tineke Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 hallo kunnen jullie ons vertellen of er een ehbo doos is voor konijnen bedoel dan dingen die je vast in huis moet hebben in geval van nood (net als voor honden )heb nu in huis gehaald : norit, spuitjes (zonder naald ) olvarit en dat spul om haar op te lossen (hoop dat ik het goed zeg )is er nog meer nodig zodat we een ehbo doos kunnen maken veel liefs tineke en een knuffel van feline
Lieke175 Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Tatadaaa, u vraagt, wij bezorgen! Konijnen EHBO
kelly1986 Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 IN dit Konijnen EHBO artikel vind je een overzichtje van wat er allemaal in een EHBO kistje thuis hoort. Met norit zou ik je adviseren, dit nooit zonder overleg met een dierenarts toe te dienen.Norit kan bij overdosering een averechtse werking hebben.
Lieke175 Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 (aangepast) Ik was eerder, Kel :whistle2: 21 november 2008 aangepast door Lieke175
Caroline Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Eigenlijk zou ik aanraden om alles voor dwangvoeren in huis te halen plus prozyme of beter protexine en wondverzorging. Van spullen als aeropax en norit raad ik het gebruik ten stelligste af, kan erg nefaste gevolgen hebben als je dat toedient...
Snoef Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 Ik vind dit een super handige topic omdat ik daar ook wel benieuwd naar was, maar merk dat ik de helft van alles nog niet in huis heb en i.p.v. hele andere dingen zoals baytril, cisaral, panacur, primperan, laxatract...Klopt het dat:1. Cisaral + primperan ook tegen gas werken? Dat moet ik namelijk geven aan Mickey zodra zij weer een dag niet eet.2. Laxatract ook geschikt is tegen verstopping? Dat geef ik in de verharingsperiodes wel eens.3. Calendulazalf (mss dom, maar ik weet niet of dat verschilt van 'tinctuur') voldoende is tegen kleine wondjes?
nijn_konijn Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 zijn deze dozen er niet compleet te kopen????ik denk dat dat ook wel handig voor mij is:D
Aanbevolen berichten