Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Stampertje is goed aan de sukkel geweest vanwege haakjes op zijn kiezen. Na 3 weken vorige week eindelijk aan mijn 2 franse voedsters kunnen koppelen omdat in de groep waar hij verbleef niet meer goed ging. Gisterenavond laat vrat hij nog en vanmorgen weer niks.

Hij zit een beetje zielig in een hoekje maar kan ook nog levendig zijn. Omdat hij nu eindelijk gekoppeld is wil ik hem niet zo graag alleen binnen zetten. Ik heb hem nu opgesloten in een bench met een warme kruik erbij. Ik heb antigasmiddel gegeven, pijnstilling en darmstimulerende middelen. Maar hij eet niet. Ik moet nu even gaan kijken, ik had er wat tuinkruiden en een plakje banaan bijgezet. Dus misschien heeft hij wel gegeten.

Wat raden jullie nu aan? Zouden het nu alweer zijn kiezen kunnen zijn? Als hij zo niet gegeten heeft ga ik hem nog eens dwangvoederen. Het houd niet op met hem.

Geplaatst:

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar....Eén van mijn konijnen heeft relatief vaak dat ze ook een dagje niet wilt eten. Dan geef ik cisaral en primperan + een beetje dwangvoer om de boel weer op gang te krijgen. Mijn DA zei toen dat sommige konijnen dat gewoon soms hebben. Ik kwam erachter dat zij gewoon niet zo goed tegen groente kan en vooral niet tegen veel en nieuwe groente...Nou weet ik niet of jij tot de 'groep' behoort die ontzettend veel groente geeft aan hun konijn, maar misschien ligt het daar aan.....? Of anders aan het type groente dat je geeft.

Geplaatst:

Ik geef inderdaad veel groenten aan mijn konijnen. Ze hebben daar nog nooit last van gehad dus ik denk ook niet dat het dat is. Aangezien Stamper pasgeleden haakjes op de kiezen heeft gehad denk ik eerder aan zoiets of een gasaanval.

Ik geef nu antigastabletten, pijnstillers en Cisaraldruppels. Dit samen met wat dwangvoeder. Dus ik kijk het even aan.

Geplaatst:

Hij eet nog steeds niks uit zichzelf. Zometeen ga ik hem weer dwangvoederen. Ik heb hem inmiddels wel bij de andere gezet en hij zit meteen bij zijn dames. Als ik in het zich kom vlucht hij weg, ik ben immers dat enge mens dat hem van alles in zijn bekje propt.

Het nadeel dat hij bij de rest zit is wel dat ik niet goed kan zien of hij keutelt of niet. Maar geef nog steeds allerlei middelen en een buikmassage kan hij ook wel waarderen. Voor even dan.

qua groenten heeft hij niks gekregen wat hij anders niet krijgt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .