Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

kunnen jullie ons vertellen of er een ehbo doos is voor konijnen

bedoel dan dingen die je vast in huis moet hebben in geval van nood

(net als voor honden )

heb nu in huis gehaald : norit, spuitjes (zonder naald ) olvarit en dat spul om haar op te lossen (hoop dat ik het goed zeg )

is er nog meer nodig zodat we een ehbo doos kunnen maken

veel liefs tineke en een knuffel van feline

Geplaatst:

IN dit Konijnen EHBO artikel vind je een overzichtje van wat er allemaal in een EHBO kistje thuis hoort.

Met norit zou ik je adviseren, dit nooit zonder overleg met een dierenarts toe te dienen.

Norit kan bij overdosering een averechtse werking hebben.

Geplaatst:

Eigenlijk zou ik aanraden om alles voor dwangvoeren in huis te halen plus prozyme of beter protexine en wondverzorging. Van spullen als aeropax en norit raad ik het gebruik ten stelligste af, kan erg nefaste gevolgen hebben als je dat toedient...

Geplaatst:

Ik vind dit een super handige topic omdat ik daar ook wel benieuwd naar was, maar merk dat ik de helft van alles nog niet in huis heb en i.p.v. hele andere dingen zoals baytril, cisaral, panacur, primperan, laxatract...Klopt het dat:

1. Cisaral + primperan ook tegen gas werken? Dat moet ik namelijk geven aan Mickey zodra zij weer een dag niet eet.

2. Laxatract ook geschikt is tegen verstopping? Dat geef ik in de verharingsperiodes wel eens.

3. Calendulazalf (mss dom, maar ik weet niet of dat verschilt van 'tinctuur') voldoende is tegen kleine wondjes?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .