onbeperkt hooi.Overigens kan het ook wel door de stress van de verhuizing komen hoor.
Jojan Geplaatst: 23 november 2008 Auteur Geplaatst: 23 november 2008 25 gram bikjes per kilo (met z'n 2 zijn ze 3 kilo), dus 75 per dag. Zou ik minder moeten geven? Ze vallen wel altijd op het bakje aan, maar laten meestal nog wat over. Minder dus?Er is inderdaad onbeperkt kruidenhooi wat ze heerlijk vinden.
Moontjuh95 Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 ik zou ietsjes minder geven... Ik zou 65 geven...
Jojan Geplaatst: 23 november 2008 Auteur Geplaatst: 23 november 2008 Oke, dan zal ik dat gaan proberen. Dank je wel
Jojan Geplaatst: 23 november 2008 Auteur Geplaatst: 23 november 2008 Ja, ze worden stinkend verwend.. misschien is dat het probleem Ze krijgen overdag wisselend worteltjes, wortelloof, peterselie, Tijm (voor de verkoudheid), witlof, andijvie, stukjes appel. Maar nooit een hele witlof of een hele appel. Altijd een partje of een blaadje. Wel af en toe een worteltje.Maar te veel groente zou dus kunnen?
sennepenneke Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Ze krijgen hier veel minder biks wat niet eens opgaat, 's morgens een stukje wortel, 's avonds een stukje gedroogd appel, onbeperkt hooi en een paar tarwearen per dag, niet overdreven dus toch? Maar toch vind ik elke dag bd keutels.Groentes krijgen ze niet omdat Cookie overgevoelig bleek voor alles wat vers is helaas. Sja zeg het maar...
Mireille Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 als je veel groen geeft moet je dit natuurlijk ook weer aanpassen in de hoeveelheid biks.Dus hoe meer groen, hoe minder biks
Aanbevolen berichten